Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad spelar det för roll om man har sneda tänder?
Kommer inte helt osökt att tänka på att jag upplevde lite samma sak med ett ex, hade bara sett "snyggbilder" där tänderna inte syntes. När vi sedan sågs första gången så noterade jag att tänderna inte var perfekta (men inget uppseendeväckande direkt), och jag vet att hen hade lite komplex för det. Men för min del tyckte jag bara ansiktet såg mer intressant ut då! Så för min del spelar det väl roll, jag blir mer intresserad av tex. ett par sneda tänder. :)
 
Ska fika hos Vs familj för första gången nästa vecka.
Ågren deluxe!
Dels för att jag inte tycker om att träffa nya människor men mest för att jag mår dåligt av familjesituationer med föräldrar och syskon.
Vid såna tillfällen blir jag så starkt påmind om vad jag saknar i livet, tänker på det som varit och aldrig mer kommer att vara, det som fattas mig mest.

Vi har pratat mycket om det, han är fin och förstående och det finns ingen press alls. Samtidigt så vet jag att det betyder mycket för honom eftersom han är väldigt nära sina familj.
Så jag undviker att tänka på det för tillfället och får bita ihop de få timmarna och tänka att jag är på jobbet.
 
Men hela diskussionen - akta er för de som inte visar tänderna när de ler, de har säkert skeva tänder.
Va? Jag kan fortfarande inte se någon värdering i diskussionen, någon skrev att hen utgick från att alla som inte log på kort var tandlösa och sen skrev @sorbifolia att hennes dejt visade sig ha sneda tänder. Jag ser det mer som konstateranden än rena värderingar huruvida det är fint eller fult. "Akta er"-insinuationen känner jag inte igen överhuvudtaget.
 
Ska fika hos Vs familj för första gången nästa vecka.
Ågren deluxe!
Dels för att jag inte tycker om att träffa nya människor men mest för att jag mår dåligt av familjesituationer med föräldrar och syskon.
Vid såna tillfällen blir jag så starkt påmind om vad jag saknar i livet, tänker på det som varit och aldrig mer kommer att vara, det som fattas mig mest.

Vi har pratat mycket om det, han är fin och förstående och det finns ingen press alls. Samtidigt så vet jag att det betyder mycket för honom eftersom han är väldigt nära sina familj.
Så jag undviker att tänka på det för tillfället och får bita ihop de få timmarna och tänka att jag är på jobbet.
Du kan kanske till viss del på sikt får en ny familj i Vs familj. ❤️

I min släkt finns många respektivear som blivit omfamnade med hull och hår och blivit en lika naturlig del i familjen som de med blodsband. Några finns även kvar efter att de separerat.
 
Haha, en som jag var på dejt med för ett år sedan log med munnen igen på bilden, visade sig att han hade jättesneda tänder....

En fd bukefalist och god vän råkade ut för just det att snubben inte log på några bilder. Väl på dejten visade det sig att han endast hade ett fåtal tänder kvar.

Jag brukade skoja om det när jag chattade med nya bekanter på nätsajter.
"Har du nått kort där du ler och ser lite glad ut eller är du tandlös?"
Samtliga skickade ett haha och en leende bild :up:
 
Du kan kanske till viss del på sikt får en ny familj i Vs familj. ❤

I min släkt finns många respektivear som blivit omfamnade med hull och hår och blivit en lika naturlig del i familjen som de med blodsband. Några finns även kvar efter att de separerat.

Jag är väldigt tveksam till att det skulle bli så här av olika anledningar.
Men man ska aldrig säga aldrig.
 
Men hela diskussionen - akta er för de som inte visar tänderna när de ler, de har säkert skeva tänder.

Inte heller jag läste in något "akta" i diskussionen utan mer ett reflekterande. Jag ser inte heller att någon uttrycker att det på något sätt skulle vara något fel med ett vist utseende. Bara att man typ blev förvånad.
 
Hur ska man formulera det då så att ingen tar illa upp?
Neutralt: Tex. "En vän till mig gick på dejt med en snubbe som inte log på några bilder. Det visade sig på dejten att han endast hade ett fåtal tänder kvar". Då lägger du inga värderingar i utseendet, och får ändå fram det du ville säga att tandlöshet faktiskt KAN vara anledningen ibland att någon inte ler på bild. Tandlöshet är ju "tacksamt" att skoja om till den dag man råkar skoja med någon som faktiskt är tandlös.
 
Neutralt: Tex. "En vän till mig gick på dejt med en snubbe som inte log på några bilder. Det visade sig på dejten att han endast hade ett fåtal tänder kvar". Då lägger du inga värderingar i utseendet, och får ändå fram det du ville säga att tandlöshet faktiskt KAN vara anledningen ibland att någon inte ler på bild.
Fast det hon ”råkade ut för” var att personen inte hade några bilder. Det är vad som står i inlägget. Inget annat. Jag är fullt för att en ska fundera över vad en skriver och värderingar. Men när det dras och vrids in absurdum blir det bara skevt tänker jag.
 
Fast det hon ”råkade ut för” var att personen inte hade några bilder. Det är vad som står i inlägget. Inget annat. Jag är fullt för att en ska fundera över vad en skriver och värderingar. Men när det dras och vrids in absurdum blir det bara skevt tänker jag.
Ja det är jobbigt att vara PK. ;) Jag håller inte med dig, det som blir dömande är att det står i inlägget att "personen råkade ut för att snubben som inte log på bilderna visade sig ha ett fåtal tänder kvar".
 
Neutralt: Tex. "En vän till mig gick på dejt med en snubbe som inte log på några bilder. Det visade sig på dejten att han endast hade ett fåtal tänder kvar". Då lägger du inga värderingar i utseendet, och får ändå fram det du ville säga att tandlöshet faktiskt KAN vara anledningen ibland att någon inte ler på bild. Tandlöshet är ju "tacksamt" att skoja om till den dag man råkar skoja med någon som faktiskt är tandlös.

Alla har kanske inte samma förmåga som andra att hitta rätt ord.
Har sett det ofta i just dejtingtråden att det har anmärkts på hur folk har uttryckt sig i chatter (skärmdumpat osv) och blivit dömda för att då är de på ett "vist sätt".
Det är också ett dömmande.

Själv så skriver jag som jag uttrycker mig i dialekt vilket säkert inte blir så reko ibland.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Ja det är jobbigt att vara PK. ;) Jag håller inte med dig, det som blir dömande är att det står i inlägget att "personen råkade ut för att snubben som inte log på bilderna visade sig ha ett fåtal tänder kvar".
Nä, läser en inlägget så står det faktiskt inte så. Det är din tolkning. Det står att hon råkade ut för att snubben inte log på bilderna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 200
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 987
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 409
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp