Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är värd någon som tycker att du är viktigare än att träna, vilket hen kan göra på årets andra 364 dagar, eller före eller efter er träff. Glöm inte det! ALLA är värda någon som sätter dem främst. Sedan om man inte vill det, det är en annan sak. Nöj dig inte med mindre @sorbifolia! Han kan få träna på i sin ensamhet om det nu är så viktigt att han inte kan göra både och.

Dessa personer finns, men de kan ta ett tag att hitta dem (säger hon 86 dejter senare, men nu med en som gör det). Och ja, jag vet att det finns folk som inte vill vara partnerns främsta prioritet, men till lycka för er finns det många som ni inte är det för heller.

Där håller jag inte med helt direkt. Mina träningar är typ det mest roliga och sociala jag gör nu, och jag vill inte helst missa dem för att kanske gå på en första-dejt, som man lika väl kan försöka planera på en vilodag. En annan sak förstås om man redan dejtar och har gjort det ett tag, eller om det rör ens partner.
 
Senast ändrad:
Där håller jag inte med helt direkt. Mina träningar är typ det mest roliga och sociala jag gör nu, och jag vill inte helst missa dem för att kanske gå på en första-dejt, som man lika väl kan försöka planera på en vilodag. En annan sak förstås om man redan dejtar och har gjort det ett tag, eller om det rör ens partner.
Självklart har du rätt att känna som du känner. Men vi som VILL vara det viktigaste i partnerns liv ska inte nöja oss med mindre. Om du sätter träning före dejt så antar jag att du inte kan bli besviken om din tilltänkta partner gör samma sak, och ett sådant förhållande är åtminstone inte jag intresserad av. Det betyder dock inte att du inte får tycka som DU gör och som passar för din förhållandemall, så klart. Men i grunden tycker jag att man ska tänka att man endast är värd det bästa och mesta. Vill man inte ha så, så är det ju bara att ta en av alla dessa människor som resonerar som du och sätter annat framför att få vara med en (tilltänkt) partner, det är inte helt lätt att hitta motsatsen.
 
Självklart har du rätt att känna som du känner. Men vi som VILL vara det viktigaste i partnerns liv ska inte nöja oss med mindre. Om du sätter träning före dejt så antar jag att du inte kan bli besviken om din tilltänkta partner gör samma sak, och ett sådant förhållande är åtminstone inte jag intresserad av. Det betyder dock inte att du inte får tycka som DU gör och som passar för din förhållandemall, så klart. Men i grunden tycker jag att man ska tänka att man endast är värd det bästa och mesta. Vill man inte ha så, så är det ju bara att ta en av alla dessa människor som resonerar som du och sätter annat framför att få vara med en (tilltänkt) partner, det är inte helt lätt att hitta motsatsen.

Fritt val, absolut. Jag har dock bara svårt för detta med att ens partner ska sätta en före allt, alltid. Ja, om man verkligen behöver det/det är allvar, absolut, då ställer man alltid upp. Men i övrigt vill jag också att min partner ska ha egna intressen och aktiviteter/hobbys som är viktiga för henne, inte att hon alltid ska droppa allt för mig.

Jag tycker inte "jag är alltid värd det bästa och det mesta, alltid, allt från min partner" är en särskilt bra grundtanke. Och som sagt, det handlar inte om att man inte ska ställa upp när det krävs/behövs, det ska man 100% göra.

Men absolut, jag tycker det är helt OK om en tjej inte kan gå på dejt en dag för att de har träning tex. Ärligt talat så vill jag oftast hellre gå ut och träna/göra nått aktivt med min partner än att gå på dejt ala mat/öl/vin.
 
Fritt val, absolut. Jag har dock bara svårt för detta med att ens partner ska sätta en före allt, alltid. Ja, om man verkligen behöver det/det är allvar, absolut, då ställer man alltid upp. Men i övrigt vill jag också att min partner ska ha egna intressen och aktiviteter/hobbys som är viktiga för henne, inte att hon alltid ska droppa allt för mig.

Jag tycker inte "jag är alltid värd det bästa och det mesta, alltid, allt från min partner" är en särskilt bra grundtanke. Och som sagt, det handlar inte om att man inte ska ställa upp när det krävs/behövs, det ska man 100% göra.

Men absolut, jag tycker det är helt OK om en tjej inte kan gå på dejt en dag för att de har träning tex. Ärligt talat så vill jag oftast hellre gå ut och träna/göra nått aktivt med min partner än att gå på dejt ala mat/öl/vin.
Självklart ska man inte kräva att vara prioritet in i absurdum, men en tilltänkt partner som väljer att träna istället för att gå på en första dejt med mig går bort för mig. Jag är värd mer än så och är hen inte intresserad av att någon annan inte ska komma och norpa mig först behöver hen inte bry sig. Det finns 364 andra dagar att träna på, eller före eller efter och då träna lite kortare. Om man inte kan prioritera om så lite, då är hen inte rätt person för mig. Jag förväntar mig också att min partner om jag i ett senare skeende av förhållandet tex blir akut sjuk och måste till sjukhus avstår träning. Därmed inte sagt att hen måste sitta hemma dygnet runt för att uppfylla minsta nyck. Men att sätta förhållandet först och prioritera det, det är viktigt för mig. Dock inte i absurdum. En första dejt med någon som man är riktigt intresserad av att lära känna är för mig dock inte absurdum.
 
Senast ändrad:
Självklart ska man inte kräva att vara prioritet in i absurdum, men en tilltänkt partner som väljer att träna istället för att gå på en första dejt med mig går bort för mig. Jag är värd mer än så och är hen inte intresserad av att någon annan inte ska komma och norpa mig först behöver hen inte bry sig. Det finns 364 andra dagar att träna på, eller före eller efter och då träna lite kortare. Om man inte kan prioritera om så lite, då är hen inte rätt person för mig. Jag förväntar mig också att min partner om jag i ett senare skeende av förhållandet tex blir akut sjuk och måste till sjukhus avstår träning. Därmed inte sagt att hen måste sitta hemma dygnet runt för att uppfylla minsta nyck. Men att sätta förhållandet först och prioritera det, det är viktigt för mig. Dock inte i absurdum. En första dejt med någon som man är riktigt intresserad av att lära känna är för mig dock inte absurdum.

Ja.. men inte direkt samma sak att ta hand om en partner som är akut sjuk som att ta förstadejten på torsdagen istället för onsdagen tänker jag :) Förstadejten är alltid med en främling, och jag tycker nog ändå det är 100% OK att prioritera sig själv framför exakt vilken dag man först ska träffa en främmande person, vare sig det är pga träning, jobb eller annat.

Skulle inte säga att det finns 364 andra dagar att träna på heller, det kan vara helt beroende på vad man gör! Kanske har fasta träningar 3 ggr/veckan varav man tex jobbat över och missat de två senaste och känner att "fan, nä nu måste jag blåsa ut lite energi här alltså". Vem vet!

Jag är inte "värd" att en främmande människa ska bortprioritera saker ur sitt liv enbart för att träffa mig en stund för första gången, det kan vi gott göra när båda två har fri tid tänker jag :) Vill man prioritera om är det förstås helt ok, det har jag själv gjort ibland å.
 
Självklart ska man inte kräva att vara prioritet in i absurdum, men en tilltänkt partner som väljer att träna istället för att gå på en första dejt med mig går bort för mig. Jag är värd mer än så och är hen inte intresserad av att någon annan inte ska komma och norpa mig först behöver hen inte bry sig. Det finns 364 andra dagar att träna på, eller före eller efter och då träna lite kortare. Om man inte kan prioritera om så lite, då är hen inte rätt person för mig. Jag förväntar mig också att min partner om jag i ett senare skeende av förhållandet tex blir akut sjuk och måste till sjukhus avstår träning. Därmed inte sagt att hen måste sitta hemma dygnet runt för att uppfylla minsta nyck. Men att sätta förhållandet först och prioritera det, det är viktigt för mig. Dock inte i absurdum. En första dejt med någon som man är riktigt intresserad av att lära känna är för mig dock inte absurdum.
Men likväl finns det ju också 364 andra dagar att gå på dejt 🤷‍♀️

För min del beror det på vilken typ av träning det handlar om. Ska killen bara till 24/7-gymmet som ändå är öppet jämt, för att lyfta vikter i ensamhet är det en sak. Handlar det om organiserad gruppträning med fotbollslaget är det en helt annan. Jag har all förståelse för att man inte ställer in en organiserad träning för att gå på dejt.
 
Självklart har du rätt att känna som du känner. Men vi som VILL vara det viktigaste i partnerns liv ska inte nöja oss med mindre. Om du sätter träning före dejt så antar jag att du inte kan bli besviken om din tilltänkta partner gör samma sak, och ett sådant förhållande är åtminstone inte jag intresserad av. Det betyder dock inte att du inte får tycka som DU gör och som passar för din förhållandemall, så klart. Men i grunden tycker jag att man ska tänka att man endast är värd det bästa och mesta. Vill man inte ha så, så är det ju bara att ta en av alla dessa människor som resonerar som du och sätter annat framför att få vara med en (tilltänkt) partner, det är inte helt lätt att hitta motsatsen.

Beror väl på vad man tränar. Tränar man en lagsport där man sätter sina lagkompisar i kläm eller tränar något där man har en personlig tränare som är bokad så förstår jag att man prioriterar bort en dejt som tillkommit senare.
 
Suuuck. Skrev lite med en okänd man som tog kontakt via messenger. Jag minns inte ens vad vi pratade om från början men samtalet gled in på att jag föredrar mjuk massage framför plågsam idrottsmassage.
Han:
"Jaha. Gillar inte alla tjejer hårda tag? ;)"
Jag:
"Eh, nej. Jag har aldrig träffat en tjej som gillar 'hårda tag', däremot har jag träffat massor av män som inbillat sig att det är vad tjejer vill ha."
Han:
"Då har du nog träffat många tjejer som ljuger. Dessutom hade jag med en ;)-smiley i inlägget så det var inte så seriöst menat."

Men tack för att du förklarar för mig dels att tjejer ljuger och dels att du var sådär härligt ironisk med ditt inlägg. Idiot.
 
Suuuck. Skrev lite med en okänd man som tog kontakt via messenger. Jag minns inte ens vad vi pratade om från början men samtalet gled in på att jag föredrar mjuk massage framför plågsam idrottsmassage.
Han:
"Jaha. Gillar inte alla tjejer hårda tag? ;)"
Jag:
"Eh, nej. Jag har aldrig träffat en tjej som gillar 'hårda tag', däremot har jag träffat massor av män som inbillat sig att det är vad tjejer vill ha."
Han:
"Då har du nog träffat många tjejer som ljuger. Dessutom hade jag med en ;)-smiley i inlägget så det var inte så seriöst menat."

Men tack för att du förklarar för mig dels att tjejer ljuger och dels att du var sådär härligt ironisk med ditt inlägg. Idiot.

SPYR PÅ SÅDANA MÄN.
 
Självklart har du rätt att känna som du känner. Men vi som VILL vara det viktigaste i partnerns liv ska inte nöja oss med mindre. Om du sätter träning före dejt så antar jag att du inte kan bli besviken om din tilltänkta partner gör samma sak, och ett sådant förhållande är åtminstone inte jag intresserad av. Det betyder dock inte att du inte får tycka som DU gör och som passar för din förhållandemall, så klart. Men i grunden tycker jag att man ska tänka att man endast är värd det bästa och mesta. Vill man inte ha så, så är det ju bara att ta en av alla dessa människor som resonerar som du och sätter annat framför att få vara med en (tilltänkt) partner, det är inte helt lätt att hitta motsatsen.

Jag är värd det bästa och det mesta - men det är inte samma sak som för dig. Jag hade känt mig kvävd om jag förväntades lägga undan allt för att vara med en partner eller att partnern lägger undan allt för att vara med mig.
 
Suuuck. Skrev lite med en okänd man som tog kontakt via messenger. Jag minns inte ens vad vi pratade om från början men samtalet gled in på att jag föredrar mjuk massage framför plågsam idrottsmassage.
Han:
"Jaha. Gillar inte alla tjejer hårda tag? ;)"
Jag:
"Eh, nej. Jag har aldrig träffat en tjej som gillar 'hårda tag', däremot har jag träffat massor av män som inbillat sig att det är vad tjejer vill ha."
Han:
"Då har du nog träffat många tjejer som ljuger. Dessutom hade jag med en ;)-smiley i inlägget så det var inte så seriöst menat."

Men tack för att du förklarar för mig dels att tjejer ljuger och dels att du var sådär härligt ironisk med ditt inlägg. Idiot.

hahahhaahaha, smidig :laugh:
 
Självklart ska man inte kräva att vara prioritet in i absurdum, men en tilltänkt partner som väljer att träna istället för att gå på en första dejt med mig går bort för mig. Jag är värd mer än så och är hen inte intresserad av att någon annan inte ska komma och norpa mig först behöver hen inte bry sig. Det finns 364 andra dagar att träna på, eller före eller efter och då träna lite kortare. Om man inte kan prioritera om så lite, då är hen inte rätt person för mig. Jag förväntar mig också att min partner om jag i ett senare skeende av förhållandet tex blir akut sjuk och måste till sjukhus avstår träning. Därmed inte sagt att hen måste sitta hemma dygnet runt för att uppfylla minsta nyck. Men att sätta förhållandet först och prioritera det, det är viktigt för mig. Dock inte i absurdum. En första dejt med någon som man är riktigt intresserad av att lära känna är för mig dock inte absurdum.

Kom att vi är på ett hästforum:

Om du bokat in ridlektion torsdag och han vill ta första dejten då: hade du avbokat?

Det hade jag aldrig gjort!

Men det innebär ju inte att jag skiter i min partner eller skulle strunta i om det var ngt allvarligt.
Han är högprio men inte det enda som prioriteras.

Jag hade känt mig kvävd om inte han hade lite eget han gör.
 
Kom att vi är på ett hästforum:

Om du bokat in ridlektion torsdag och han vill ta första dejten då: hade du avbokat?

Det hade jag aldrig gjort!

Men det innebär ju inte att jag skiter i min partner eller skulle strunta i om det var ngt allvarligt.
Han är högprio men inte det enda som prioriteras.

Jag hade känt mig kvävd om inte han hade lite eget han gör.
Hade nog aldrig kommit till att öht gå på dejt med snubbe om han blev sur över att jag inte avstod mina på förhand inbokade träningar till förmån för honom. Folk som inte förstår att jag prioriterar min häst och hästintresse över partner alltid, annars blir jag olycklig, är inte ämnade för mig helt enkelt
 
Hade nog aldrig kommit till att öht gå på dejt med snubbe om han blev sur över att jag inte avstod mina på förhand inbokade träningar till förmån för honom. Folk som inte förstår att jag prioriterar min häst och hästintresse över partner alltid, annars blir jag olycklig, är inte ämnade för mig helt enkelt

Fördel hästsnubbe!😂👍

Nä, men seriöst! Jag har alltid varit tillsammans med män som har egna hobbys. De har aldrig gnällt på mitt hästeri. Med ett undantag! Han jobbade hemifrån och hade ingen direkt hobby. Det blev en jätteosund grej där han bara satt hemma och väntade på mig typ. Jag fick honom att börja träna lite. Men det var fortf osunt och han sa sig vara svartsjuk på mina djur.O_o
Det höll inte och aldrig mer någon som ger mig dåligt samvete över hästeriet!
 
Fördel hästsnubbe!😂👍

Nä, men seriöst! Jag har alltid varit tillsammans med män som har egna hobbys. De har aldrig gnällt på mitt hästeri. Med ett undantag! Han jobbade hemifrån och hade ingen direkt hobby. Det blev en jätteosund grej där han bara satt hemma och väntade på mig typ. Jag fick honom att börja träna lite. Men det var fortf osunt och han sa sig vara svartsjuk på mina djur.O_o
Det höll inte och aldrig mer någon som ger mig dåligt samvete över hästeriet!

Min man har aldrig gnällt över mitt hästeri och han är väl medveten om att min ena häst fanns i mitt liv före honom = 2a på priolistan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 200
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 986
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 409
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp