Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
För ett år sen dejtade jag en snubbe, allt var bra osv. Jag tyckte om honom :)

Sen var jag och testade mig, positivt för klamydia, han började ghosta mig och där tog det slut...

Här tänkt på honom på sistone och han gick förbi min hängmattan i torsdags. Så jag skrev och frågade om han var intresserad av att börja ses igen.
Han har det rätt jobbigt i livet iom corona så han svarade att han inte orkade...

Jag skrev igår och han kom hit, det var väldigt trevligt :D
 
Matchade med en väldigt fräsch typ på Tinder som jag skrev med en stund, som verkade trevlig, men han visade sig tyvärr mest vara ute efter ”at ha det hyggelig”. Jag sa typ att han nog får bättre jaktlycka med någon annan eftersom jag har rätt lång startsträcka innan jag känner tillit, pga att det finns för många gränslösa män som saboterat min spontanitet. Och det tog han bra. Blev nästan sugen på att träffa honom och ligga bara för det. :D
 
För ett år sen dejtade jag en snubbe, allt var bra osv. Jag tyckte om honom :)

Sen var jag och testade mig, positivt för klamydia, han började ghosta mig och där tog det slut...

Här tänkt på honom på sistone och han gick förbi min hängmattan i torsdags. Så jag skrev och frågade om han var intresserad av att börja ses igen.
Han har det rätt jobbigt i livet iom corona så han svarade att han inte orkade...

Jag skrev igår och han kom hit, det var väldigt trevligt :D

Han bad även om ursäkt för att han ghostat mig :)
Bra, det var så himla fult gjort..
 
Det blev inte stelt när ni sågs?
Undrar mest för att jag aldrig börjat träffat någon igen som jag en gång slutat träffa. Jag går oftast vidare och ser det nog mer som ett avslutat kapitel.

:) båda hade ju dock druckit. Men kändes bra på morgonen med.
Vi har ju även stött på varandra på stan flera gånger efter avbrottet.

Jag går ju ofta tillbaka till gamla godingar, mest pga slöhet.
 
Matchade med en väldigt fräsch typ på Tinder som jag skrev med en stund, som verkade trevlig, men han visade sig tyvärr mest vara ute efter ”at ha det hyggelig”. Jag sa typ att han nog får bättre jaktlycka med någon annan eftersom jag har rätt lång startsträcka innan jag känner tillit, pga att det finns för många gränslösa män som saboterat min spontanitet. Och det tog han bra. Blev nästan sugen på att träffa honom och ligga bara för det. :D
Det är ju egentligen bedrövligt att det ska vara så ovanligt med bra bemötande att man genast börjar tänka positivt om någon pga det... Men, jag förstår dig, och skönt att han var vettig ändå.
 
Det är ju egentligen bedrövligt att det ska vara så ovanligt med bra bemötande att man genast börjar tänka positivt om någon pga det... Men, jag förstår dig, och skönt att han var vettig ändå.
Jag har peppar peppar hitintills bara blivit positivt bemött på just Tinder. Det har varit lite tristare klimat på andra dejtingsidor, kanske är det trevligare på Tinder för att jag kan välja vilka som kontaktar mig, och är väldigt selektiv och inte får så många matcher. Men håller med dig på det stora hela. Man är ofta lite beredd på att få något störigt till svar när man avvisar någon.
 
:) båda hade ju dock druckit. Men kändes bra på morgonen med.
Vi har ju även stött på varandra på stan flera gånger efter avbrottet.

Jag går ju ofta tillbaka till gamla godingar, mest pga slöhet.
Ja okej det är ju skönt 🙂. Jag har ju inte direkt några gamla godingar, finns ofta anledningar att vi slutat träffas 😅.
 
Känns som att danskillen beter sig lite som jag brukar göra när jag är osäker på om jag vill fortsätta träffa någon.
Sist vi sågs gjorde vi en utflykt på 2-3h och sen skulle han hem efter det, blev lite abrupt avslut enligt mig. Men var väl för att jag förväntat mig att vi skulle umgås hela dagen. Men visst man har ju annat ibland såklart.

Dagen efter var jag och grillade hos en kompis och när vi var klara runt 20 hörde jag av mig till danskillen om jag skulle komma förbi honom eftersom jag var 15 min bort (normalt har vi 1h resväg till varandra). Men han var trött och ville sova tidigt och det kan jag också. Han föreslog att vi kanske kunde ses dagen efter (igår) istället.

Dagen går och jag håller på med olika saker men tänker på att han inte hört av sig. Börjar då tänka att han nog inte vill ses egentligen och att han ju egentligen "avvisat" mig 2 ggr nu.
Efter 17 hör han av sig om han kan komma förbi. Jag har då under dagen gått igenom stadiet att vara ledsen för att han inte vill ses mer och sen bli putt över det. Så är osäker på om jag ens vill ses på kvällen.
Men överlägger med mig själv att det kanske blir bra när vi väl ses och svarar vid 18 att han kan komma förbi om han vill men att jag är lite trött (lite ursäkt om mitt humör inte är på topp).
Men nej då verkar han tycka att det blir försent för att han hade varit hos mig först vid 20, så han tyckte det var bättre att ta det en annan dag 🙄. Men inget förslag om när vi ska ses och sen skriver han inget mer.
Känner mig ganska dissad och ledsen just nu.
 
Känns som att danskillen beter sig lite som jag brukar göra när jag är osäker på om jag vill fortsätta träffa någon.
Sist vi sågs gjorde vi en utflykt på 2-3h och sen skulle han hem efter det, blev lite abrupt avslut enligt mig. Men var väl för att jag förväntat mig att vi skulle umgås hela dagen. Men visst man har ju annat ibland såklart.

Dagen efter var jag och grillade hos en kompis och när vi var klara runt 20 hörde jag av mig till danskillen om jag skulle komma förbi honom eftersom jag var 15 min bort (normalt har vi 1h resväg till varandra). Men han var trött och ville sova tidigt och det kan jag också. Han föreslog att vi kanske kunde ses dagen efter (igår) istället.

Dagen går och jag håller på med olika saker men tänker på att han inte hört av sig. Börjar då tänka att han nog inte vill ses egentligen och att han ju egentligen "avvisat" mig 2 ggr nu.
Efter 17 hör han av sig om han kan komma förbi. Jag har då under dagen gått igenom stadiet att vara ledsen för att han inte vill ses mer och sen bli putt över det. Så är osäker på om jag ens vill ses på kvällen.
Men överlägger med mig själv att det kanske blir bra när vi väl ses och svarar vid 18 att han kan komma förbi om han vill men att jag är lite trött (lite ursäkt om mitt humör inte är på topp).
Men nej då verkar han tycka att det blir försent för att han hade varit hos mig först vid 20, så han tyckte det var bättre att ta det en annan dag 🙄. Men inget förslag om när vi ska ses och sen skriver han inget mer.
Känner mig ganska dissad och ledsen just nu.
Kan du ta upp det med honom?
 
Min tanke var väl att ha tagit upp det lite igår om vi hade setts.
Men frågade redan för 2 veckor sedan om något var fel för jag tyckte han varit lite off. Knappt någon kontakt. Men då var inget fel utan han menade att han är så van att vara singel...

Var det honom som hade lite svårt att få sexet att funka, eller blandar jag ihop nu? Tänkte om det kan göra att han känner sig lite tveksam med att fortsetta ses....
 
Var det honom som hade lite svårt att få sexet att funka, eller blandar jag ihop nu? Tänkte om det kan göra att han känner sig lite tveksam med att fortsetta ses....
Ja det är samma och jag har ju märkt att han tycker det är jobbigt med att sexet inte fungerar. Har också funderat på om det spelar in. Tror ju egentligen inte att det beror på mig, även om jag börjar bli mer och mer tveksam. Har aldrig upplevt att det varit så svårt förut...
 
Det känns som att mitt psyke försöker hjälpa mig och vara övertydligt nu när jag till slut har sökt hjälp. Haft 3 värdelösa dagar jag löst med att sova bort mesta tiden och resterande tid försökt mitt bästa att inte börja bråka (har gått sådär 😅). @Bison har som vanligt varit den klokaste och bästa klippan att prata med 😍 Hade nog varit singel snart igen annars 😅

Har uppföljning med psykologen på fredag och hoppas det går fort att få remiss och att jag snabbt hittar en som passar mig att gå till. Helst innan min omgivning har fått nog av mitt humör eller jag blivit sjuk igen 🙄

Fick ju tips om denna psykologen av en kollega och gillade honom direkt. Det tog dock väldigt kort tid för honom att konstatera att jag behöver mer hjälp än vad han kan ge. Fick några tester att fylla i hemma o så skulle han sammanfatta och skriva en remiss. En liten stund senare konstaterade han att han ville ha ett uppföljande samtal med mig efter att jag svarat på testerna innan han skrev klart remissen. Och när jag ringde receptionen för att jag behövde veta hur lång tid det skulle ta sa personen först "Han bokar alltid 30 min men jag ska dubbelkolla!" och sedan "Eh, det är bokat 45 min men det kan ju alltid dra över tiden!" Jaja, jag får väl inse att jag inte är helt okomplicerad då 😅
 
Han som ville ses verkar tappat intresset när jag sa att jag inte har nått mot barn men inte vill ta föräldraansvar.

Annars är det mycket utseendefixering. Jag har 8 bilder och två är helkropp men ändå vill de ha fler bilder ”du borde ha en bikinibild” ”har du nån bättre på din rumpa” Komplimanger som endast hänvisas till utseende ”gillar blondiner, du färgar inte håret va?” ”din kropp ser fin ut, har du fler bilder”

Ses? Känna efter, prata, ha roligt?

Klart jag har preferenser med och vill känna attraktion men de är ju så mycket mer än det fysiska för mig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 661
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 188
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 238
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp