Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla har vi våra strider.

Min partner sitter fast på andra sidan jorden, vi vet inte när vi kommer kunna träffas igen på grund av covid. Vårt bröllop ställdes in pga covid och som ogifta är vi rättslösa när det kommer till återförening. Som tidigast kan han vara här i November, vi har inte setts sen andra veckan i Februari.

Fan vad jobbigt! Mitt ex har inte fått träffa sin käresta från Fillipinerna heller... I Norge får utlänningar som är förlovade med en person med fast bostad i Norge nu komma på besök (sedan början på juni typ). Men i deras fall finns det inte ens några flygningar mellan länderna, så...
 
Postade lite för snabbt - @Migo: det borde gå att påverka så att Sverige tillämpar samma regler för besök från personer som är i en långvarig relation/ska gifta sig?? Alltså, det måste ju finnas jättemånga i samma situation, och dessa regler är enbart politik - varför ska endast gifta få återförenas?
 
Det som stör mig mest är att allt detta kom över mig när en jag sagt nej tack till berättade att han ska på dejt i morgon. Varför är jag avundsjuk när jag vet att jag skulle kunna ringa nu och säga att jag flyttar in i morgon och han skulle tacka ja? Varför är det aldrig ett ömsesidigt intresse från båda parter...?

"du kommer hitta någon, du som är så trevlig, snäll, smart, snygg (whatever..)" och så gör man aldrig det, vilket får mig att känna mig oskön, otrevlig, puckad, ful osv

Man är inte patetisk om man är ensam... oavsett om det är självvalt eller ej :heart

Plus att tex vara normsnygg betyder verkligen inte att man är lycklig eller att det är lättare att hitta en partner. Jag fick höra rätt ofta under min längsta singelperiod att "Men du ser ju bra ut, du borde inte ha problem att hitta någon"... jo, tjena :meh:

Sedan är som sagt ens tillvaro sällan som Insta-kontot... det man väljer att visa är ju sällan hela sanningen och definitivt inte de deppigare delarna.

Jag älskar min särbo... men det har f-n inte varit lätt jämt och är fortfarande inte det och det är inte bara avståndet. Vi är väl matchade i vissa avseenden... och i andra rätt dåligt. Nu är ju de positiva bitarna större än de negativa men nog skaver en del saker ibland.

Jag hoppas verkligen du känner dig mer pepp snart :heart
 
Fast jag har samma problem vad gäller ömsesidigt interesse.... Det verkar stört omöjligt att hitta för mig...!

Träffade LS här om dan, och han är verkligen helt j*a perfekt på pappret. Såpass att jag skämtsamt sagt till mina kompisar att jag hittat killen jag ska gifta mig med. Men då vi äntligen sågs så kände jag verkligen noll attraktion, nada!

Sjukt besviken, känner inte ens för att ge det en andra dejt... Verkligen inte min typ vad gäller fysiska attributter.
Har en sådan person i mitt liv, noll känslor men när vi ses så tror i princip alla att vi är ett par och på pappret är vi perfekta för varandra och båda önskar att det där lilla extra fanns.. Men nope, inget alls.
 
Alltså självfallet är jag medveten om att allt kanske inte är som det presenteras i typ sociala medier, så långt är jag med.., men det gör inte det hela mindre jobbigt.
Brukar skämtsamt säga att jag är alldeles för gammal för att träffa någon första kärlek/skaffa första partnern och därför är det kanske dags att sluta försöka. Nu börjar det inte kännas så mycket som ett skämt, utan mer som en verklighet.
 
Fast om ingen annan ser ett värde i mig, varför ska jag göra det, typ.

Förstår hur du tänker. Under mitt förhållande så tänkte jag sådär eftersom att mitt ex hela tiden prioriterade bort mig och aldrig såg värde i mig. Nu när vi gjort slut och jag bara behöver göra mig själv glad och se värde i mig själv och verkligen gör det så har typ allt förändrats, till och med personal i drive through på McDonalds flörtar med mig/vill konversera, folk vill umgås med mig, folk vill dejta mig etc. Nu när jag är ensam så är det första gånger på flera år som jag inte känner mig ensam och olycklig.

Det märks så mycket på en person om den ser ett värde i sig själv. Det är skitsvårt, men det är verkligen värt det i slutändan.
 
Okej, när jag läste ditt inlägg fick jag intrycket att det handlade om något annat. Kul att det funkar bra med den andra! (för det är väl en annan kille du hänger mest med eller blandar jag ihop det nu)
Har bara träffat en snubbe än så länge och det känns supertrevligt.

Men vi ska ses ikväll! Nästa vecka drar han iväg på vandring, så det blir intressant att se hur det blir efter att han varit iväg en vecka. Men han är himla gullig faktiskt och vi har haft en hel del djupare konversationer och det känns som om vi båda är lite nyfikna på vad kanske skulle kunna hända. Man vet ju aldrig.
 
Har bara träffat en snubbe än så länge och det känns supertrevligt.

Men vi ska ses ikväll! Nästa vecka drar han iväg på vandring, så det blir intressant att se hur det blir efter att han varit iväg en vecka. Men han är himla gullig faktiskt och vi har haft en hel del djupare konversationer och det känns som om vi båda är lite nyfikna på vad kanske skulle kunna hända. Man vet ju aldrig.
Nej man vet ju aldrig! Det är det som är så spännande! 😍
 
Postade lite för snabbt - @Migo: det borde gå att påverka så att Sverige tillämpar samma regler för besök från personer som är i en långvarig relation/ska gifta sig?? Alltså, det måste ju finnas jättemånga i samma situation, och dessa regler är enbart politik - varför ska endast gifta få återförenas?
Det finns redan, men tillämpningen är så luddig att det i princip är omöjligt utan vigselbevis. Man ska bevisa med papper att relationen är serös och det är upp till enskild personal på flygplatsen att bedömma vad som är seriöst 🤷‍♀️
 
Har en sådan person i mitt liv, noll känslor men när vi ses så tror i princip alla att vi är ett par och på pappret är vi perfekta för varandra och båda önskar att det där lilla extra fanns.. Men nope, inget alls.

Jag var tillsammans med en som var "perfekt"... rolig, smart, över normsnygg (kunde lätt ha varit fotomodell), bra i sängen... men jag insåg att jag inte älskade honom och gjorde slut.
 
Hur snabbt efter en dejt brukar ni fråga om personen vill ses igen? :confused:

Jag frågar aldrig och vill aldrig ha frågan direkt på första dejten. Men har inga problem med att fråga eller bli tillfrågad direkt på hemvägen. Sen bestämmer jag gärna irl direkt om man fortsätter träffas. Har väldigt dåligt tålamod med lösa planer, tveksamheter och allmän röra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 808
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp