Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter vettigt det du säger även om jag personligen inte har så lätt att tro på sådana ursäkter. Tänker alltid att folk säger så men att det egentligen handlar om ointresse, men jag kanske har fel?
Jag tänker att det är sånt man säger för att inte behöva vara ärlig med att man inte är intresserad. Lägger ingen värdering i det.
 
Det spelar rent krasst ingen roll om det är pga ointresse eller pga inte redo eftersom oavsett så blir det inget. Det är inte konstigare eller värre att någon inte är attraherad av en själv en vice versa. Det gör inte att man själv är mer eller mindre värd utan att man helt enkelt inte var en match för den personen.

För mig spelar det jättestor roll. Säger man att man inte är redo nu, och att man ska vara schysst och säga nej ”just nu”. Då håller man någon halvt kvar på tråden som man egentligen borde avfärda helt.

Jag förstår inte alls vad som är problemet för vissa med att bara säga att det inte klickade på det sättet, eller helt enkelt inte kändes som rätt match. Det är ju inte konstigt alls, utan precis så det kan bli med dejting. Finns ingen anledning att dra en vit lögn om det enligt mig...
 
För mig spelar det jättestor roll. Säger man att man inte är redo nu, och att man ska vara schysst och säga nej ”just nu”. Då håller man någon halvt kvar på tråden som man egentligen borde avfärda helt.

Jag förstår inte alls vad som är problemet för vissa med att bara säga att det inte klickade på det sättet, eller helt enkelt inte kändes som rätt match. Det är ju inte konstigt alls, utan precis så det kan bli med dejting. Finns ingen anledning att dra en vit lögn om det enligt mig...
Jag kan förstå att du vill ha ett ärligt svar, särskilt när du uttryckligen bett om ett. Men jag personligen hade inte lagt någon som helst vikt vid det där ”just nu” utan sett det som ett solklart Nej.
Jag fick ett meme av den tyske forskaren jag dejtade med olika sätt svenskar säger ”Nej” på:

nja = no
Kanske = no
Jag vet inte = no
Jag ska tänka på det = no
Ja = no

Jag skulle tyvärr säga att listan stämmer rätt bra.
 
För mig spelar det jättestor roll. Säger man att man inte är redo nu, och att man ska vara schysst och säga nej ”just nu”. Då håller man någon halvt kvar på tråden som man egentligen borde avfärda helt.

Jag förstår inte alls vad som är problemet för vissa med att bara säga att det inte klickade på det sättet, eller helt enkelt inte kändes som rätt match. Det är ju inte konstigt alls, utan precis så det kan bli med dejting. Finns ingen anledning att dra en vit lögn om det enligt mig...
Jag förstår verkligen att det känns viktigt, och vet att jag nog hade hängt upp mig på det med om jag blivit lite förälskad i någon. Men tyvärr tror jag med du ska ta det som ett nej. Inte för att han ljuger, varken för sig själv eller dig, men för att erfarenheten säger att väldigt få går tillbaka till någon de träffat när de inte var redo. Är man inte redo är det större chans att man inser Motsatsen när man träffat någon annan, än att man kommer på det och tar kontakt med någon man dejtat innan.
 
För mig spelar det jättestor roll. Säger man att man inte är redo nu, och att man ska vara schysst och säga nej ”just nu”. Då håller man någon halvt kvar på tråden som man egentligen borde avfärda helt.

Jag förstår inte alls vad som är problemet för vissa med att bara säga att det inte klickade på det sättet, eller helt enkelt inte kändes som rätt match. Det är ju inte konstigt alls, utan precis så det kan bli med dejting. Finns ingen anledning att dra en vit lögn om det enligt mig...
Hur spelar det rent praktiskt roll?
 
Vad gör att "hoppas" för skillnad mot att det inte skulle finnas något "hopp". Hur är det tänkt att man ska agera annorlunda med den informationen?

För min del så vet jag att jag då skulle ha mkt svårt att släppa denna personen och gå vidare, jag kanske rent av skulle bli rätt passiv med att dejta och i stället invänta om personen ändrade sig/blev redo.

Säkert inte jättesmart, men så är det ju med känslor, de går in och överstyr förnuften ibland.
 
För min del så vet jag att jag då skulle ha mkt svårt att släppa denna personen och gå vidare, jag kanske rent av skulle bli rätt passiv med att dejta och i stället invänta om personen ändrade sig/blev redo.

Säkert inte jättesmart, men så är det ju med känslor, de går in och överstyr förnuften ibland.
Samma här! Även om jag absolut förstår att oddsen är väldigt usla så har jag en tendens att gripa efter halmstrån när det handlar om någon jag förälskat mig i. Men jag råder verkligen ingen att haka upp sig på det viset. Och även om ”inte redo just nu” betyder just det så finns det ingenting som säger att det kommer att kännas rätt senare heller.

Huuur många gånger har man inte hört någon prata om att den inte är redo för ett förhållande och sett någon hoppas och hoppas och sedan bli hjärtekrossad?

Bryta ihop och gå vidare är nog det mest konstruktiva.
 
Och även om ”inte redo just nu” betyder just det så finns det ingenting som säger att det kommer att kännas rätt senare heller.

Huuur många gånger har man inte hört någon prata om att den inte är redo för ett förhållande och sett någon hoppas och hoppas och sedan bli hjärtekrossad?
Bryta ihop och komma igen är det enda att göra, för i ärlighetens namn så är man redo ifall man är kär eller i alla fall är mycket attraherad. Man gör sig redo! Det finns ingen vettig människa som backar trots att den är jättekär för att de inte känner sig redo. De känner sig inte redo för att de inte känner de där känslorna, utan fortfarande har känslor för sitt ex. Lite så.
 
Hur går det för dig @pepp ?

hoppas såklart att allt är bäst men blir lite orolig när du inte skriver

Pratade lite med min kompis om allt igår. Och att jag nog har förlikat mig med han säkert tycker om mig, men inte för nåt långvarigt.

Jag tog inte upp det med att han inte hört av sig och vi har setts sen i lördags nu iallafall.
Det får bli som det blir! På onsdag drar jag iallafall iväg och är borta till söndag.
 
Pratade lite med min kompis om allt igår. Och att jag nog har förlikat mig med han säkert tycker om mig, men inte för nåt långvarigt.

Jag tog inte upp det med att han inte hört av sig och vi har setts sen i lördags nu iallafall.
Det får bli som det blir! På onsdag drar jag iallafall iväg och är borta till söndag.

Han har ju t.ex inte sagt att han tycker om mig igen sen jag sa det första gången. Nu kanske han är försiktig som han skrev i texten, i don't know.
 
Supertrevlig dejt ikväll! Vi tog en fika och satt och pratade om ditt och datt. Samtalet flöt på väldigt bra :) Följde honom till tåget och så bytte vi nummer (lämnar inte ut det innan jag träffat någon) för att kunna boka in en andradejt :bump:
 
Känner inte för att träffa någon annan om det nu skulle fortsätta klicka med M, eftersom att jag känner en connection sexuellt, och vi har det sjukt mysigt när vi ses.

Men samtidigt så har jag pratat med en som är superintressant om det nu inte skulle fungera. Får väl avvakta och se vad som händer efter den här veckan, nu när vi inte kan ha speciellt mycket kontakt alls, jag tror inte att mitt intresse lär svalna för jag har haft det väldigt, väldigt trevligt med M, men man vet ju aldrig hur den andra känner. Men det känns bra.
 
Han har ju t.ex inte sagt att han tycker om mig igen sen jag sa det första gången. Nu kanske han är försiktig som han skrev i texten, i don't know.
Har funderat på detta och tror inte att det du beskriver måste innebära att han inte gillar dig på rätt sätt eller att det inte kommer bli något långsiktigt. En del föredrar att ta det lite långsammare och känna sig fram för att se vad det blir och hur det känns. Det behöver ju inte betyda att man inte är ointresserad, utan bara att man inte vill kasta sig in i något. Jag själv är väldigt mycket så. Jag känner gärna efter mycket längs vägen innan jag tar det till nästa nivå.

skulle det kännas ok att fortsätta ses men mindre intensivt?
 
Har funderat på detta och tror inte att det du beskriver måste innebära att han inte gillar dig på rätt sätt eller att det inte kommer bli något långsiktigt. En del föredrar att ta det lite långsammare och känna sig fram för att se vad det blir och hur det känns. Det behöver ju inte betyda att man inte är ointresserad, utan bara att man inte vill kasta sig in i något. Jag själv är väldigt mycket så. Jag känner gärna efter mycket längs vägen innan jag tar det till nästa nivå.

skulle det kännas ok att fortsätta ses men mindre intensivt?

Du kan ha rätt, han skrev ju där att han är försiktig pga dåliga erfarenheter med kvinnor tidigare. Det bästa vore väl att ta upp det med honom, men är rädd att han ska bli skraj...
Jag är väl lite skadad sen dom senaste 3 åren mest.

Jodå, tycker redan vi ses mindre intensivt :D igår hann vi inte ses, och idag vet jag inte, sen åker jag 8.00 imorgon bitti.
Ev. skulle han iväg till fjälls veckan efter jag kommer hem också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp