Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja dessa creeps... Han jag skrev om tidigare som visade sig ha intresse för pedofili och övergrepp skrev till mig idag från ett nytt nummer (Ja jag min godtrogna idiot skrev med honom på Whatsapp innan han visade sig vara creepy och jag blockade honom. Kort efter det skickade han sms och frågade om jag blockat honom på whatsapp, svarade ej då utan blockade bara hans nr ). Jag skrev nu ikväll att han gick långt över gränsen när vi skrev med varann och jag vill inte ha mer kontakt, respektera det. Och blockade igen. Hoppas slippa höra av honom nu, antar jag kan anmäla på nåt sätt om han fortsätter? Känns ganska olustigt.

Upprepad oönskad kontakt är stalking så det går att anmäla. Spara meddelanden etc bara.
 
Varit på semester ett tag från Stockholm och alla danskillar.
Dansläraren hörde av sig en ång och tyckte att det var synd att jag var borta och jag och nya danskillen har hörts regelbundet.

Träffade nya danskillen i helgen, umgicks ett helt dygn och det känns väldigt lätt och avslappnat :). Han sov över och när vi ligger och myser i sängen pre sex så säger han något i stil med "undra vad de i vår dansgrupp skulle säga om de visste, vad tror du "dansläraren" skulle säga om han såg oss nu?"
Han trodde inte att dansläraren hade blivit förvånad, jag mumlade nog mest något.

Sen kom han även in på om jag trodde att det var andra i vår grupp som hade träffats/legat , jag har fortfarande inte berättat om förra danskillen (som han känner)...

Vi hade väldigt trevligt, men har insett att vi har väldigt olika syn när det kommer till droger. Jag är inte speciellt drogliberal (vilket jag sagt till honom) även om jag dricker alkohol. Medan det för honom inte alls verkar vara konstigt att man röker på och han tycker att det är ovanligt att jag inte har någon kompis som brukar göra det.
Menar inte att dra igång en diskussion om droganvändning, men jag blir jävligt kluven när man har så olika uppfattningar.
Generellt går det emot mina principer att dejta/ha ett förhållande med någon med den synen, lika som att jag inte skulle vilja ha ett förhållande med någon som festade och söp sig asfull varje helg.
 
Varit på semester ett tag från Stockholm och alla danskillar.
Dansläraren hörde av sig en ång och tyckte att det var synd att jag var borta och jag och nya danskillen har hörts regelbundet.

Träffade nya danskillen i helgen, umgicks ett helt dygn och det känns väldigt lätt och avslappnat :). Han sov över och när vi ligger och myser i sängen pre sex så säger han något i stil med "undra vad de i vår dansgrupp skulle säga om de visste, vad tror du "dansläraren" skulle säga om han såg oss nu?"
Han trodde inte att dansläraren hade blivit förvånad, jag mumlade nog mest något.

Sen kom han även in på om jag trodde att det var andra i vår grupp som hade träffats/legat , jag har fortfarande inte berättat om förra danskillen (som han känner)...

Vi hade väldigt trevligt, men har insett att vi har väldigt olika syn när det kommer till droger. Jag är inte speciellt drogliberal (vilket jag sagt till honom) även om jag dricker alkohol. Medan det för honom inte alls verkar vara konstigt att man röker på och han tycker att det är ovanligt att jag inte har någon kompis som brukar göra det.
Menar inte att dra igång en diskussion om droganvändning, men jag blir jävligt kluven när man har så olika uppfattningar.
Generellt går det emot mina principer att dejta/ha ett förhållande med någon med den synen, lika som att jag inte skulle vilja ha ett förhållande med någon som festade och söp sig asfull varje helg.
Är det något du inte tycker känns bra är det ju den känslan som gäller, så att säga, men det blir skevt att jämföra det med att supa sig asfull varje helg. Precis som med alkohol kan cannabis brukas i olika mängder och det kan lika gärna handla om avslappnande effekt (vilket jag får av nåt glas vin). Det används ju även medicinskt på flera håll i världen pga den effekten, så att utgå ifrån att någon brukar det i ”festsyfte” är kanske inte optimalt. Visst att det finns de som gör det, men i det syftet finns det ”lämpligare” droger och cannabis brukar väl inte vara förstahandsvalet om man är ute efter rus i form av kalasfylla.

Men det är som sagt faktabiten, om du inte tycker det känns bra så spelar det ju ingen roll, känslan är ju viktigast. :)
 
Är det något du inte tycker känns bra är det ju den känslan som gäller, så att säga, men det blir skevt att jämföra det med att supa sig asfull varje helg. Precis som med alkohol kan cannabis brukas i olika mängder och det kan lika gärna handla om avslappnande effekt (vilket jag får av nåt glas vin). Det används ju även medicinskt på flera håll i världen pga den effekten, så att utgå ifrån att någon brukar det i ”festsyfte” är kanske inte optimalt. Visst att det finns de som gör det, men i det syftet finns det ”lämpligare” droger och cannabis brukar väl inte vara förstahandsvalet om man är ute efter rus i form av kalasfylla.

Men det är som sagt faktabiten, om du inte tycker det känns bra så spelar det ju ingen roll, känslan är ju viktigast. :)
Jag menade inte att jämföra det med att supa sig asfull, men att de "aktiviteterna" (plus andra) normalt är sånt jag skulle välja bort en potentiell partner på. För att det inte känns bra för mig och inte rimmar med hur jag lever mitt liv.
 
Har ni provat knepet för att bara få upp folk som gillar er först på Tinder? Jag gjorde det, det funkar men för varje match man får med appen öppen visas "its a match!" Lika många gånger. En gång för första, två för andra osv. Alltså när man trycker på "fortsätt" dyker sidan upp igen. Jättestörigt.
 
Om du höjer avståndet till högsta, väntar ett dygn och sänker till lägsta visas bara folk som gillat dig. Och de inom 2km men för mig finns inte så många såna
Jag visste inte att det var ett "knep" men har noterat det innan när jag swipat någon annanstans (endera för att jag varit där eller satt min location till något annat) så sen när jag swipar hemma igen så dyker det fortfarande upp profiler från det andra stället som gillat mig (eftersom det alltid blir match om jag drar höger).

Däremot detta att "it's a match" dyker upp flera gånger har jag bara upplevt senaste dagarna? Och inte att antalet gånger ändras, är alltid typ 2-3 gånger? Men håller med om att det är störigt....
 
Hur många bilder kan ni ha på tinder? Innan har det alltid varit 9 har jag för mig, men sen för någon månad sen kunde jag plötsligt ha fler bilder, kanske 12 eller 15? Sen startade jag om mitt konto för någon vecka sedan och nu är det åter 9 som gäller. Spelar inte så stor roll men undrar varför...
 
Jag visste inte att det var ett "knep" men har noterat det innan när jag swipat någon annanstans (endera för att jag varit där eller satt min location till något annat) så sen när jag swipar hemma igen så dyker det fortfarande upp profiler från det andra stället som gillat mig (eftersom det alltid blir match om jag drar höger).

Däremot detta att "it's a match" dyker upp flera gånger har jag bara upplevt senaste dagarna? Och inte att antalet gånger ändras, är alltid typ 2-3 gånger? Men håller med om att det är störigt....
Jag fick uppemot 20 ggr
 
Åkte då till höga kusten i onsdags och kom hem nyss. Jag och S har inte setts sen i söndags.
Inget samtal, ingenting.

Skickade en bild på en hel drös med hallonbuskar och skrev hallonparadiset (vi hade varit och letat hallon veckan innan), fick till svar: "Myyys!!!"

Skickade ett grattismeddelande i morse då han fyller år, fick bara ett "tack :) "
Kan man få önska lite mer engagemang?!

Tror jag startar tinder igen nästa gång jag ska till mamma 🙄
 
Åkte då till höga kusten i onsdags och kom hem nyss. Jag och S har inte setts sen i söndags.
Inget samtal, ingenting.

Skickade en bild på en hel drös med hallonbuskar och skrev hallonparadiset (vi hade varit och letat hallon veckan innan), fick till svar: "Myyys!!!"

Skickade ett grattismeddelande i morse då han fyller år, fick bara ett "tack :) "
Kan man få önska lite mer engagemang?!

Tror jag startar tinder igen nästa gång jag ska till mamma 🙄

Fan vad trist att engagemanget dippat. Det verkade ju så mysigt och lovande :(
Jag hade nog också startat upp Tinder igen vid det laget men hade kanske först ringt upp honom och snackat lite för att pejla in läget.
 
Fan vad trist att engagemanget dippat. Det verkade ju så mysigt och lovande :(
Jag hade nog också startat upp Tinder igen vid det laget men hade kanske först ringt upp honom och snackat lite för att pejla in läget.

Ja, jag funderar om jag "skrämt" bort honom....

Han ringde ju i tisdags, jag höll på packa och dona och skulle upp tidigt. Han hade varit på möte (annars brukar han komma förbi, men inte den kvällen....)

Jag hade gärna ringt under resan, eller i dagarna. Men jag hatar att prata i telefon, gör det nästan enbart med min mamma...
 
Ja, jag funderar om jag "skrämt" bort honom....

Han ringde ju i tisdags, jag höll på packa och dona och skulle upp tidigt. Han hade varit på möte (annars brukar han komma förbi, men inte den kvällen....)

Jag hade gärna ringt under resan, eller i dagarna. Men jag hatar att prata i telefon, gör det nästan enbart med min mamma...

Han kanske tvivlar på dig han med över att du inte ringt eller så? Försök få till ett snack på med honom om var ni står och vill :heart
 
Han kanske tvivlar på dig han med över att du inte ringt eller så? Försök få till ett snack på med honom om var ni står och vill :heart

Ska försöka göra det när vi ses nästa gång! Måste bli bättre på prata om sånt...
Han är van att jag inte ringer, det brukar bara så att jag skriver och så ringer han upp :D
 
Han kanske tvivlar på dig han med över att du inte ringt eller så? Försök få till ett snack på med honom om var ni står och vill :heart

Fan vad trist att engagemanget dippat. Det verkade ju så mysigt och lovande :(
Jag hade nog också startat upp Tinder igen vid det laget men hade kanske först ringt upp honom och snackat lite för att pejla in läget.

Fast hur roligt är det att hela tiden behöva vara den som engagerar sig i grejer. Lagom roligt att behöva vara projektledare. Hon har ju varit den som hör av sig och får typ ingen respons tillbaka.
 
Fast hur roligt är det att hela tiden behöva vara den som engagerar sig i grejer. Lagom roligt att behöva vara projektledare. Hon har ju varit den som hör av sig och får typ ingen respons tillbaka.
Om jag hade känt att jag behövde det för min egen skull hade jag nog hört av mig och frågat vad som pågår men det hade inte varit för att projektleda något utan som sagt för min egen skull.
 
Jag känner mig rådvill med E. Det känns jättebra när vi ses, vi ses fortfarande alltid hos mig, vi pratar, lagar mat, tar nån promenad, bara umgås. Allt känns verkligen innerligt och intimt. Men vi har fortfarande pratat nästan zero om oss, det enda förutom det jag skrivit i tråden tidigare är att jag för någon månad sen messade henne att jag tycker om henne väldigt mycket men att det inte innebär att något behöver ändras mellan oss. Hon skrev tillbaka typ detsamma och att hon också tycker att vi har det väldigt bra.

Så allt är ju "bra" men det är så jobbigt att inte veta var jag har henne. Jag vill ju inte att nåt ska ändras egentligen, vill inte förstöra det fina vi har med tråkig vardag, stress, dåligt humör och barn (mina). Jag vill bara ha det fina och bra. Och jag vill absolut inte inte bli sambo förrän tidigast när mina barn flyttat hemifrån om 10 år. Men det är grejen att inte veta hur hon ser på det här som gnager.

Samtidigt skulle jag inte klara av att höra att hon inte har några känslor. Då skulle vi behöva sluta ses. Finns det nåt kryphål där man är garanterad ett positivt svar? 😬

Hur hade ni gjort?
 
Ska försöka göra det när vi ses nästa gång! Måste bli bättre på prata om sånt...
Han är van att jag inte ringer, det brukar bara så att jag skriver och så ringer han upp :D
Jag hade nog hört av mig om vad fan frågan är (på ett glatt och trevligt sätt :idea:) och inte kompromissat om det är ett förhållande med en engagerad partner jag var ute efter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 813
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp