Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
När folk man dissat dyker upp igen.
 

Bifogade filer

  • 35049622-B3B4-4224-9580-803566A5606C.jpeg
    35049622-B3B4-4224-9580-803566A5606C.jpeg
    79,3 KB · Visningar: 336
Det du kan göra är att skicka ett meddelande till henne och skriva att du aldrig vill att hon kontaktar dig igen och sen inte svara vare sig hon ringer eller smsar (problematiskt när hon ringer från dolt eller annat nummer givetvis). Då har du mer på fötterna gällande eventuell anmälan eller kontaktförbud, om hon slulle fortsätta 🙁

Exakt så. En ska alltid tänka på att ha skriftligt på att en undanber sig all form av kontakt, då det håller mkt bättre i en ev juridisk situation senare. Sjuk att behöva ens tänka på det, men jag gör det stenhårt numera efter att ha haft en del efterhängsna muppar efter mig...
 
Eller hur! Önskar det fanns en knapp på tinder som typ ”super-dislike” och att man då slipper se dem flera gånger i veckan när de startat om sitt konto O_o

Jaa jag pratade med en som blev sjukt hetsig och tjatig så blockade den på snapchat. Han dök senare upp på tinder igen och superlikade mig ett par gånger så blev uttråkad och nyfiken på om man skulle få en ursäkt, så svepte höger och, visst fick jag en ursäkt men sen så började tjatet igen. 🙃 Som om jag skulle vara intresserad av att träffa någon som är påflugen och tjatig.
 
Killen jag skulle träffa idag skrev lite löst om att han hade visst planerat in träning, men inte så att han sa varken nej eller jag till att ses. Men jag skiter i det. Avskyr människor som inte kan kommunicera ordentligt och säga vad de faktiskt menar.

JAG MED! Blir galen 😤

Eller hur!!

Jag pallade liksom inte anstränga mig med nån intressantare konversation heller när han inte responsade på mitt förslag om att ses... en sak om han hade sagt "jag vill gärna prata lite längre först, men sen ses jag gärna". Men äh, orka.

Appropå mitt citerade inlägg ovanför också. Så frustrerande och astråkigt!
 
Jag söker ju inte brevvänner på Tinder, har inget intresse av "Hej, hur mår du? Vad har du gjort idag?" i 3-4 veckor innan man planerar att ses.

Jag är ju fullständigt ointresserad av random kallprat "bara för att", men det känns också ganska konstigt att bestämma att ses om ett tag, och sen ha fullständig radiotystnad till dess?

Jag föredrar visserligen alla gånger människor som är roliga att skriva med ändå, men någon gång ska man väl ge även de som inte är litterära genier en chans...?
 
Där är vi lika :) Jag brukar vara väldigt(!) tydlig från start med det till nya bekantskaper. "Bara så du vet så vill jag inte bli ihop med någon jag inte känner väl. Det tar lååång tid för mig att alls bli intresserad av någon. Nej jag har inget intresse av att ligga med någon jag inte känner väl och förresten så vill jag aldrig ha barn, gifta mig eller ha en partner som inte klarar sig själv."

Vips så har man "skrämt bort" de flesta som bara vill ligga, de som bara vill ses för att se om de inom någon vecka kan ha en partner osv. Det värsta jag vet är när jag träffat personer, tänkt mig att det är helt vänskapligt och så visar det sig att de tänker sig en dejt.

Men precis. Jag stjäl det första citatet av dig rakt av, precis så fungerar (och inte fungerar) jag. Ska ta upp det med vederbörande nästa gng vi ses, liksom bara för att make it clear.
 
Jag föredrar visserligen alla gånger människor som är roliga att skriva med ändå, men någon gång ska man väl ge även de som inte är litterära genier en chans...?

Tja, jag vet inte.... Har börjat tveka på om jag kan bli lycklig med någon som inte är ett litterärt geni....

Blev btw ingen dejt i onsdags, killen hann inte men ville träffas och käka nån dag i helgen istället. Har inte ens orkat svara honom, känner mig inte jättepepp. :p
 
Jag är ju fullständigt ointresserad av random kallprat "bara för att", men det känns också ganska konstigt att bestämma att ses om ett tag, och sen ha fullständig radiotystnad till dess?

Jag föredrar visserligen alla gånger människor som är roliga att skriva med ändå, men någon gång ska man väl ge även de som inte är litterära genier en chans...?

Jag och särbon textade rätt mycket mellan det vi hade bestämt att träffas och att jag åkte upp. Baserat på de sms:en skulle jag inte åkt till honom om mitt krav hade varit ett litterärt geni... han är grav dyslektiker och gör så gott han kan (plus att jag tycker det var modigt att skriva så mycket med mig, han visste om att jag är bokslukare av rang och att jag har skrivit rätt mycket på både svenska och engelska).
 
Jag är ju fullständigt ointresserad av random kallprat "bara för att", men det känns också ganska konstigt att bestämma att ses om ett tag, och sen ha fullständig radiotystnad till dess?

Jag föredrar visserligen alla gånger människor som är roliga att skriva med ändå, men någon gång ska man väl ge även de som inte är litterära genier en chans...?
Håller med @athena_arabians. Jag skriver gärna och mycket, samt är mycket svag för folk som kan uttrycka sig fint i skrift. Har generellt sett mycket svårt för de som slarvar när de skriver. Jag gillar inte slarv. Men, många är inte speciellt bra på att skriva trots att de inte slarvar och att dissa dem enbart pga det vore väldigt synd!

Sedan har jag ju då unga klättraren som jag träffar nu. Han har ganska rejäl dyslexi och är dessutom uppvuxen med en engelsktalande förälder. Han uttrycker sig jäkligt lustigt ibland :D Men, han skriver ändå mycket och det är oftast fullt förståeligt vad som menas. Jag är mycket glad för att jag fortsatte träffa honom trots att hans textmeddelanden till mig i början var stundtals rent jobbiga att läsa (nu har han faktiskt blivit bättre på att skriva på svenska, för han har tränat så mycket med mig).
 
Tja, jag vet inte.... Har börjat tveka på om jag kan bli lycklig med någon som inte är ett litterärt geni....

Blev btw ingen dejt i onsdags, killen hann inte men ville träffas och käka nån dag i helgen istället. Har inte ens orkat svara honom, känner mig inte jättepepp. :p
Du är värd någon som tycker att du är viktigare än att träna, vilket hen kan göra på årets andra 364 dagar, eller före eller efter er träff. Glöm inte det! ALLA är värda någon som sätter dem främst. Sedan om man inte vill det, det är en annan sak. Nöj dig inte med mindre @sorbifolia! Han kan få träna på i sin ensamhet om det nu är så viktigt att han inte kan göra både och.

Dessa personer finns, men de kan ta ett tag att hitta dem (säger hon 86 dejter senare, men nu med en som gör det). Och ja, jag vet att det finns folk som inte vill vara partnerns främsta prioritet, men till lycka för er finns det många som ni inte är det för heller.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp