Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tar lite tid på mig, behöver tydligen vrida och vända lite på allt. Träffades igår och pratade. Tror det landade i att han "älskar" mig men vi är tydligen inte bra för varandra. Ska påminna honom om det när han vill ses igen för jag har noll förhoppningar att han kommer lämna mig ifred. Om han inte vill hämta sina saker var det dock sista gången vi sågs.
 
En liten uppdatering från mig.
I dag är det 8 månader sen jag och P var på vår första dejt 😮
Tänk att jag viste ingenting om honom när vi fick kontakt och jag hade inte en susning om hur han såg ut fram till vi sågs.
Han är den bästa av pärlor :love:
Jag frågade honom idag vad det var som gjorde att han ville fortsätta ses och att vi blev vi.
Hans svar var "Du är alltid glad. Sen är du rolig och intelligent"
Jag började skratta vid "intelligent". Den har jag aldrig hört förut. Jag är dessutom lågutbildad och har dyslexsi....han är raka motsattsen. Och han finner mig smart???
Fan va jag älskar den karln :heart
 
En liten uppdatering från mig.
I dag är det 8 månader sen jag och P var på vår första dejt 😮
Tänk att jag viste ingenting om honom när vi fick kontakt och jag hade inte en susning om hur han såg ut fram till vi sågs.
Han är den bästa av pärlor :love:
Jag frågade honom idag vad det var som gjorde att han ville fortsätta ses och att vi blev vi.
Hans svar var "Du är alltid glad. Sen är du rolig och intelligent"
Jag började skratta vid "intelligent". Den har jag aldrig hört förut. Jag är dessutom lågutbildad och har dyslexsi....han är raka motsattsen. Och han finner mig smart???
Fan va jag älskar den karln :heart

Det låter så härligt! Jag kände bara att jag ville säga att intelligens och utbildning eller dyslexi inte har någonting alls med varandra att göra, nedvärdera Aldrig dig själv på det viset, okej? ;)
 
En liten uppdatering från mig.
I dag är det 8 månader sen jag och P var på vår första dejt 😮
Tänk att jag viste ingenting om honom när vi fick kontakt och jag hade inte en susning om hur han såg ut fram till vi sågs.
Han är den bästa av pärlor :love:
Jag frågade honom idag vad det var som gjorde att han ville fortsätta ses och att vi blev vi.
Hans svar var "Du är alltid glad. Sen är du rolig och intelligent"
Jag började skratta vid "intelligent". Den har jag aldrig hört förut. Jag är dessutom lågutbildad och har dyslexsi....han är raka motsattsen. Och han finner mig smart???
Fan va jag älskar den karln :heart

Tycker jag uppfattar dig precis så via nätet också, så fint att ni träffat varandra ❤
 
En liten uppdatering från mig.
I dag är det 8 månader sen jag och P var på vår första dejt 😮
Tänk att jag viste ingenting om honom när vi fick kontakt och jag hade inte en susning om hur han såg ut fram till vi sågs.
Han är den bästa av pärlor :love:
Jag frågade honom idag vad det var som gjorde att han ville fortsätta ses och att vi blev vi.
Hans svar var "Du är alltid glad. Sen är du rolig och intelligent"
Jag började skratta vid "intelligent". Den har jag aldrig hört förut. Jag är dessutom lågutbildad och har dyslexsi....han är raka motsattsen. Och han finner mig smart???
Fan va jag älskar den karln :heart

Utbildningsnivå =/= Intelligensnivå.
 
Dessvärre ser många ner på lågutbildade i dejtingvärlden. Även i den här tråden har det ibland skrivits om önskemål att partnern ska matcha i utbildning/ekonomi/levnadsstandard osv. Man ska bo på ett visst sätt och vara någon form av "kap".
Det finns absolut ett elittänk i partnerjakten.
Jag letar inte efter någon supersnygg fotomodell med tre semesterhus utomlands och en etagevåning på paradgatan. Däremot vill jag absolut ha någon som är superstabil rent ekonomiskt och har liknande möjligheter som jag själv har. Jag vill ha någon som äger sitt boende idag eller åtminstone har ekonomi nog att köpa en bostad tillsammans med mig framöver om det skulle vara aktuellt, jag vill ha någon som inte behöver spara i månader för att kunna dra på en spontan resa och jag vill ha någon jag kan äta ute med/gå och shoppa med några gånger i månaden.
Jag får helt enkelt inte det livet jag vill ha med någon som är lågavlönad 🤷‍♀️
 
Dessvärre ser många ner på lågutbildade i dejtingvärlden. Även i den här tråden har det ibland skrivits om önskemål att partnern ska matcha i utbildning/ekonomi/levnadsstandard osv. Man ska bo på ett visst sätt och vara någon form av "kap".
Det finns absolut ett elittänk i partnerjakten.

Det är så himla trist tänk. Hade alla tänkt så så hade jag aldrig fått dejta.

/Lågutbildad med lågavlönat arbetarjobb.
 
Dessvärre ser många ner på lågutbildade i dejtingvärlden. Även i den här tråden har det ibland skrivits om önskemål att partnern ska matcha i utbildning/ekonomi/levnadsstandard osv. Man ska bo på ett visst sätt och vara någon form av "kap".
Det finns absolut ett elittänk i partnerjakten.

Fast att vilja matcha med folk som har vissa kriterier betyder inte att man "ser ner" på dem som inte fyller dessa kriterier. Det är fel att likställa det.

Jag vill tex träffa tjejer som gillar friluftsliv och att träna. Det betyder inte att jag ser ner på dem som inte gör det, men vi matchar inte så bra då med hur jag vill leva.

Till exempel. Det är inte ett "elittänk".
 
Fast att vilja matcha med folk som har vissa kriterier betyder inte att man "ser ner" på dem som inte fyller dessa kriterier. Det är fel att likställa det.

Jag vill tex träffa tjejer som gillar friluftsliv och att träna. Det betyder inte att jag ser ner på dem som inte gör det, men vi matchar inte så bra då med hur jag vill leva.

Till exempel. Det är inte ett "elittänk".

Ett elittänk blir det i hur man uttrycker sig. Och då märker man om de ser ner på en. Och tro mig, jag fick läsa en hel del sånt i chattar när killen fick veta att jag jobbade i vården och bodde i hyresrätt.
Det är jättvanligt att man öppnar med "bor du i hus?" Och frågor om jobb osv.
Själv bor jag på en ort som luktar pengar och besvikelsen var tydlig hos många snubbar när jag inte var en av dem på gräddhyllorna.
 
Jag letar inte efter någon supersnygg fotomodell med tre semesterhus utomlands och en etagevåning på paradgatan. Däremot vill jag absolut ha någon som är superstabil rent ekonomiskt och har liknande möjligheter som jag själv har. Jag vill ha någon som äger sitt boende idag eller åtminstone har ekonomi nog att köpa en bostad tillsammans med mig framöver om det skulle vara aktuellt, jag vill ha någon som inte behöver spara i månader för att kunna dra på en spontan resa och jag vill ha någon jag kan äta ute med/gå och shoppa med några gånger i månaden.
Jag får helt enkelt inte det livet jag vill ha med någon som är lågavlönad 🤷‍♀️
Köpa en bostad har tom jag råd med. Har man fast jobb så. Men efter att ha ägt 2 hus och 2 bostadsrätter hyr jag mer än gärna :)
Om min särbo vill bli samboende i något köpt så kan jag kanske omvärdera. Jag tycker inte att just den biten säger så vansinnigt mycket så till vida att inte det där boendet ska ha en viss adress.
 
Ett elittänk blir det i hur man uttrycker sig. Och då märker man om de ser ner på en. Och tro mig, jag fick läsa en hel del sånt i chattar när killen fick veta att jag jobbade i vården och bodde i hyresrätt.
Det är jättvanligt att man öppnar med "bor du i hus?" Och frågor om jobb osv.
Själv bor jag på en ort som luktar pengar och besvikelsen var tydlig hos många snubbar när jag inte var en av dem på gräddhyllorna.

Klart det finns. Jag ville bara poängtera att det inte måste vara elitistiskt att ha även såna preferenser, och det måste inte betyda att man ser ner på dem som inte fyller kriterierna.

Men visst finns det även gott om tjejer som tex kräver att vi män ska vara över 1,85, ha bra lön, vara snygga, vältränade, ha ett intressant jobb, vara händiga, tuffa, starka. Osv.

Men själv tänker jag aldrig att jag behöver bry mig så mycket om människor som vill ha nått annat än jag är? Det är ju främlingar vi pratar om.
 
Klart det finns. Jag ville bara poängtera att det inte måste vara elitistiskt att ha även såna preferenser, och det måste inte betyda att man ser ner på dem som inte fyller kriterierna.

Men visst finns det även gott om tjejer som tex kräver att vi män ska vara över 1,85, ha bra lön, vara snygga, vältränade, ha ett intressant jobb, vara händiga, tuffa, starka. Osv.

Men själv tänker jag aldrig att jag behöver bry mig så mycket om människor som vill ha nått annat än jag är? Det är ju främlingar vi pratar om.

Jag säger inte att krav är lika med elittänk utan hur man uttrycker sig och varför man har kraven.

Säger man att man önskar någon som uppskattar natur och frilufsliv så är det på ett reko sätt.
Säger man att man inte vill ha en soffpotatis som bara vill sitta framför tvn så tycker jag att man uttrycker sig illa.
 
Köpa en bostad har tom jag råd med. Har man fast jobb så. Men efter att ha ägt 2 hus och 2 bostadsrätter hyr jag mer än gärna :)
Om min särbo vill bli samboende i något köpt så kan jag kanske omvärdera. Jag tycker inte att just den biten säger så vansinnigt mycket så till vida att inte det där boendet ska ha en viss adress.
I Göteborg (där jag bor) krävs en hyfsad inkomst - och en bra handpenning - om man inte ska nöja sig med en liten lägenhet i någon av de värsta förorterna :)
Rent utbildningsmässigt kan jag inte säga något om någon annan. Jag är definitivt väldigt lågutbildad på pappret (har inte ens gymnasieexamen) men jag har lyckats bra ändå. Idag jobbar jag på kontor och tjänar mer än vad flera av mina högskoleutbildade vänner gör.

Rent krasst tycker jag absolut att man kan ställa samma krav på en partner som man gör på sig själv. Allt jag önskar i en partner är saker/egenskaper jag själv har.
 
Jag säger inte att krav är lika med elittänk utan hur man uttrycker sig och varför man har kraven.

Säger man att man önskar någon som uppskattar natur och frilufsliv så är det på ett reko sätt.
Säger man att man inte vill ha en soffpotatis som bara vill sitta framför tvn så tycker jag att man uttrycker sig illa.

Visst, men hur ofta händer det att folk fortsätter prata med de som inte uppfyller deras krav alls? Bara för att vara taskiga? Det är ju bara att avmatcha då. Jag vill inte ha en soffpotatis som bara vill sitta framför TVn, men jag skulle ju inte sitta och skriva det till nån som verkar vilja göra just det.
 
Klart det finns. Jag ville bara poängtera att det inte måste vara elitistiskt att ha även såna preferenser, och det måste inte betyda att man ser ner på dem som inte fyller kriterierna.

Men visst finns det även gott om tjejer som tex kräver att vi män ska vara över 1,85, ha bra lön, vara snygga, vältränade, ha ett intressant jobb, vara händiga, tuffa, starka. Osv.

Men själv tänker jag aldrig att jag behöver bry mig så mycket om människor som vill ha nått annat än jag är? Det är ju främlingar vi pratar om.
Upplever du att tjejerna som ställer den typen av krav själva motsvarar samma sak, med bra lön, intressant jobb, snygg, vältränad, etc?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 189
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 970
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp