Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade blivit superstressad i en sån situation. Men ja även om jag aldrig gjort så, är jag inte förvånad att vissa kan göra så för att visa intresse. Men att ni båda kände igen varandra från tinder?
Jag kan ju tycka att det är svårt att känna igen någon även när jag vet att jag ska träffa på en person 😅.
Jag hade inte haft några problem alls om det varit så att han försökte få min uppmärksamhet om vi fortfarande pratade med varandra över appen, eller att vi börjat prata om jag slagit mig ned vid hans sällskap. Det kändes bara lite obehagligt att han gjorde så trots att matchningen är borta, och såhär två dagar senare inte tagit bort vänförfrågan. Han vet ju liksom inte anledningen till att jag tagit bort tinder, hade ju likväl kunnat ta bort matchningen med honom bara.
 
"jag gillar hästar, följer gärna med!"
Blir inte ni lite stressade av det? Jag tycker själv det är skittråkigt att följa med någon till ett stall jag inte är i själv och vad gör hen när jag motionerar häst? Tråkdöden? Samtidigt kan jag ju inte bestämma vad andra ska tycka är kul/givande och ej

Jag är nog lite tvärt om, jag ser det som mkt positivt om någon vill följa med till stallet och titta på när jag rider - tolkar det som att personen är engagerad i mig och min hobby... :)
 
"jag gillar hästar, följer gärna med!"
Blir inte ni lite stressade av det? Jag tycker själv det är skittråkigt att följa med någon till ett stall jag inte är i själv och vad gör hen när jag motionerar häst? Tråkdöden? Samtidigt kan jag ju inte bestämma vad andra ska tycka är kul/givande och ej

Beror på. En gång kan jag ta med någon men sedan är jag nog där helst själv. Har åtm föredragit det 1000 % hittills i livet 😅 Men jag gillar själv att få en bild av en persons intressen så en gång är inga problem.
 
"jag gillar hästar, följer gärna med!"
Blir inte ni lite stressade av det? Jag tycker själv det är skittråkigt att följa med någon till ett stall jag inte är i själv och vad gör hen när jag motionerar häst? Tråkdöden? Samtidigt kan jag ju inte bestämma vad andra ska tycka är kul/givande och ej
Håller med. Skulle bara kännas stressigt och allmänt awkward att ha med en dejt till stallet 😅
 
"jag gillar hästar, följer gärna med!"
Blir inte ni lite stressade av det? Jag tycker själv det är skittråkigt att följa med någon till ett stall jag inte är i själv och vad gör hen när jag motionerar häst? Tråkdöden? Samtidigt kan jag ju inte bestämma vad andra ska tycka är kul/givande och ej

Jag tycker det är kul och vill man spendera mycket tid med mig underlättar det väldigt mycket om han trivs i stallet.
Mitt liv är mest jobb och stall 😅
V brukar fånga pokemon när jag rider 😁 Eller filma, ändra hinder, fylla på vatten, finns alltid saker att göra.
 
Jag hade inte haft några problem alls om det varit så att han försökte få min uppmärksamhet om vi fortfarande pratade med varandra över appen, eller att vi börjat prata om jag slagit mig ned vid hans sällskap. Det kändes bara lite obehagligt att han gjorde så trots att matchningen är borta, och såhär två dagar senare inte tagit bort vänförfrågan. Han vet ju liksom inte anledningen till att jag tagit bort tinder, hade ju likväl kunnat ta bort matchningen med honom bara.
Men har du tagit bort din porfil ? När jag bara tagit bort appen på telefonen så finns ändå alla matchningar kvar när jag installerat den sen igen. Så då antar jag att man inte försvinner som matchning för de man matchat med.
Men hade det varit någon jag inte skrev med längre hade jag inte försökt ta kontakt, hade sett det som att den andra inte är intresserad.
 
Men har du tagit bort din porfil ? När jag bara tagit bort appen på telefonen så finns ändå alla matchningar kvar när jag installerat den sen igen. Så då antar jag att man inte försvinner som matchning för de man matchat med.
Men hade det varit någon jag inte skrev med längre hade jag inte försökt ta kontakt, hade sett det som att den andra inte är intresserad.
Yes, har raderat profilen.
 
"jag gillar hästar, följer gärna med!"
Blir inte ni lite stressade av det? Jag tycker själv det är skittråkigt att följa med någon till ett stall jag inte är i själv och vad gör hen när jag motionerar häst? Tråkdöden? Samtidigt kan jag ju inte bestämma vad andra ska tycka är kul/givande och ej

Jag blir mest förvånad över de som tänker att de ska följa med och rida...ja, liksom mina hästar är dels små och dels inte alls nybörjarvänliga.
 
Jag blir mest förvånad över de som tänker att de ska följa med och rida...ja, liksom mina hästar är dels små och dels inte alls nybörjarvänliga.
Det här har varit uppe i andra trådar och jag har så otroligt svårt att förstå inställningen att personen som frågar borde fatta det ena eller det andra. Om man har en begränsad erfarenhet av hästar, hur ska man ens känna till exempelvis hur stor man max bör vara för att rida en särskild häst eller att en häst kan vara mer eller mindre lämplig för nybörjare?
 
Det här har varit uppe i andra trådar och jag har så otroligt svårt att förstå inställningen att personen som frågar borde fatta det ena eller det andra. Om man har en begränsad erfarenhet av hästar, hur ska man ens känna till exempelvis hur stor man max bör vara för att rida en särskild häst eller att en häst kan vara mer eller mindre lämplig för nybörjare?

De jag har fått frågan från är från killar som säger sig ha ridit tidigare. Så tänker att de borde ha lite koll. Självklart förklarar jag bara, men jag kan väl ändå få bli förvånad?
 
Det här har varit uppe i andra trådar och jag har så otroligt svårt att förstå inställningen att personen som frågar borde fatta det ena eller det andra. Om man har en begränsad erfarenhet av hästar, hur ska man ens känna till exempelvis hur stor man max bör vara för att rida en särskild häst eller att en häst kan vara mer eller mindre lämplig för nybörjare?

Oavsett min ev dejts fritidsintressen så hade jag (särskilt om jag inte visste ngt om det) haft en rätt försiktig approach. Just för att jag vet att i min egen sport så är det inte så lätt att bara hänga på. Det är väl bättre att vänta ett tag och sedan visa intresse om man märker att det skulle kunna passa?
 
De jag har fått frågan från är från killar som säger sig ha ridit tidigare. Så tänker att de borde ha lite koll. Självklart förklarar jag bara, men jag kan väl ändå få bli förvånad?
Ja det är klart att du får. Jag menar bara att du har lite väl höga förväntningar på andra människor och riskerar att bli besviken om du förväntar dig att en nybörjare ska känna till detaljer inom hästeriet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Oavsett min ev dejts fritidsintressen så hade jag (särskilt om jag inte visste ngt om det) haft en rätt försiktig approach. Just för att jag vet att i min egen sport så är det inte så lätt att bara hänga på. Det är väl bättre att vänta ett tag och sedan visa intresse om man märker att det skulle kunna passa?
Ja det verkar onekligen bättre om man inte är jättesugen på att den andra personen ska se en som okunnig.
 
Ja det är klart att du får. Jag menar bara att du har lite väl höga förväntningar på andra människor och riskerar att bli besviken om du förväntar dig att en nybörjare ska känna till detaljer inom hästeriet.
Känns som att du drar onödigt stora växlar på hur mycket energi jag lägger på frågan. Jag skrev att jag blir förvånad. Inte att jag lägger en massa förväntningar och besvikelse i det hela....
 
Ja det verkar onekligen bättre om man inte är jättesugen på att den andra personen ska se en som okunnig.

Okunnig är väl helt naturligt att man är om man inte är insatt. Däremot är framfusighet en egenskap jag själv inte uppskattar särskilt mycket och så kan jag ibland uppfatta killarna som vill med till stallet för att visa sig "intresserade".
 
Okunnig är väl helt naturligt att man är om man inte är insatt. Däremot är framfusighet en egenskap jag själv inte uppskattar särskilt mycket och så kan jag ibland uppfatta killarna som vill med till stallet för att visa sig "intresserade".
Jag var otydlig - okunnig på så sätt att den andra tycker att man borde veta bättre.
 
Okunnig är väl helt naturligt att man är om man inte är insatt. Däremot är framfusighet en egenskap jag själv inte uppskattar särskilt mycket och så kan jag ibland uppfatta killarna som vill med till stallet för att visa sig "intresserade".

Jag stör mig mest på de som inte har djurvett och inte själva inser att min häst inte är en leksak man bara är tillgänglig att "använda" och är också oödmjuka på det viset. Det kan jag dra väldigt stora växlar på kan jag lova 😅 Innan man får träffa min häst får man dessutom väldigt strikta förhållningsregler och tramsas det bort blir jag arg direkt. Bra sållning. För mig (och min känsliga häst) är det väldigt viktigt att vara ödmjuk och införstådd med att det är en individ som kräver en stor portion respekt för dess integritet innan man ens eventuellt får äran att komma så nära att man kan klappa. De som inte ens förstår det (det förstår och respekterar även totala ickedjurmänniskor när jag förklarar) vid en förklaring har jag noll sympatier för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp