Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så har jag två dejter inplanerade, en imorgon kväll med en kille, vilket jag ju egentligen trodde jag hade slutat med men okej. Och på fredag med en tjej. Men har ganska mycket noll förväntningar på dem båda, konversationen har varit ganska stel med killen och alldeles för kort med tjejen för att jag egentligen ska veta.
 
Så, allsmäktige Buke - exakt VAD är en dejt?
Dejtar ni en i taget eller flera samtidigt? Vad är syftet för er? Hitta en relation, en kk, eller bara umgås med nån?
Får svara ungefär som @Fetaost, att när det känns som om det kan vara något mer än "bara vänskap" på G, då känns det för mig som om det är mer dejtinglikt. Men, jag har aldrig tänkt att "nu ska jag iväg på dejt!" utan jag träffar personer, är social av mig och olika relationer går åt olika håll.
 
Får svara ungefär som @Fetaost, att när det känns som om det kan vara något mer än "bara vänskap" på G, då känns det för mig som om det är mer dejtinglikt. Men, jag har aldrig tänkt att "nu ska jag iväg på dejt!" utan jag träffar personer, är social av mig och olika relationer går åt olika håll.

Jag började nog kalla det dejter när jag fick höra "Jag pratade om dig med mina polare och berättade att du nog är den enklaste personen jag dejtat, gällande kommunikationen". Jag bara tänkte, jaha så det här är en dejt vad trevligt.

Bra att man definierar vad saker är pga vad någon annan säger - eller INTE haha. :rofl:
 
Men visst! Jag satte mig i knät på en 30 minuter efter att vi setts, det betyder inte att jag bara vill ligga runt. Jag gör helt enkelt det som känns bra. En annan hånglade jag med i ett museum efter att vi gått runt i någon timma, där erkände vi ju dock båda två på typ andra dejten att vi nog hade kunnat åkt hem och ligga direkt när vi såg varandra på första dejten pga att det blev någon typ av direkt, helt elektrisk attraktion vid första ögonkastet, men vi fortsätter att ses ändå - CHOCKERANDE ELLER HUR.

Tycker det blir så Bajsnödigt och omoget om man ska hålla på och läsa in en massa grejer rörande seriösheten i om man ligger eller inte. Tänker en snubbe inte vara seriös bara för att vi ligger snabbt så är han inget att ha ändå. Jag är en firm believer i "LET THE TRASH TAKE ITSELF OUT".

Um.. vet inte hur du tolkade vad jag skrev?🤔
 
Men då innebär det antagligen att jag ska plocka upp henne med bilen och åka till skogen tillsammans, och jag kan ju bara föreställa mig att alla tjejer inte är bekväma med det första gången de träffar nån. Så jag föreslår inte det.
Men jag tänker att tjejerna kanske har egna bilar och kan mötas upp vid skogen för en hundpromenad. De kanske har sin egen hund med sig också?

Jag hade nog inte åkt med en okänd kille hemifrån mig till skogen, men jag hade gärna mött upp i skogen.
 
Får svara ungefär som @Fetaost, att när det känns som om det kan vara något mer än "bara vänskap" på G, då känns det för mig som om det är mer dejtinglikt. Men, jag har aldrig tänkt att "nu ska jag iväg på dejt!" utan jag träffar personer, är social av mig och olika relationer går åt olika håll.

Ok.
Jag är ju den där lite småkorkade som alltid mest är ute efter att lära känna folk, oavsett kön vill jag gärna utvidga mitt umgänge spec då jag ofta bott på nya orter och pga det varit ganska ensam. Jag har inte tänkt det som dejt i först hand, men såklart fått höra i efterhand att manliga bekantskaper sett det som dejter. Intressant.
Jag blir heller inte intresserad av helt okänd personer, som annat än en potentiellt ny social kontakt, det som för mig skapar intresset är om den sociala kontakten gör mig nyfiken på mer än vänstadiet. Det kan möjligen ha med saken att göra, att jag inte ser det som dejt med tanken att inleda nån intimare relation oavsett det är långvarig relation eller kk, med en ny okänd bekantskap.
 
Men jag tänker att tjejerna kanske har egna bilar och kan mötas upp vid skogen för en hundpromenad. De kanske har sin egen hund med sig också?

Jag hade nog inte åkt med en okänd kille hemifrån mig till skogen, men jag hade gärna mött upp i skogen.

Det kan de ha, men änsålänge ingen jag dejtat eller pratat med online har haft det. :)Förekomsten av singeltjejer med bil är ändå inte så fruktansvärt stor i stan. Särskilt inte om de inte har hund, eller häst då kanske.

Självklart är det inga problem om de möter upp vid skogen? Bara enklare!
 
Tänkte att du menade att det som spelar någon roll är vad som händer i framtiden oavsett om man ligger eller ej.

Va? Nä.

Min kommentar var att faktumet att snubben ville ligga direkt inte säger mycket om huruvida snubben vill ha en seriös relation eller ej i framtiden. Det kan vara så, eller inte. Det ena har inte så värst mycket med det andra att göra.

De flesta killar kommer inte tacka nej till att ligga direkt med en tjej de tycker är attraktiv om de är intresserade av en seriös relation. Och samma sak om de inte är intresserade av en seriös relation.

Det som säger mer isåfall är hur snubben agerar efter de har legat. Det säger mer om huruvida han vill ha en seriös relation eller ej i framtiden. Eller alls.
 
Senast ändrad:
Va? Nä.

Min kommentar var att faktumet att snubben ville ligga direkt inte säger mycket om huruvida snubben vill ha en seriös relation eller ej i framtiden. Det kan vara så, eller inte. Det ena har inte så värst mycket med det andra att göra.

De flesta killar kommer inte tacka nej till att ligga direkt med en tjej de tycker är attraktiv om de är intresserade av en seriös relation. Och samma sak om de inte är intresserade av en seriös relation.

Det som säger mer isåfall är hur snubben agerar efter de har legat. Det säger mer om huruvida han vill ha en seriös relation eller ej i framtiden. Eller alls.

Ja, det var ju det jag menade. Att ligga tidigt inte har någon korrelation till att vara oseriös eller ej. Utan vad som händer efter är det intressanta.
 
Ok.
Jag är ju den där lite småkorkade som alltid mest är ute efter att lära känna folk, oavsett kön vill jag gärna utvidga mitt umgänge spec då jag ofta bott på nya orter och pga det varit ganska ensam. Jag har inte tänkt det som dejt i först hand, men såklart fått höra i efterhand att manliga bekantskaper sett det som dejter. Intressant.
Jag blir heller inte intresserad av helt okänd personer, som annat än en potentiellt ny social kontakt, det som för mig skapar intresset är om den sociala kontakten gör mig nyfiken på mer än vänstadiet. Det kan möjligen ha med saken att göra, att jag inte ser det som dejt med tanken att inleda nån intimare relation oavsett det är långvarig relation eller kk, med en ny okänd bekantskap.
Där är vi lika :) Jag brukar vara väldigt(!) tydlig från start med det till nya bekantskaper. "Bara så du vet så vill jag inte bli ihop med någon jag inte känner väl. Det tar lååång tid för mig att alls bli intresserad av någon. Nej jag har inget intresse av att ligga med någon jag inte känner väl och förresten så vill jag aldrig ha barn, gifta mig eller ha en partner som inte klarar sig själv."

Vips så har man "skrämt bort" de flesta som bara vill ligga, de som bara vill ses för att se om de inom någon vecka kan ha en partner osv. Det värsta jag vet är när jag träffat personer, tänkt mig att det är helt vänskapligt och så visar det sig att de tänker sig en dejt.

Tex hade jag en gång för flera år sedan mycket kontakt över nätet med en kille som delade mitt fotointresse. Jättetrevlig och aldrig ens en liten hint från hans sida om att han var intresserad av något mer än att vara vän. Det passade mig utmärkt. Så skulle vi ses för gemensam fotopromenad när han ändå var i min stad. Han dök upp med någon liten present (som inte alls passade mig...) försökte vara allmänt romantisk och när hans telefon ringde så gick han iväg lite, svarade och sa "Jag kan inte prata nu, jag är på dejt!". :crazy: Det blev inga fler träffar med honom...
 
Vaknade upp imorse av att ett hemligt nummer ringde, trodde det var psyk så svarade. Visade sig vara den galna tjejen så fick en till utskällning.
Alltså, vad fan..

Vid det här laget hade jag nog börjat skriva upp när personen hör av sig och hur. Det låter som någon som skulle kunna dra iväg i regelrätt stalking, och då underlättar det om man har en historik "dokumenterad". Oftast lägger de ju av efter ett tag om de får absolut noll respons, men det är inte lätt att veta innan.
 
Vid det här laget hade jag nog börjat skriva upp när personen hör av sig och hur. Det låter som någon som skulle kunna dra iväg i regelrätt stalking, och då underlättar det om man har en historik "dokumenterad". Oftast lägger de ju av efter ett tag om de får absolut noll respons, men det är inte lätt att veta innan.
Sant. Lite rädd att hon ska dyka upp utanför min dörr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp