Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag höll ju på att trilla ihop i hallen när jag öppnade dörren åt snickarna, så HIMLA fin kille alltså! Jag ska ju inte sticka under stolen med att jag glodde när han stod där och sågade, snickrade och bar tunga grejer och svetten lackade. 🙈😍😂 Sen var jag ju ledig hela veckan så vi pratade ju väldigt mycket, och då föll jag ju ännu mer. Trevlig, klok, och rolig!

Jag vet inte vad jag fastnade mest för. Han ögon, röst, hela hans utstrålning! Det var verkligen bara WOW!!!

Att han sen hörde av sig till MIG fattar jag fortfarande inte! Han är lång, vältränad, och medans han går på gymmet så sitter jag hemma och trycker i mig glass ungefär och är lite plufsig...🙈😅

Men enligt han då så föll han lika hårt. Han ville fråga mig efter mitt nummer som en hint efter ett par dagar men vågade inte om jag skulle ha dissat! 😂 Sen tänkte han göra det sista dagen dom var där, men då bangade han igen. Han sa att det låg på tungan men när han skulle säga orden tog det stopp! 😂🤣

Nu hade ju han redan mitt nummer såklart eftersom han var arbetsledaren på platsen och satt på alla uppgifter så då kunde han skylla på fogskummet på dörrmattan. Tack och lov! 😂
 
Tack!! Du satte ord på det jag tänkte!

Och i detta ligger väldigt lite av "liten svag kvinna vill ha stor stark man", utan helt andra komponenter.

Varför väldigt lite av det, och vilka andra komponenter?

Och varför lägger ni till detta om "liten svag kvinna" för att hon nu kanske vill ha en "stor stark man" ? Ger det ena nödvändigtvis det andra, så att säga?
 
Kan förresten konstatera att arga män kan vara helt jävla psycho :laugh:

För några dagar sedan svarade jag på ett inlägg i en av Facebookgrupperna. Frågan gällde om huruvida man kan tänka sig att dejta någon med psykiska besvär.
Jag skrev att jag personligen väljer bort män med den typen av problematik, precis som jag väljer bort män som är arbetslösa/sjukpensionärer/lågavlönade, etc.
Fick massor av förbannade kommentarer från upprörda människor som tyckte att jag var hjärtlös vilket är helt okej för min del, det rör mig inte i ryggen. Det som däremot inte är okej är att två män tog kontakt med mig på messenger endast för att skälla ut mig och försöka sätta mig på plats. Den ena körde med den töntigaste stilen ever, han skrev ett argt meddelande där han kallade mig för både det ena och det andra och blockerade mig sedan när jag försökte svara. Den andra ställde en massa frågor i stil med: "Men om du träffar ditt livs kärlek och inte vet om att han är sjukskriven och du blir jättekär och upptäcker det först sen?" 🤦‍♀️

Det verkar som att det är få saker som rör upp känslor så mycket som när man väljer bort någon på grund av dennes ekonomiska förutsättningar fastän det kan vara en nog så avgörande punkt för vilket liv kan man få 😂

Alltså jag måste undra, vad är detta för konstiga jäkla grupper ? :confused:
 
Jätteintressant! För ibland bara händer det ju, utan att man alls kan sätta fingret på vad det var med just den personen som fick det att klicka!
Fast det där klicket tänker ju jag är helt separerat från biologi och biologiska preferenser? Om vi tänker biologiska drifter i den "gamla"/"djuriska" bemärkelsen så handlar det väl främst om fortplantning och funktion (beskydd, fixa mat, vara frisk..), medan det där att man verkligen klickar med någon snarare handlar om känslan av att "dig vill jag spendera resten av mitt liv med" och de biologiska funktionerna kräver knappast en kärlek på den nivån, tänker jag.
 
Jag höll ju på att trilla ihop i hallen när jag öppnade dörren åt snickarna, så HIMLA fin kille alltså! Jag ska ju inte sticka under stolen med att jag glodde när han stod där och sågade, snickrade och bar tunga grejer och svetten lackade. 🙈😍😂 Sen var jag ju ledig hela veckan så vi pratade ju väldigt mycket, och då föll jag ju ännu mer. Trevlig, klok, och rolig!

Jag vet inte vad jag fastnade mest för. Han ögon, röst, hela hans utstrålning! Det var verkligen bara WOW!!!

Att han sen hörde av sig till MIG fattar jag fortfarande inte! Han är lång, vältränad, och medans han går på gymmet så sitter jag hemma och trycker i mig glass ungefär och är lite plufsig...🙈😅

Men enligt han då så föll han lika hårt. Han ville fråga mig efter mitt nummer som en hint efter ett par dagar men vågade inte om jag skulle ha dissat! 😂 Sen tänkte han göra det sista dagen dom var där, men då bangade han igen. Han sa att det låg på tungan men när han skulle säga orden tog det stopp! 😂🤣

Nu hade ju han redan mitt nummer såklart eftersom han var arbetsledaren på platsen och satt på alla uppgifter så då kunde han skylla på fogskummet på dörrmattan. Tack och lov! 😂

Väldigt modigt av honom måste jag säga, med färskt i minnet spec en annan tråd här på buke om att bli kontaktad privat av hantverkare. Där det inte alls varit lika välkommet.

Så underbart med dessa helt slumpartade möten :heart Jag har en skräckblandad förtjusning över killen som ska laga mat åt mig ikväll. Jag är så ovan vid att få nåt som helst intresse av nån jag inte redan känner på nåt vis, och jag är så jäkla misstänksam att jag faktiskt alltid har i åtanke att det kan vara en idiot som tänker mörda mig O_o Hade aldrig träffat honom i hemmet om det inte vore för att jag redan träffat honom på annat vis flera ggr.
 
Friskt vågat hälften vunnet. Killen hade inte bara ett barn, utan tre. Jag har så svårt för att man inte berättar något som är så stor del av ens liv.. Man behöver kanske inte ha det direkt i presentationen, men när man chattar i typ 3-4 veckor tycker jag ändå att det borde dyka upp någon gång.
 
Friskt vågat hälften vunnet. Killen hade inte bara ett barn, utan tre. Jag har så svårt för att man inte berättar något som är så stor del av ens liv.. Man behöver kanske inte ha det direkt i presentationen, men när man chattar i typ 3-4 veckor tycker jag ändå att det borde dyka upp någon gång.
Känns ju som en sak som kunde kommit på tal, ja. Samtidigt är jag lite en sån person själv som helst väntar med att berätta stora grejer tills jag träffat någon. För att liksom veta om det är värt det att "avslöja" mig själv, det som jag ser som svagheter eller möjliga problem. Men det känns ju lite underligt att barn skulle vara en svaghet eller ett problem. Hade jag haft barn hade jag nog varit ganska stolt över det, lite som med mina djur.
 
Känns ju som en sak som kunde kommit på tal, ja. Samtidigt är jag lite en sån person själv som helst väntar med att berätta stora grejer tills jag träffat någon. För att liksom veta om det är värt det att "avslöja" mig själv, det som jag ser som svagheter eller möjliga problem. Men det känns ju lite underligt att barn skulle vara en svaghet eller ett problem. Hade jag haft barn hade jag nog varit ganska stolt över det, lite som med mina djur.
För mig blir jag mest tveksam.. Nu frågade jag inte direkt honom varför han inte sagt något, för jag vet att det är många som upplever det svårt att dejta som förälder. Jag swipear ja på män som skriver ut att de har barn ibland, men när man inte aktivt berättar det.. Då drar jag tyvärr öronen åt mig lite.
 
För mig blir jag mest tveksam.. Nu frågade jag inte direkt honom varför han inte sagt något, för jag vet att det är många som upplever det svårt att dejta som förälder. Jag swipear ja på män som skriver ut att de har barn ibland, men när man inte aktivt berättar det.. Då drar jag tyvärr öronen åt mig lite.
Jo, jag är helt med på det. Visst att barn kan vara ett hinder ibland men känns konstigt att dölja något som ändå borde vara en övervägande positiv del av hans liv.
 
Väldigt modigt av honom måste jag säga, med färskt i minnet spec en annan tråd här på buke om att bli kontaktad privat av hantverkare. Där det inte alls varit lika välkommet.

Så underbart med dessa helt slumpartade möten :heart Jag har en skräckblandad förtjusning över killen som ska laga mat åt mig ikväll. Jag är så ovan vid att få nåt som helst intresse av nån jag inte redan känner på nåt vis, och jag är så jäkla misstänksam att jag faktiskt alltid har i åtanke att det kan vara en idiot som tänker mörda mig O_o Hade aldrig träffat honom i hemmet om det inte vore för att jag redan träffat honom på annat vis flera ggr.

Ja, var väll därför han körde med fogskummet. Hade jag svarat kort: ”Tack då vet jag!” så hade han antagligen inte hört av sig mer. Och det var ju fogskum på mattan så var liksom inget konstigt. Hade inte tyckt det vore konstigt oavsett vilken hantverkare det var att dom meddelar om det är något som dom glömt berätta. Som i mitt fall så svarade jag att jag inte tänkt på det eftersom jag inte varit hemma utan hade varit hos veterinären hela eftermiddagen, och även om det skulle ha varit mycket så var det endå dags att byta ut mattan, varpå han svarade att det är bara att jag återkommer om det annars så ersätter dom självklart en ny matta, sen frågade han hur det hade gått med hunden. Hon hade ju varit jättedålig där på fredagen när dom var hemma och gjorde klart det sista så han såg ju att det inte var bra. Sen fortsatte vi skriva bara. Kom en fråga som jag svarade på, sen svarade jag med en fråga tillbaka typ. Efter några dagar så frågade jag ju rakt ut om allt bara handlade om fogskummet eller inte och erkände han ju att det var en chansning på en öppning, även fast dom självklart skulle ersätta mattan eftersom dom hade spillt på den. 😅

Sen lär han ju säkert ha sett mina trånande blickar när han var hemma hos mig och jobbade. 🙈🤷🏻‍♀️😂 Kunde komma på mig själv att bara sitta och stirra ibland. 🙈😅 Sen så pratade vi ju som sagt väldigt väldigt mycket under den veckan, dom var ju i hela huset och höll på så ganska oundvikligt. Han kommer ju från stan där jag är född och uppväxt, visade sig att vi hade gemensamma bekanta så det var konstigt att vi inte kände igen varandra sen innan, födda samma år, båda har hund osv så samtalen bara flöt på mer och mer liksom. Var aldrig något jobbigt eller krystat.

Jag hade ju fasat för att ha hela huset fullt med folk en hel vecka men det vart ju jättebra! 😊

Hoppas du får trevligt ikväll, och att du kan släppa nojjan fort! ❤️😅
 
För mig blir jag mest tveksam.. Nu frågade jag inte direkt honom varför han inte sagt något, för jag vet att det är många som upplever det svårt att dejta som förälder. Jag swipear ja på män som skriver ut att de har barn ibland, men när man inte aktivt berättar det.. Då drar jag tyvärr öronen åt mig lite.

Han kanske har en taskig relation med sina barn och det är han själv som är grunden till det och har därmed inte mycket att skryta om :angel:
 
Friskt vågat hälften vunnet. Killen hade inte bara ett barn, utan tre. Jag har så svårt för att man inte berättar något som är så stor del av ens liv.. Man behöver kanske inte ha det direkt i presentationen, men när man chattar i typ 3-4 veckor tycker jag ändå att det borde dyka upp någon gång.

Absolut att det borde dykt upp! Jag blev ju lättare chockad över att DB inte berättat om sina 3 även fast vi bara chattat i et halvt dygn innan våran dejt (men han sa inget under dejten heller, inte förens han skulle köra mig hem och ursäktade att bilen var lite stökig - pga barnen...!)

Jag tycker du ska fråga varför han inte sagt något innan, om du gillade honom i övrigt. Och dra öronen ännu mera åt dig om det känns som om han är typen som undanhåller information som inte är till hans fördel...
 
Han kan ju ha blivit bränd av att bli ghostad så fort han ens andats om att det finns barn. Och tre är ju rätt många att få på köpet. Så han vill kanske bli lite bekant med folk innan han berättar för att ens ha en chans att få mötas i verkligheten.

Jag är väldigt barnkär, men på Tinder väljer jag oftast bort folk med barn. Skulle det visa sig att någon fantastisk person jag träffar irl har barn är jag nog betydligt mer flexibel.
 
Svarar såhär istället..

Kommer nog inte avsluta direkt, men kommer berätta för honom att jag är lite osäker pga barnen. Skulle gärna vilja ha 1-2 egna barn, och känner att 4-5 stycken blir lite väl många.. För jag kommer se en partners barn som "mina"/"våra". De ingår i paketet liksom.
Men sen vet jag ju inte om jag kan få barn eller om han vill ha fler, man får se.
 
Friskt vågat hälften vunnet. Killen hade inte bara ett barn, utan tre. Jag har så svårt för att man inte berättar något som är så stor del av ens liv.. Man behöver kanske inte ha det direkt i presentationen, men när man chattar i typ 3-4 veckor tycker jag ändå att det borde dyka upp någon gång.

Hur kommer det sig att du inte frågat?
För mig är det en väldigt stor deal breaker så jag frågar alltid om det inte står något i pressen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 205
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 417
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp