Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är grejen med bild där man har en tandborste i munnen? Är det en kod för någonting eller vad är idén?
 
Jag funderar också på varför många svenska killar har bild på sig när de sitter i bilen? Och oftast tagen nerifrån och uppåt? Ser inte särskilt charmigt ut, men de kanske vill poängtera att de har körkort, eller nåt....?
Jag och några kompisar pratade om det för några år sedan och sedan dess kan jag jag bara tänka "this is what you see from down there" och sveper vänster fort som attan
 
Jag frågade en "fotasigsjälv-i-bilen-man" en gång apropå att det är jättevanligt med den typen av bilder, och han hade inte tänkt så mycket alls.

Kanske är det så enkelt att personen råkar få en glimt av sig i spegeln när den sätter sig och tänker att "-Ah idag ser jag fräsch ut! Måste fota, men hålla mobilen under instrumentbrädan så ingen ser att jag fotar mig själv..."
 
Jag funderar också på varför många svenska killar har bild på sig när de sitter i bilen? Och oftast tagen nerifrån och uppåt? Ser inte särskilt charmigt ut, men de kanske vill poängtera att de har körkort, eller nåt....?
Det är vanligare i Skåne än i Sthlm. Tror att de kör mkt mer bil och tar bilder när de får lite tid över. Påtagligt många har inte förstått att de ska locka någon att ses. Och då krävs det ibland lite ansträngning för att sticka ut...
 
Det är vanligare i Skåne än i Sthlm. Tror att de kör mkt mer bil och tar bilder när de får lite tid över. Påtagligt många har inte förstått att de ska locka någon att ses. Och då krävs det ibland lite ansträngning för att sticka ut...
Påtagligt många tar ju också bilder underifrån. Man ser ju mer fördelaktig ut i de flesta andra vinklar än grodperspektiv.
 
Män fotas ju traditionellt sett underifrån i en aktiv pose för att de ska se stora ut. Vad de här killarna missat är att det gör sig bäst på lagom avstånd. Tjejer fotas gärna ovanifrån, sittande och passiv. För att visas som om hon behöver tas om hand. Hon ska också se ut som om hon på ett oskuldsfullt sätt vill locka män (Till sex)... The male gaze kallas det i teorin.
 
Aja... på tal om "se stora ut" osv, jag hade missat att kolla hur lång kvällens dejt var, så blev aningens awkward när jag dök upp med skor som gjorde mig drygt 1,80 och därmed betydligt längre än honom.... :angel:

I övrigt så var det trevligt, han var lättpratad och verkade lagom nördig, visade sig att han var en typ av elektroingeniör så passar in på min "profil" bra :laugh: (av någon anledning gillar jag nästan bara ingeniörer.... förutom Mr. Perfect som var veterinär. Även SM är faktiskt utbildad ingeniör!)

Han verkar vilja ses igen, frågade om han kanske kunne komma och rida någon dag. Kul! Och plus för att han nästan direkt etter dejten skrev och frågade "är du seriöst interesserad?" - alltså inga "spel" eller så, skönt!
 
Aja... på tal om "se stora ut" osv, jag hade missat att kolla hur lång kvällens dejt var, så blev aningens awkward när jag dök upp med skor som gjorde mig drygt 1,80 och därmed betydligt längre än honom.... :angel:

I övrigt så var det trevligt, han var lättpratad och verkade lagom nördig, visade sig att han var en typ av elektroingeniör så passar in på min "profil" bra :laugh: (av någon anledning gillar jag nästan bara ingeniörer.... förutom Mr. Perfect som var veterinär. Även SM är faktiskt utbildad ingeniör!)

Han verkar vilja ses igen, frågade om han kanske kunne komma och rida någon dag. Kul! Och plus för att han nästan direkt etter dejten skrev och frågade "är du seriöst interesserad?" - alltså inga "spel" eller så, skönt!

Kul att det gick så bra! :)
 
Har en snubbe som är sjukt på, han är nog lite väl förtjust i mig redan nu. Har försökt avleda med att skicka snapchat selfies med så fula filter som möjligt men det verkar inte fungera. :rofl: Får lite prestationsångest när dom verkar tycka att man är perfekt innan man ens setts?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 811
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp