Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upplever du att tjejerna som ställer den typen av krav själva motsvarar samma sak, med bra lön, intressant jobb, snygg, vältränad, etc?

Ibland, ibland inte, ibland delvis. Skulle jag säga. Vet att det inte är ett särskilt givande svar :)

Men såhär också kanske, oftast vet jag ju inte. Säg att en kvinna ställer ett krav på män som ska bo i innerstaden i sthlm, vara 1.90 och ha väldigt bra lön. Då kommer jag aldrig prata länge nog med henne för att veta om hon själv uppfyller A,B,C eftersom jag vet att jag inte är det hon söker.


Jag skulle dock inte säga att det är nån väldigt generell regel att man själv uppfyller det man söker hos motparten, kanske eftersom att det kan vara till någon utsträckning könskopplat/baserat.
 
I Göteborg (där jag bor) krävs en hyfsad inkomst - och en bra handpenning - om man inte ska nöja sig med en liten lägenhet i någon av de värsta förorterna :)
Rent utbildningsmässigt kan jag inte säga något om någon annan. Jag är definitivt väldigt lågutbildad på pappret (har inte ens gymnasieexamen) men jag har lyckats bra ändå. Idag jobbar jag på kontor och tjänar mer än vad flera av mina högskoleutbildade vänner gör.

Rent krasst tycker jag absolut att man kan ställa samma krav på en partner som man gör på sig själv. Allt jag önskar i en partner är saker/egenskaper jag själv har.
Då bor vi väldigt nära varandra :D
 
Ibland, ibland inte, ibland delvis. Skulle jag säga. Vet att det inte är ett särskilt givande svar :)

Men såhär också kanske, oftast vet jag ju inte. Säg att en kvinna ställer ett krav på män som ska bo i innerstaden i sthlm, vara 1.90 och ha väldigt bra lön. Då kommer jag aldrig prata länge nog med henne för att veta om hon själv uppfyller A,B,C eftersom jag vet att jag inte är det hon söker.


Jag skulle dock inte säga att det är nån väldigt generell regel att man själv uppfyller det man söker hos motparten, kanske eftersom att det kan vara till någon utsträckning könskopplat/baserat.
Jamen det var ändå något av en fingervisning :D I Facebookgrupperna är det så gott som varje vecka någon man som klagar över att kvinnor har så många krav men jag ser så gott som aldrig inlägg från kvinnor som gnäller över det motsatta.
 
Jamen det var ändå något av en fingervisning :D I Facebookgrupperna är det så gott som varje vecka någon man som klagar över att kvinnor har så många krav men jag ser så gott som aldrig inlägg från kvinnor som gnäller över det motsatta.

Ärligt talat så måste jag se de här grupperna nångång, verkar vara lite cirkus =D

Jag menade alltså inte att gnälla över kvinnors krav. För min del så får förstås kvinnor kräva exakt vad de vill. Jag har inga problem att prata öppet om mina "krav"/preferenser heller!
 
Ärligt talat så måste jag se de här grupperna nångång, verkar vara lite cirkus =D

Jag menade alltså inte att gnälla över kvinnors krav. För min del så får förstås kvinnor kräva exakt vad de vill. Jag har inga problem att prata öppet om mina "krav"/preferenser heller!
Gå med! Det är ren och skär underhållning. Alltid en massa män som postar snyftinlägg i stil med "Buhu, ingen vill ha mig, ingen kvinna skriver till mig här, alla ser baaaara till det yttre!" :D

Nej, jag tog det inte heller som något som helst gnäll från dig utan rent allmänt :) Jag gillar när både män och kvinnor har tydliga krav på en eventuell partner och inte bara "Jag söker snäll och trevlig person".
 
Gå med! Det är ren och skär underhållning. Alltid en massa män som postar snyftinlägg i stil med "Buhu, ingen vill ha mig, ingen kvinna skriver till mig här, alla ser baaaara till det yttre!" :D

Nej, jag tog det inte heller som något som helst gnäll från dig utan rent allmänt :) Jag gillar när både män och kvinnor har tydliga krav på en eventuell partner och inte bara "Jag söker snäll och trevlig person".

Haha, jag är för feg att synas där under min riktiga identitet :eek:

Håller helt med dig för övrigt. Tycker det är väldigt uppfriskande, plus att jag älskar när kvinnor har starka åsikter som de dessutom uttrycker öppet.
 
Ett elittänk blir det i hur man uttrycker sig. Och då märker man om de ser ner på en. Och tro mig, jag fick läsa en hel del sånt i chattar när killen fick veta att jag jobbade i vården och bodde i hyresrätt.
Det är jättvanligt att man öppnar med "bor du i hus?" Och frågor om jobb osv.
Själv bor jag på en ort som luktar pengar och besvikelsen var tydlig hos många snubbar när jag inte var en av dem på gräddhyllorna.
Ja jösses. Jag har märkt att många reagerar negativt när de får höra att jag jobbar som brevbärare. Lite som "Jaha, du har inget riktigt jobb", helt utan att ha en aning om varför jag har jobbet, vad jag har för framtidsplaner eller någonting alls. Det är bara inte "fint nog". Har också träffat på en del som tycker att det är självklart att man köper sin bostad, trots att vi då bor i en stockholmsförort där de billigaste 1orna går på minst 1,5 miljoner och kostar ganska många tusenlappar i månaden...
 
Ärligt talat så måste jag se de här grupperna nångång, verkar vara lite cirkus =D

Jag blev inbjuden av en ytlig bekant till en sådan grupp utan att behöva acceptera inbjudan, jag hamnade bara i gruppen.
Detta kan låta både hårt och fördomsfullt... Men de medlemmar som hann ta kontakt innan jag gick ur gruppen tycktes vara väldigt lågt under medelnivå intelligensmässigt.

Det verkar som @Zinfernia är medlem i en liknande grupp som den jag beskriver, men i syfte att driva med och skratta åt medlemmarna. Inte för att söka socialt samspel eller kärlek.

Jag tycker det låter trist när man gör stor affär av hur framgångsrik och eftertraktad man är och uttrycker sig på ett stundom mycket raljant manér om människor som bara vill få känna sig omtyckta och sedda. Den framtoningen ger intryck av ett inskränkt och näst intill infantilt sätt att se på sin omvärld. Pinsamt, tycker jag.

Om man inte tror sig finna vad man söker på ett ställe så kanske man ska sluta leta där, och sluta göra narr av andra människor för att de inte är som en själv.
 
Jag blev inbjuden av en ytlig bekant till en sådan grupp utan att behöva acceptera inbjudan, jag hamnade bara i gruppen.
Detta kan låta både hårt och fördomsfullt... Men de medlemmar som hann ta kontakt innan jag gick ur gruppen tycktes vara väldigt lågt under medelnivå intelligensmässigt.

Det verkar som @Zinfernia är medlem i en liknande grupp som den jag beskriver, men i syfte att driva med och skratta åt medlemmarna. Inte för att söka socialt samspel eller kärlek.

Jag tycker det låter trist när man gör stor affär av hur framgångsrik och eftertraktad man är och uttrycker sig på ett stundom mycket raljant manér om människor som bara vill få känna sig omtyckta och sedda. Den framtoningen ger intryck av ett inskränkt och näst intill infantilt sätt att se på sin omvärld. Pinsamt, tycker jag.

Om man inte tror sig finna vad man söker på ett ställe så kanske man ska sluta leta där, och sluta göra narr av andra människor för att de inte är som en själv.
Fast nej, det är många fullt normala människor som också är med. Vi snackar liksom om grupper på flera tusen medlemmar. Ja, jag skrattar åt gnällinläggen, men det läggs ju upp hur många inlägg som helst varje dag och många är allmänt kul/intressanta att läsa.

Sen kommer jag förmodligen inte att hitta mitt livs kärlek där, eller ens någon att gå på dejt med men det är ju inte heller ett krav 🤷‍♀️
 
Jag blev inbjuden av en ytlig bekant till en sådan grupp utan att behöva acceptera inbjudan, jag hamnade bara i gruppen.
Detta kan låta både hårt och fördomsfullt... Men de medlemmar som hann ta kontakt innan jag gick ur gruppen tycktes vara väldigt lågt under medelnivå intelligensmässigt.

Det verkar som @Zinfernia är medlem i en liknande grupp som den jag beskriver, men i syfte att driva med och skratta åt medlemmarna. Inte för att söka socialt samspel eller kärlek.

Jag tycker det låter trist när man gör stor affär av hur framgångsrik och eftertraktad man är och uttrycker sig på ett stundom mycket raljant manér om människor som bara vill få känna sig omtyckta och sedda. Den framtoningen ger intryck av ett inskränkt och näst intill infantilt sätt att se på sin omvärld. Pinsamt, tycker jag.

Om man inte tror sig finna vad man söker på ett ställe så kanske man ska sluta leta där, och sluta göra narr av andra människor för att de inte är som en själv.

Jag ser inte att det är nått fel alls att vara med i en sån grupp. Det är snarare min egna feghet som sagt isåfall än nått annat!

Har inte riktigt uppfattningen att @Zinfernia gör just detta du beskriver. Det verkar mer som hon lyfter fram skräckexempel ibland för skojs skull, men ingen hängs ju ut eller nått. Vi vet nog alla att det finns såna här skräckexempel på "båda sidor", vilken dejtingapp/grupp det än är!

Visst, det kan nog låta lite raljant ibland, men det är väl lite av vad som denna tråden går ut på..att raljera och skriva öppet om dejting/liknande saker?
 
Men oj, vad intressant! I mina öron låter det hemskt tråkigt. :)
Jag och min särbo är kanske lite väl olika dock 😅

Jag föredrar någon som är så lik mig som möjligt gällande socioekonomisk status, ambitioner och inställning. Det underlättar 😅
Sen vill jag ha någon som är social, utåtriktad och framåt. Jag vill inte ha en partner som är introvert när jag själv är extro, hellre någon med samma mood.
 
Jag föredrar någon som är så lik mig som möjligt gällande socioekonomisk status, ambitioner och inställning. Det underlättar 😅
Sen vill jag ha någon som är social, utåtriktad och framåt. Jag vill inte ha en partner som är introvert när jag själv är extro, hellre någon med samma mood.

Jag är likadan.
Jag vill ha någon som är lik mig i personlighet. Introvert, uppskattar tystnad, inget behov av att prata en massa, ordningsam, samma smak när det gäller mat, musik, inredning osv.
Jag vill att det ska vara enkelt att ha en relation. Inte masa diskussioner och kompromisser om allt möjligt.

Jag och V är väldigt lika i det mesta, tycker det är jätteskönt. Sen har vi våra egna intressen och spretar iväg åt olika håll med vissa saker med grundinställningen är lika hos bägge.
 
Hur är ni med folk som hör av sig sent på kvällen och vill komma över? En del av mig orkar inte tulla på dygnsrytmen, en annan del av mig tycker det verkar dumt att tacka nej till folk som vill ses 😅
 
Jag är likadan.
Jag vill ha någon som är lik mig i personlighet. Introvert, uppskattar tystnad, inget behov av att prata en massa, ordningsam, samma smak när det gäller mat, musik, inredning osv.
Jag vill att det ska vara enkelt att ha en relation. Inte masa diskussioner och kompromisser om allt möjligt.

Jag och V är väldigt lika i det mesta, tycker det är jätteskönt. Sen har vi våra egna intressen och spretar iväg åt olika håll med vissa saker med grundinställningen är lika hos bägge.
Ja exakt så. Jag vill också ha det så enkelt som möjligt och det är större chans att få det med någon likasinnad.
Som min mamma sa: "-Du letar ju egentligen efter din lika dryga, manliga motsats!" 😂

Jag vill dock inte ha någon med exakt samma intressen, jag måste få min egentid också. Jag kan inte ha en kille utan intressen heller för den delen 😅
 
När man under nattens mörka timmar får veta att en gammal bekant känner landets snyggaste kändiskille 😂😂😂

Screenshot_20201003_083444.jpg
 
Ärligt talat så måste jag se de här grupperna nångång, verkar vara lite cirkus =D

Jag menade alltså inte att gnälla över kvinnors krav. För min del så får förstås kvinnor kräva exakt vad de vill. Jag har inga problem att prata öppet om mina "krav"/preferenser heller!
Du har inte hittat till facebookgruppen för friluftssinglar ?

Det har fått mig att inse att filuftsintresse kanke inte automatiskt innebär vettig människa, hehe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp