Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yeah! Har du tackat ja?

Ja, det har jag men vi har inte bestämt ngt ännu pga praktiska skäl. Vi får se om det blir av. :)

En del av mig känner ett litet skav pga så normativt. Men jag gillar honom, han är snygg och jag är väldigt självständig (om man ska se det svart på vitt så är jag nog både högre utbildad och mer välavlönad än vad han är). Men ändå. Ålder är en maktfaktor. Svårt att förklara i ord men ni förstår säkert känslan jag far efter.

Sen tänker jag att det är att dra lite väl stora växlar för en ev träff. 🤷‍♀️
 
Fick en matchning igår som beter sig rätt absurt. Använder ett visst "svårt ord" frekvent, men fel. Gav ut min Snap och fick först en yrkesbeskrivning/historik följt av sju bilder på personen i olika situationer. Uppmaning om att skicka tillbaka liknande men det kändes så krystat så jag avböjde. Idag får jag skäll för att jag inte chattat med sån intensitet han önskat. Eller skäll och skäll, men en massa märkliga passivaggressiva antaganden med MÅNGA uppochnersmiley... Blir inte jätteintresserad av att fortsätta lära-känna-processen direkt, trots att han bor hyggligt nära och är rätt okejsnygg. Så enormt intensiv, blir matt av att bara ha personen i kontaktlistan liksom... 🙃
 
Ska bli intressant att se hur det går med M (får vi väl kalla honom nu.), vi ska ses på Torsdag, sen reser han bort en vecka. Jag börjar även jobba, så blir mindre lätt att vara spontan, men jag håller faktiskt tummarna för att vi ska fortsätta ses (vilket vi har sagt att vi båda vill). Har träffat honom en handfull gånger och vi går ändå hand i hand och är sådär äckligt gulliga med varandra och pratar om saker som i vanliga fall gör mig sjukt obekväm och det känns bra.
 
I söndags sov jag över hos Styckmördaren och sexet går från klarhet till klarhet och nu var han inte alls så fumlig, utan mer ordning och reda. Imorgon kommer han hem till mig och vi ska laga middag och så sover han över. Men han jobbar på torsdag så han måste upp tidigt.

Spännande att se hur detta utvecklar sig. Han är verkligen superomtänksam och gullig. Han gosar med mig hela tiden vi är tillsammans, typ pillar mig i håret, masserar mina axlar etc, utan att jag frågat om det.
 
Fick en matchning igår som beter sig rätt absurt. Använder ett visst "svårt ord" frekvent, men fel. Gav ut min Snap och fick först en yrkesbeskrivning/historik följt av sju bilder på personen i olika situationer. Uppmaning om att skicka tillbaka liknande men det kändes så krystat så jag avböjde. Idag får jag skäll för att jag inte chattat med sån intensitet han önskat. Eller skäll och skäll, men en massa märkliga passivaggressiva antaganden med MÅNGA uppochnersmiley... Blir inte jätteintresserad av att fortsätta lära-känna-processen direkt, trots att han bor hyggligt nära och är rätt okejsnygg. Så enormt intensiv, blir matt av att bara ha personen i kontaktlistan liksom... 🙃
Blocka!
 
Vill vara en häxa! :D Men har inte haft bra erfarenhet av yngre män, så brukar säga det skämtsamt, för att jag är liksom förbi det där stadiet man brukar vara i när man är 20-25. Svårt att hitta folk som är öppna och tillgängliga att connecta med i den åldern för mig. ÄVEN om det inte alls är en stor åldersskillnad så är jag sjukt annorlunda nu än jag var i den åldern.
Okej, när jag läste ditt inlägg fick jag intrycket att det handlade om något annat. Kul att det funkar bra med den andra! (för det är väl en annan kille du hänger mest med eller blandar jag ihop det nu)
 
Ja, det har jag men vi har inte bestämt ngt ännu pga praktiska skäl. Vi får se om det blir av. :)

En del av mig känner ett litet skav pga så normativt. Men jag gillar honom, han är snygg och jag är väldigt självständig (om man ska se det svart på vitt så är jag nog både högre utbildad och mer välavlönad än vad han är). Men ändå. Ålder är en maktfaktor. Svårt att förklara i ord men ni förstår säkert känslan jag far efter.

Sen tänker jag att det är att dra lite väl stora växlar för en ev träff. 🤷‍♀️
Klart man funderar lite över hur det kan bli! Hoppas ni får till något och att det blir kul.
 
Jag och V ska åka och träffa en kompis till mig som föder upp minibullar 😍
Han har blivit mer hundmänniska än mig och är så pepp på att vi ska köpa en hund tillsammans framöver 😁
Ska bli jättekul och bägge två ser verkligen fram emot att träffa henne och alla hundar. Det verkar vara en ras som kommer passa oss helt perfekt!
 
Jag och V ska åka och träffa en kompis till mig som föder upp minibullar 😍
Han har blivit mer hundmänniska än mig och är så pepp på att vi ska köpa en hund tillsammans framöver 😁
Ska bli jättekul och bägge två ser verkligen fram emot att träffa henne och alla hundar. Det verkar vara en ras som kommer passa oss helt perfekt!
Hur blev det med lägenheten?
 
Dagens mood: alla får gå på dejt, alla hittar partners, alla får barn, alla är lyckliga och lever perfekta liv... Alla utom jag som är patetisk och ensam.


Nej då, mitt ex hade tydligen gått igenom mina saker när han flyttade och tagit typ kort och brev han skrivit, märkte det när jag själv skulle sortera bort sådant häromdagen. Jag hittar fortfarande saker han har lämnat efter sig, t.ex. en ring ovanpå min bokhylla etc. fattar inte varför han gjort så men det stör mig.

Tror att vi alla har skit som pågår. Du är inte ensam. :heart
 
Nej då, mitt ex hade tydligen gått igenom mina saker när han flyttade och tagit typ kort och brev han skrivit, märkte det när jag själv skulle sortera bort sådant häromdagen. Jag hittar fortfarande saker han har lämnat efter sig, t.ex. en ring ovanpå min bokhylla etc. fattar inte varför han gjort så men det stör mig.

Tror att vi alla har skit som pågår. Du är inte ensam. :heart
Det som stör mig mest är att allt detta kom över mig när en jag sagt nej tack till berättade att han ska på dejt i morgon. Varför är jag avundsjuk när jag vet att jag skulle kunna ringa nu och säga att jag flyttar in i morgon och han skulle tacka ja? Varför är det aldrig ett ömsesidigt intresse från båda parter...?

"du kommer hitta någon, du som är så trevlig, snäll, smart, snygg (whatever..)" och så gör man aldrig det, vilket får mig att känna mig oskön, otrevlig, puckad, ful osv
 
Så jag träffade han den här finanskillen igår, låt oss kalla honom för Mr Riesling för att särskilja från tidigare finansmän. Jag tyckte att han verkade jättetrevlig och vi hade mycket gemensamt att prata om. Tycker det är svårt att veta vad man kan förvänta sig av en första dejt, men tror ändå han borde tyckt att det var trevligt också. Han var svår att läsa...

Kom hem till honom 20 och åkte hem strax efter 2, så vi sågs ju ändå ett bra tag. Blev lite kyssar i slutet men även då tyckte jag att han var svår att läsa. Gjorde han det för att han ville eller för att det kanske förväntades av honom? :confused:

Nej, det här med dejting är så himla svårt alltså. Men men, jag tyckte i alla fall att vi hade en hel del gemensamt och han verkar väldigt gullig så jag vill verkligen fortsätta ses om han vill det.
 
Dagens mood: alla får gå på dejt, alla hittar partners, alla får barn, alla är lyckliga och lever perfekta liv... Alla utom jag som är patetisk och ensam.

För mig och många andra är livet ett pussel och när man fått en bit på plats så kommer något djävulskap och snor en annan bit 😒
Kärlekslivet går bra men då blev katten sjuk, bilen försöker envist ruinera mig och dödar planerna med hästen, oro över Ruben som börjar bli gammal och upphandling på jobbet som ligger som en blöt filt av ovisshet över mig och mina kollegor.
Allt är inte vad det synes vara.
 
Det som stör mig mest är att allt detta kom över mig när en jag sagt nej tack till berättade att han ska på dejt i morgon. Varför är jag avundsjuk när jag vet att jag skulle kunna ringa nu och säga att jag flyttar in i morgon och han skulle tacka ja? Varför är det aldrig ett ömsesidigt intresse från båda parter...?

"du kommer hitta någon, du som är så trevlig, snäll, smart, snygg (whatever..)" och så gör man aldrig det, vilket får mig att känna mig oskön, otrevlig, puckad, ful osv

Fast jag har samma problem vad gäller ömsesidigt interesse.... Det verkar stört omöjligt att hitta för mig...!

Träffade LS här om dan, och han är verkligen helt j*a perfekt på pappret. Såpass att jag skämtsamt sagt till mina kompisar att jag hittat killen jag ska gifta mig med. Men då vi äntligen sågs så kände jag verkligen noll attraktion, nada!

Sjukt besviken, känner inte ens för att ge det en andra dejt... Verkligen inte min typ vad gäller fysiska attributter.
 
Allt är inte vad det synes vara.
Nej verkligen inte.
@Masqueradee
Jag har ju hittat en käraste. Så det ser bra ut.
Men jag har barn som inte vill åka till sin pappa, som gråter för det, och pappan har ett par allvarliga sjukdomar som såklart påverkar barnen och därmed mig. Jag och barnen behöver större boende och jag är superduktig och sparar osv, men det tar en jävla massa energi att se det positivt hela tiden. För ärligt talat, med de krav jag måste ha eftersom det är rätt troligt att barnen vad det lider kommer att bo enbart hos mig samt att jag inte vill tvinga dem att byta skola så ser det inte så ljust ut.
Jag har återkommande rejäla sömnproblem och har dessutom lagt på mig massor runt magen som jag inte är bekväm med. Jag har dessutom fått ont i magen igen, något som jag inte har haft på många år nu.

Alla är inte instagramlyckliga på alla plan.

Därmed inte sagt att du inte får må dåligt. Kram om du vill.
 
Dagens mood: alla får gå på dejt, alla hittar partners, alla får barn, alla är lyckliga och lever perfekta liv... Alla utom jag som är patetisk och ensam.
Alla har vi våra strider.

Min partner sitter fast på andra sidan jorden, vi vet inte när vi kommer kunna träffas igen på grund av covid. Vårt bröllop ställdes in pga covid och som ogifta är vi rättslösa när det kommer till återförening. Som tidigast kan han vara här i November, vi har inte setts sen andra veckan i Februari.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp