Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uhm har fått inse att jag fallit för killen som hjälper mig i wow. Bor långt från sverige i ett varmt land vilket inte direkt är skit bra med min hudåkomma eller min mentalitet angående att smörja in mig med solkräm hela somrarna i sverige. Tycker det är jobbigt nog.
 
Näe, det är nog inte många som skulle tacka ja till det. När jag och unga klättraren var ute första gångerna så hade han med sig sin hängmatta och jag mitt tält. Och vi kände varandra lite sen innan, tältade i skogen nära där vi bor och jag såg till att då och då hålla en vän uppdaterad om vilken plats vi var på, att allt var bra osv. Hade han ens andats något om att vi skulle dela tält redan första gången så hade jag sagt tvärt nej.

Nä alltså, jag skulle inte fråga, såklart. Det hör till att kunna föra sig vettigt. Men gärna en grej jag skulle göra om det vore en tjej jag träffat ett tag.

Hade nog lätt kunnat gå på en tältdejt rätt tidigt om det kändes rätt. Typ. :D Men jag pratar rätt länge med folk innan jag träffar dom och slutar vid minsta varningsflagga.
Ah.

Jag ser det väl ur ett visst perspektiv som kille. Det finns olika saker jag gärna skulle bjuda med en tjej att göra direkt eller tidigt, men samtidigt är jag medveten om att de antagligen har ett visst säkerhetstänk. Och det är ju inget man oftast bara kan snacka om rakt ut, eftersom det ändå inte går att försäkra en främling om att man inte är farlig, så att säga.

Tex en sak är att jag gärna skulle ta en skogspromenad som första dejt, särskilt smidigt eftersom jag lär ha med hunden. Och det är mer avslappnat att gå i skogen med min hund än på stan där jag måste ha mer koll på hundmöten, samt att han blir lite väl exalterad när jag träffar en ny person på stan. I skogen finns dofter och sånt som distraherar honom lite så att den nya personen inte blir PRIO ETT NUNUNU, typiskt smidigt om man ska träffa en ny tjej. Men då innebär det antagligen att jag ska plocka upp henne med bilen och åka till skogen tillsammans, och jag kan ju bara föreställa mig att alla tjejer inte är bekväma med det första gången de träffar nån. Så jag föreslår inte det.
 
Senast ändrad:
Men det är ju dina känslor att hantera alltid. Det blir nog bara tydligare när någon blockerar och försvinner. :)
Ja, såklart. Det ser jag som självklart. Menade bara på att det tycks finnas skillnader i hanterandet, jag själv skulle ha svårt att blocka någon och sluta lyssna på vad denne har att säga (även om det mest är att kasta skit exempelvis.) och det är ju egentligen inte att föredra.
 
Nä alltså, jag skulle inte fråga, såklart. Det hör till att kunna föra sig vettigt. Men gärna en grej jag skulle göra om det vore en tjej jag träffat ett tag.


Ah.

Jag ser det väl ur ett visst perspektiv som kille. Det finns olika saker jag gärna skulle bjuda med en tjej att göra direkt eller tidigt, men samtidigt är jag medveten om att de antagligen har ett visst säkerhetstänk. Och det är ju inget man oftast bara kan snacka om rakt ut, eftersom det ändå inte går att försäkra en främling om att man inte är farlig, så att säga.

Tex en sak är att jag gärna skulle ta en skogspromenad som första dejt, särskilt smidigt eftersom jag lär ha med hunden. Och det är mer avslappnat att gå i skogen med min hund än på stan där jag måste ha mer koll på hundmöten, samt att han blir lite väl exalterad när jag träffar en ny person på stan. I skogen finns dofter och sånt som distraherar honom lite så att den nya personen inte blir PRIO ETT NUNUNU, typiskt smidigt om man ska träffa en ny tjej. Men då innebär det antagligen att jag ska plocka upp henne med bilen och åka till skogen tillsammans, och jag kan ju bara föreställa mig att alla tjejer inte är bekväma med det första gången de träffar nån. Så jag föreslår inte det.

Du kan väl föreslå en promenad och låta tjejen bestämma vart, så lär hon troligen bestämma ett ställe hon kan ta sig till själv? :) Jag har haft promenad med och utan hund som förstadejt flera ggr, inget problem om det är på "hemmaplan" för mig.


Tillägg:
Jag har även lyckats booka in nån sorts promenaddejt i dag (på tal om att inte vara så bra på att avvisa till folk man skriver med), med en kille som bor nära där jag ska på träning med min häst i eftermiddag, så jag föreslog att han kunde ta med sin hund så kunde vi gå en sväng med hunden och hästen när jag ridit klart.... Men hans hund var tydligen utlånad för dagen, fast han ville komma ändå. Så vi får väl se vad det blir. :laugh:
 
Du kan väl föreslå en promenad och låta tjejen bestämma vart, så lär hon troligen bestämma ett ställe hon kan ta sig till själv? :) Jag har haft promenad med och utan hund som förstadejt flera ggr, inget problem om det är på "hemmaplan" för mig.

Absolut, så gör jag ju. Jag bara pratade utifrån detta med att åka iväg på nått vis på förstadejten. Jag låter henne välja var och hur. Oftast brukar jag dock föreslå café först, det är oftast lättast att få till, och lättast att inte "sitta fast" länge om man inte kommer så bra överens :)
 
Nä alltså, jag skulle inte fråga, såklart. Det hör till att kunna föra sig vettigt. Men gärna en grej jag skulle göra om det vore en tjej jag träffat ett tag.


Ah.

Jag ser det väl ur ett visst perspektiv som kille. Det finns olika saker jag gärna skulle bjuda med en tjej att göra direkt eller tidigt, men samtidigt är jag medveten om att de antagligen har ett visst säkerhetstänk. Och det är ju inget man oftast bara kan snacka om rakt ut, eftersom det ändå inte går att försäkra en främling om att man inte är farlig, så att säga.

Tex en sak är att jag gärna skulle ta en skogspromenad som första dejt, särskilt smidigt eftersom jag lär ha med hunden. Och det är mer avslappnat att gå i skogen med min hund än på stan där jag måste ha mer koll på hundmöten, samt att han blir lite väl exalterad när jag träffar en ny person på stan. I skogen finns dofter och sånt som distraherar honom lite så att den nya personen inte blir PRIO ETT NUNUNU, typiskt smidigt om man ska träffa en ny tjej. Men då innebär det antagligen att jag ska plocka upp henne med bilen och åka till skogen tillsammans, och jag kan ju bara föreställa mig att alla tjejer inte är bekväma med det första gången de träffar nån. Så jag föreslår inte det.

Killen jag dejtar nu har jag plockat upp varje gång vi ses och åkt iväg på utflykter. 😁
 
Nä alltså, jag skulle inte fråga, såklart. Det hör till att kunna föra sig vettigt. Men gärna en grej jag skulle göra om det vore en tjej jag träffat ett tag.


Ah.

Jag ser det väl ur ett visst perspektiv som kille. Det finns olika saker jag gärna skulle bjuda med en tjej att göra direkt eller tidigt, men samtidigt är jag medveten om att de antagligen har ett visst säkerhetstänk. Och det är ju inget man oftast bara kan snacka om rakt ut, eftersom det ändå inte går att försäkra en främling om att man inte är farlig, så att säga.

Tex en sak är att jag gärna skulle ta en skogspromenad som första dejt, särskilt smidigt eftersom jag lär ha med hunden. Och det är mer avslappnat att gå i skogen med min hund än på stan där jag måste ha mer koll på hundmöten, samt att han blir lite väl exalterad när jag träffar en ny person på stan. I skogen finns dofter och sånt som distraherar honom lite så att den nya personen inte blir PRIO ETT NUNUNU, typiskt smidigt om man ska träffa en ny tjej. Men då innebär det antagligen att jag ska plocka upp henne med bilen och åka till skogen tillsammans, och jag kan ju bara föreställa mig att alla tjejer inte är bekväma med det första gången de träffar nån. Så jag föreslår inte det.
En person jag matchade med en morgon då det begav sig föreslog att jag skulle komma hem till honom och dricka vin på kvällen. Stort minus för dålig fingertoppsskänsla där.

Jag upplyste honom om att "regeln" om att ses på offentlig plats första gången gällde även om dejten var läkare, och vi träffades på en restaurang istället. Det blev inget av det sen av olika skäl. Men jag är lite förvånad över hans förslag faktiskt, särskilt när man har matchat så nyligen. Det känns som om man har bott under en sten lite då.
 
Killen jag dejtar nu har jag plockat upp varje gång vi ses och åkt iväg på utflykter. 😁

Och jag som kille har förstås inga problem att bli upplockad och åka på utflykt :) Men jag vet att det finns gott om tjejer som känner sig olustiga med hur de ska göra om det är förslaget från killen för första dejten, det är vad jag pratade om. Om de föreslår det så är jag med på det, jag vet ju trots allt att jag inte kommer bete mig illa och att inget kommer hända dem. Men jag pushar inte om sånt eftersom jag vet att de inte kan veta det. Makes sense?
 
En person jag matchade med en morgon då det begav sig föreslog att jag skulle komma hem till honom och dricka vin på kvällen. Stort minus för dålig fingertoppsskänsla där.

Jag upplyste honom om att "regeln" om att ses på offentlig plats första gången gällde även om dejten var läkare, och vi träffades på en restaurang istället. Det blev inget av det sen av olika skäl. Men jag är lite förvånad över hans förslag faktiskt, särskilt när man har matchat så nyligen. Det känns som om man har bott under en sten lite då.

Ja, IMO är det exakt vad jag menar, det är dålig social kompetens att föreslå det.

Men jag kan erbjuda en förklaring till varför det händer. Tror jag förstår vad du menar med "bott under en sten", men jag håller nog bara med delvis om det. Som jag sa så anser jag att det är dålig fingertoppskänsla/social kompetens precis som du också säger. Men det är inte riktigt att bo under en sten, eftersom det finns gott om tjejer som både föreslår och tackar ja till att ha första-dejten hemma hos oss killar. Så om jag ska gissa så kan det också vara så att han före dig haft flera såna förstadejter där både han och tjejerna hade föreslagit det.
 
Absolut, så gör jag ju. Jag bara pratade utifrån detta med att åka iväg på nått vis på förstadejten. Jag låter henne välja var och hur. Oftast brukar jag dock föreslå café först, det är oftast lättast att få till, och lättast att inte "sitta fast" länge om man inte kommer så bra överens :)
Håller jag med om, även om jag känner mig mer avslappnad på en promenad än på café.
Jag kan ofta inte släppa att de andra måste förstå att vi är på en första dejt. Men har gjort misstaget att välja en för lång promenadrunda och sen ångra det när man inte har så mycket gemensamt 😅.
 
Håller jag med om, även om jag känner mig mer avslappnad på en promenad än på café.
Jag kan ofta inte släppa att de andra måste förstå att vi är på en första dejt. Men har gjort misstaget att välja en för lång promenadrunda och sen ångra det när man inte har så mycket gemensamt 😅.

Hmmmm. Jag tror det är så vanligt med att en tjej och kille sitter och fikar tillsammans att det måste vara omöjligt att veta om det är en första-dejt eller whatever annat det kan vara. Har nog iofs slutat bry mig om sånt också, och brukar gärna sitta och prata om annat folk man ser med mina dejter ändå, så vill de fundera och prata om oss så är det väl rättvist :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp