Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller jag med om, även om jag känner mig mer avslappnad på en promenad än på café.
Jag kan ofta inte släppa att de andra måste förstå att vi är på en första dejt. Men har gjort misstaget att välja en för lång promenadrunda och sen ångra det när man inte har så mycket gemensamt 😅.

Oj! Har aldrig ens slagit mig att andra skulle bry sig/ens fundera om det är en dejt när jag fikar med någon snubbe. :p
 
En kompis som också är singel skrev just:

"Tänk om man redan haft sin chans på kärleken och missat det.. Ibland känns det lite så 🤔"
Man kanske redan träffat den rätta men man var inte redo, för trasig osv.."

:cautious: positiva klubben här uppe i norr...
 
En kompis som också är singel skrev just:

"Tänk om man redan haft sin chans på kärleken och missat det.. Ibland känns det lite så 🤔"
Man kanske redan träffat den rätta men man var inte redo, för trasig osv.."

:cautious: positiva klubben här uppe i norr...

Men finns inte kärleken överallt? I familj, vänner, djur t.ex också?
Den kommer och går tänker jag även. In och ut i livet.
 
Pratat med en tjej länge, men lyckas aldrig ses då hon bor i grannstaden så fungerar bara på helger.
Mamma kommer i helgen så fungerar inte då heller.

Men jag vill så gärna ses, rädd att det rinner ut i sanden.
 
Och jag som kille har förstås inga problem att bli upplockad och åka på utflykt :) Men jag vet att det finns gott om tjejer som känner sig olustiga med hur de ska göra om det är förslaget från killen för första dejten, det är vad jag pratade om. Om de föreslår det så är jag med på det, jag vet ju trots allt att jag inte kommer bete mig illa och att inget kommer hända dem. Men jag pushar inte om sånt eftersom jag vet att de inte kan veta det. Makes sense?

Såklart! Dock har mina dejter föreslagit utflykter utan att jag blivit obekväm. :)
 
En kompis som också är singel skrev just:

"Tänk om man redan haft sin chans på kärleken och missat det.. Ibland känns det lite så 🤔"
Man kanske redan träffat den rätta men man var inte redo, för trasig osv.."

:cautious: positiva klubben här uppe i norr...

Det tror jag inte på!

Vet dock inte om jag någonsin varit kär. :rofl: Kanske kärlek bara är en konstruerad social grej liksom.
 
20200915_205152.jpg

Dum nog att leta reda på vart blockerade nummer sms:en hamnade nånstans efter att telefonen lät återigen utan att jag hittade något.
Nu e jag upprörd å ledsen :(
 
En kompis som också är singel skrev just:

"Tänk om man redan haft sin chans på kärleken och missat det.. Ibland känns det lite så 🤔"
Man kanske redan träffat den rätta men man var inte redo, för trasig osv.."

:cautious: positiva klubben här uppe i norr...

Äh, så funkar det inte, IMO. Men oavsett hur det funkar så leder en sån inställning absolut ingenstans, så det spelar egentligen roll hur det funkar.


Det tror jag inte på!

Vet dock inte om jag någonsin varit kär. :rofl: Kanske kärlek bara är en konstruerad social grej liksom.
Exakt så kände jag fram till för ett par år sen själv, sen tror jag faktiskt jag var "kär" på riktigt. Sen om det bara är nån kemisk reaktion för att fortplanta sig eller påverkat från filmer, vettefan. Har slutat fundera så mycket på det där :)
 
Jag vet att det egentligen inte går att svara på.. men är det kört tror ni att han egentligen vill något seriöst när han inte kan hålla händerna för sig själv o gärna vill från de allra första dejterna? Träffat han ena ett par gånger nu..
 
Jag vet att det egentligen inte går att svara på.. men är det kört tror ni att han egentligen vill något seriöst när han inte kan hålla händerna för sig själv o gärna vill från de allra första dejterna? Träffat han ena ett par gånger nu..

Tja, folk är ju olika... Har du frågat honom vad han är ute efter? Tycker inte det är så konstigt att vilja ligga på 2.-3. dejten oavsett om man är seriös eller inte, men vedkommande ska ju respektera om du vill vänta, annars är det inget att sattsa på skulle jag säga.
 
Jag vet att det egentligen inte går att svara på.. men är det kört tror ni att han egentligen vill något seriöst när han inte kan hålla händerna för sig själv o gärna vill från de allra första dejterna? Träffat han ena ett par gånger nu..

Lägger ingen vikt i sådant. Tycker inte att man är oseriös bara för att man är attraherad av varandra.

Ingen jag dejtat kan hålla händerna ifrån mig och jag tycker det är jättetrevligt.
 
Tja, folk är ju olika... Har du frågat honom vad han är ute efter? Tycker inte det är så konstigt att vilja ligga på 2.-3. dejten oavsett om man är seriös eller inte, men vedkommande ska ju respektera om du vill vänta, annars är det inget att sattsa på skulle jag säga.

Jo det är ju det han gett intryck av att han är med på att dejta när jag tagit upp det lite försiktigt efter vi setts, innan vi sågs var det han som sa det mer som kan man inte lära känna varandra, som jag tolkade som att man skulle vänta lite.. Sen är det han som känts lite så redan att han gärna kunnat följa med hem första dejten också och det tycker jag går lite emot det han sa innan vi sågs.. Lite svårt för mig också eftersom jag känner likadant, som tur är eller inte har jag precis veckan denna gången vi ska ses :laugh:. Han kan ju bara få tro att jag fortfarande väntar av andra orsaker nu då :p Men vad svårt det känns..
 
Fick precis meddelande från Tinder att min profil kommer att döljas om jag inte skärper mig och använder appen, typ. Jag är inne och svajpar varje dag. Vad är det för lurendrejeri?? Någon annan som fått samma?
 
Frågan är väl om du tycker att han är trevlig?

Ja, kroppen vill men min hjärna försöker bromsa och lära känna honom mer först känner jag.. Han var ungefär lika het som jag trodde eller mer om det är möjligt, och känns som att han är smart, har humor och att jag bara smälter av hans sätt när han är nära och at det känns tryggt. Men som att jag fortfarande vet så lite om honom bara.. Men det blir ju svårt att tänka på något annat och fråga vettiga saker när jag är i närheten av honom.. jag blir helt distraherad :D:laugh:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 153
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 795
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp