Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, kroppen vill men min hjärna försöker bromsa och lära känna honom mer först känner jag.. Han var ungefär lika het som jag trodde eller mer om det är möjligt, och känns som att han är smart, har humor och att jag bara smälter av hans sätt när han är nära och at det känns tryggt. Men som att jag fortfarande vet så lite om honom bara.. Men det blir ju svårt att tänka på något annat och fråga vettiga saker när jag är i närheten av honom.. jag blir helt distraherad :D:laugh:.
Om du bara väntar för att du har en känsla av att du borde det, inte för att du vill, så skit i alla "borde" säger jag. Gör det som känns bra i magen.
 
Jo det är ju det han gett intryck av att han är med på att dejta när jag tagit upp det lite försiktigt efter vi setts, innan vi sågs var det han som sa det mer som kan man inte lära känna varandra, som jag tolkade som att man skulle vänta lite.. Sen är det han som känts lite så redan att han gärna kunnat följa med hem första dejten också och det tycker jag går lite emot det han sa innan vi sågs.. Lite svårt för mig också eftersom jag känner likadant, som tur är eller inte har jag precis veckan denna gången vi ska ses :laugh:. Han kan ju bara få tro att jag fortfarande väntar av andra orsaker nu då :p Men vad svårt det känns..

Fast vad är det som säger emot att man är seriös bara för att man vill ligga?
 
Fick precis meddelande från Tinder att min profil kommer att döljas om jag inte skärper mig och använder appen, typ. Jag är inne och svajpar varje dag. Vad är det för lurendrejeri?? Någon annan som fått samma?

Jag fick också ett sånt mail! Typ att tinder bara vill ha skriva medlemmar och att mitt medlemsskap kommer pausas snart. Swipeade och chattade senast igår kväll så de verkar ha väldigt höga krav. :D
 
Visa bifogad fil 57275
Dum nog att leta reda på vart blockerade nummer sms:en hamnade nånstans efter att telefonen lät återigen utan att jag hittade något.
Nu e jag upprörd å ledsen :(
Det ser ju ut som att en i yngre tonåren skrivit de där meddelandena. Skönt för dig att det är slut, personen verkar väldigt omogen, skönt att den har sina föräldrar att prata med i varje fall då...
 
Det ser ju ut som att en i yngre tonåren skrivit de där meddelandena. Skönt för dig att det är slut, personen verkar väldigt omogen, skönt att den har sina föräldrar att prata med i varje fall då...

Skulle inte lägga så mycket vikt vid hur en människa skriver eller om den pratar med sina föräldrar vid ett breakup. En som jag träffar är så fruktansvärt smart, välutbildad och så sjukt allmänbildad men skriver verkligen som en tonårstjej ibland.
 
Skulle inte lägga så mycket vikt vid hur en människa skriver eller om den pratar med sina föräldrar vid ett breakup. En som jag träffar är så fruktansvärt smart, välutbildad och så sjukt allmänbildad men skriver verkligen som en tonårstjej ibland.
Jag tycker snarare är tvärtom att det är när det krisar till exempel när man bryter upp som folk visar vad de verkligen går för. Texten inte språkbruket är ju uppenbart omogen och försöker lägga skuld på @MidnightSoul för att hen inte vill ha kontakt och dessutom drar personen in sina föräldrar i det hela (vad har dom med det att göra). Otroligt omoget alltihop.
 
Jag tycker snarare är tvärtom att det är när det krisar till exempel när man bryter upp som folk visar vad de verkligen går för. Texten inte språkbruket är ju uppenbart omogen och försöker lägga skuld på @MidnightSoul för att hen inte vill ha kontakt och dessutom drar personen in sina föräldrar i det hela (vad har dom med det att göra). Otroligt omoget alltihop.

Åh ja, men det uppfattar jag inte som tonårsbeteende utan tycker typ generellt att alla män beter sig så, oavsett ålder. :p

Jag trodde att man syftade på stavning och användning av ord.
 
Jag har aldrig dejtat. Än mindre haft en dejtingapp. Av nån anledning brukar det poppa upp snubbar ändå med jämna mellanrum som av nån anledning tycker det är intressant att lära känna mig. Jag gör allt annat än letar och tycker jag utstrålar rätt mkt avståndstagande, men jag har väl nån magnet inopererad nånstans...

Så, allsmäktige Buke - exakt VAD är en dejt?
Dejtar ni en i taget eller flera samtidigt? Vad är syftet för er? Hitta en relation, en kk, eller bara umgås med nån?

Ja, jag är på riktigt totalt novis i detta. För tillfället har jag huvudbry över en snubbe som råkade poppa upp för ett par veckor sedan och även om jag kämpar emot fullständigt, så kan jag ju ändå erkänna att jag trivs i hans sällskap. Men när är det att umgås och när är det att dejta?

mvh En som bott under en sten
 
Jag har aldrig dejtat. Än mindre haft en dejtingapp. Av nån anledning brukar det poppa upp snubbar ändå med jämna mellanrum som av nån anledning tycker det är intressant att lära känna mig. Jag gör allt annat än letar och tycker jag utstrålar rätt mkt avståndstagande, men jag har väl nån magnet inopererad nånstans...

Så, allsmäktige Buke - exakt VAD är en dejt?
Dejtar ni en i taget eller flera samtidigt? Vad är syftet för er? Hitta en relation, en kk, eller bara umgås med nån?

Ja, jag är på riktigt totalt novis i detta. För tillfället har jag huvudbry över en snubbe som råkade poppa upp för ett par veckor sedan och även om jag kämpar emot fullständigt, så kan jag ju ändå erkänna att jag trivs i hans sällskap. Men när är det att umgås och när är det att dejta?

mvh En som bott under en sten

Skilnaden mellan dejt och vanligt "umgås" tycker jag är syftet. Syftet med dejt är väl för att se om det kan finnas nått extra där som kan leda till något mer än vanlig vänskap.
Exakt vad beror på vad man söker.

För egen del så var mitt syfte en långvarig relation. Det var särbons syfte med. Vi "dejtade" i ca 6 v. Dvs vi umgicks, hittade på saker, pratade om ditt och datt och fördjupade oss i varandra. Sen kände vi att vi ville ge oss hän och gå in i den där relationen som vi båda önskat.
Om man dejtar en eller flera beror på vad man söker.
Jag ställde in allt övrigt dejtande tidigt för att jag ville lägga tiden på att lära känna särbon. Så funkar jag men långt ifrån alla.
Mao så finns ingen dejtingmall :)
 
Jag vet att det egentligen inte går att svara på.. men är det kört tror ni att han egentligen vill något seriöst när han inte kan hålla händerna för sig själv o gärna vill från de allra första dejterna? Träffat han ena ett par gånger nu..

Det ena behöver inte vara sammankopplat med det andra alls.



Jo det är ju det han gett intryck av att han är med på att dejta när jag tagit upp det lite försiktigt efter vi setts, innan vi sågs var det han som sa det mer som kan man inte lära känna varandra, som jag tolkade som att man skulle vänta lite.. Sen är det han som känts lite så redan att han gärna kunnat följa med hem första dejten också och det tycker jag går lite emot det han sa innan vi sågs.. Lite svårt för mig också eftersom jag känner likadant, som tur är eller inte har jag precis veckan denna gången vi ska ses :laugh:. Han kan ju bara få tro att jag fortfarande väntar av andra orsaker nu då :p Men vad svårt det känns..

Få killar som kommer neka att följa med hem efter första dejten om de tycker tjejen är attraktiv. Oavsett hur de tänker kring seriöst förhållande eller ej.
 
Sant, det som blir mer talande är vad som händer efter :laugh:

Men visst! Jag satte mig i knät på en 30 minuter efter att vi setts, det betyder inte att jag bara vill ligga runt. Jag gör helt enkelt det som känns bra. En annan hånglade jag med i ett museum efter att vi gått runt i någon timma, där erkände vi ju dock båda två på typ andra dejten att vi nog hade kunnat åkt hem och ligga direkt när vi såg varandra på första dejten pga att det blev någon typ av direkt, helt elektrisk attraktion vid första ögonkastet, men vi fortsätter att ses ändå - CHOCKERANDE ELLER HUR.

Tycker det blir så Bajsnödigt och omoget om man ska hålla på och läsa in en massa grejer rörande seriösheten i om man ligger eller inte. Tänker en snubbe inte vara seriös bara för att vi ligger snabbt så är han inget att ha ändå. Jag är en firm believer i "LET THE TRASH TAKE ITSELF OUT".
 
Fick precis meddelande från Tinder att min profil kommer att döljas om jag inte skärper mig och använder appen, typ. Jag är inne och svajpar varje dag. Vad är det för lurendrejeri?? Någon annan som fått samma?
Jag fick också ett sånt mail! Typ att tinder bara vill ha skriva medlemmar och att mitt medlemsskap kommer pausas snart. Swipeade och chattade senast igår kväll så de verkar ha väldigt höga krav. :D
Jag skulle tippa på att eventuella länkar i mejlet inte går till Tinder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp