Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen dejt på lördag på grund av snuva. Men vi fortsätter chatta massor. Vilket jag stör mig på, för det blir ju så himla höga förväntningar - men samtidigt så flyter våra konversationer på så bra och vi pratar om sånt som verkligen är intressant och viktigt. Jädra covid som gör allt kómplicerat.

Ja det är verkligen tudelat detta med att chatta mkt tycker jag. Å ena sidan får en ju en bättre uppfattning om någons åsikter osv, å andra sidan är det precis som du säger att förväntningarna blir annorlunda än om en råkar på varandra och kan känna in stämningen.
 
Ja det är verkligen tudelat detta med att chatta mkt tycker jag. Å ena sidan får en ju en bättre uppfattning om någons åsikter osv, å andra sidan är det precis som du säger att förväntningarna blir annorlunda än om en råkar på varandra och kan känna in stämningen.
Men precis! Blir så konstigt om en ses sen och inte klickar alls. Plus att jag är lite paranoid för att folk som skriver mycket ska ha några förväntningar på relationen, alltså inte på mig som person så mycket som att de ska tänka att vi på något sätt redan har lärt känna varandra och nu är jättenära. Efter erfarenheter som jag skrivit om i tråden innan där liknande har hänt.
 
Men precis! Blir så konstigt om en ses sen och inte klickar alls. Plus att jag är lite paranoid för att folk som skriver mycket ska ha några förväntningar på relationen, alltså inte på mig som person så mycket som att de ska tänka att vi på något sätt redan har lärt känna varandra och nu är jättenära. Efter erfarenheter som jag skrivit om i tråden innan där liknande har hänt.

Håller helt med om det. Har främst erfarenhet av sånt sedan jag var 20-25 år iofs...men det kanske inte är åldersbetingat.
 
Håller helt med om det. Har främst erfarenhet av sånt sedan jag var 20-25 år iofs...men det kanske inte är åldersbetingat.
Jag närmar mig 30 men nu när du säger det är det ofta de som är under 25 som jag haft sådana upplevelser med. Kanske handlar om emotionell mognad och erfarenhet av tidigare relationer, vilka förväntningar en tycker det är rimligt att ha på andra/på relationer.

Och hon jag chattar med är under 25 också. Jag stålsätter mig lite inför när vi träffas...
 
Jag närmar mig 30 men nu när du säger det är det ofta de som är under 25 som jag haft sådana upplevelser med. Kanske handlar om emotionell mognad och erfarenhet av tidigare relationer, vilka förväntningar en tycker det är rimligt att ha på andra/på relationer.

Och hon jag chattar med är under 25 också. Jag stålsätter mig lite inför när vi träffas...

Jag tror på just det med mognad och erfarenhet. Men ska ju inte måla fan på väggen bara pga en viss ålderskategori. Hoppas ni kan ses snart så det blir lite rätsida :)
 
Jag stör mig lite på att jag och LK knappt chattar alls mellan våra dejter, samtidigt som det är skönt att inte behöva lägga tid på det i en travel vardag.... Så lite ambivalent där.. :angel: Men tycker det blir lite för överfladiskt prat när vi väl ses med, känns inte som jag vet så mycket om hans personlighet eller värderingar än trots 3 relativt långa dejter.

Extra tydligt blir det när jag jämför med DB, med honom så var det "rakt på sak" på första dejten med prat om politik, värderingar, uppväxt, tidigare förhållanden m.m., och vi chattade typ non stop hela dygnet i flera veckor i början...

Men är nog dels mitt eget fel som inte gått "all in" med att lära känna LK än... Möjligtvis lite omotiverad pga att alla killar jag fattat tycke för de senaste par åren har tappat interesset för mig förr eller sedan. Dessutom så gillar jag ju inte ens att lära känna nytt folk :p vill bara skippa den biten och vara avslappnad och chill med varandra!
 
Jag och vad-det-nu-är bestämde att ses i helgen. Jag jobbar ihjäl mig framöver men kunde klämma in nån timme om det planeras väl. Ja det är ospontant att hänga med mig men jag jobbar 12 timmar per dygn samt har häst och hund. Jag har ingen tid över om det inte planeras in. Så trist är livet med mig ja... :o Men vi ska ändå bara ses ute och hitta på nåt som passar både för barnet och min hund. Hoppas på fint väder så vi kan ha picknick. Så kan jag göra lite NW med hunden och barnet klättra i nån lekpark.
 
Jag reagerar inte över "roligt" (eller "roligaste" som @Sharpless faktiskt skrev), jag reagerar över resterande från @Sharpless inlägg (min fetning): "Roligaste" jag sett, var någon som letade efter en sugar daddy, men skrev att hon inte hade sex med denne. Eh, så du vill alltså ha pengar, men inte ge något i utbyte?"


Jag tycker som @Tonto, den meningen är sunkig. Sen kan man absolut diskutera moralen i att ens söka efter en sugardaddy men själva andemeningen att en kvinna inte kan ge något mer i ett förhållande än det rent sexuella gör mig rätt irriterad.
Jag reagerade inte över roligt. Jag reagerade över att @Tonto påstod att @Sharpless skulle ha skrivit att det enda en kvinna kan ge i utbyte är sex. Det skrev han ju inte. Det var ju fråga om begreppet sugardating, och alla kanske inte vet vad som ingår.

Edit: för att vara extra tydligt. Om man tänker/tror att sugardating innebär att sälja sex, då är det ju jättekonstigt om någon skriver att de säljer sig men inte för sex. Jag tror inte alls att Sharpless har svårt att förstå att män kan köpa sällskap utan sex, men det handlade som sagt om ett begrepp vars innebörd inte är så tydligt för alla.
 
Jag reagerade inte över roligt. Jag reagerade över att @Tonto påstod att @Sharpless skulle ha skrivit att det enda en kvinna kan ge i utbyte är sex. Det skrev han ju inte. Det var ju fråga om begreppet sugardating, och alla kanske inte vet vad som ingår.

Edit: för att vara extra tydligt. Om man tänker/tror att sugardating innebär att sälja sex, då är det ju jättekonstigt om någon skriver att de säljer sig men inte för sex. Jag tror inte alls att Sharpless har svårt att förstå att män kan köpa sällskap utan sex, men det handlade som sagt om ett begrepp vars innebörd inte är så tydligt för alla.
Så tolkade jag hans inlägg också.
 
Men precis! Blir så konstigt om en ses sen och inte klickar alls. Plus att jag är lite paranoid för att folk som skriver mycket ska ha några förväntningar på relationen, alltså inte på mig som person så mycket som att de ska tänka att vi på något sätt redan har lärt känna varandra och nu är jättenära. Efter erfarenheter som jag skrivit om i tråden innan där liknande har hänt.
Så kan jag också känna. Har varit med om det någon gång att det blivit fel bara för att man byggt upp en bild av hur den andre är och sen stämde det inte alls.

Men tycker också det blir mysko om det blir helt tyst i flera dagar om det är någon man är genuint intresserad av.
Jag skrev med en på tinder väldigt kort och han frågade om vi skulle ses på en kaffe till helgen (det här var typ tis-ons). Jag svarade att det kan nog fungera. Sen hörde jag inget mer, men på lördag skriver han och frågar om vi ska ses 10 på söndag. Då har ju jag nästn glömt bort att det var en som frågat om fika och det är inte som att jag kommer hålla hela min helg öppen.

Så jag föredrar nog ändå att ha en konversation.
 
Jag stör mig lite på att jag och LK knappt chattar alls mellan våra dejter, samtidigt som det är skönt att inte behöva lägga tid på det i en travel vardag.... Så lite ambivalent där.. :angel: Men tycker det blir lite för överfladiskt prat när vi väl ses med, känns inte som jag vet så mycket om hans personlighet eller värderingar än trots 3 relativt långa dejter.

Extra tydligt blir det när jag jämför med DB, med honom så var det "rakt på sak" på första dejten med prat om politik, värderingar, uppväxt, tidigare förhållanden m.m., och vi chattade typ non stop hela dygnet i flera veckor i början...

Men är nog dels mitt eget fel som inte gått "all in" med att lära känna LK än... Möjligtvis lite omotiverad pga att alla killar jag fattat tycke för de senaste par åren har tappat interesset för mig förr eller sedan. Dessutom så gillar jag ju inte ens att lära känna nytt folk :p vill bara skippa den biten och vara avslappnad och chill med varandra!

Jag tycker det är svårt att ta upp värderingar/åsikter även om jag har märkt att jag har väldigt svårt att dejta personer med vissa åsikter.
Men samtidigt är jag inte bekväm med att diskutera allting med folk jag inte känner, att prata politik och värderingar ger sällan ett avslappnat diskussionsklimat. Sen är min erfarenhet att killar/män (behöver inte vara i dejtingsammanhang) nästan alltid ska försöka övetyga mig om deras ståndpunkt och att de inte köper att jag inte håller med.
Där var iaf senaste killen jag dejtade väldigt vettig, även om vi tyckte olika skulle han inte försöka övertyga mig.

Tycker ocks det är jobbigt det här med att lära känna någon ny, speciellt när man dejtat några stycken känns det som att det blir samma process man går igenom om och om :p.
 
zzz, såna man pratat med som verkar roliga, intressanta och intresserade...för att sen bara inte svara alls på ett gäng dagar/en vecka. Då tappar jag liksom lite intresset.
 
Så kan jag också känna. Har varit med om det någon gång att det blivit fel bara för att man byggt upp en bild av hur den andre är och sen stämde det inte alls.

Men tycker också det blir mysko om det blir helt tyst i flera dagar om det är någon man är genuint intresserad av.
Jag skrev med en på tinder väldigt kort och han frågade om vi skulle ses på en kaffe till helgen (det här var typ tis-ons). Jag svarade att det kan nog fungera. Sen hörde jag inget mer, men på lördag skriver han och frågar om vi ska ses 10 på söndag. Då har ju jag nästn glömt bort att det var en som frågat om fika och det är inte som att jag kommer hålla hela min helg öppen.

Så jag föredrar nog ändå att ha en konversation.

Har man bara pratat lite löst om att ses "till helgen" så håller man ju inte kalendern öppen, men om man bestämmer en specifik tid och dag att mötas, och sen är tyst ett par dagar, tycker jag är den bästa lösningen är man träffat någon ny på nätet.
Jag vill chatta först, så att man får pejl på den andra och kan få en ide om huruvida man kommer att trivas ihop, men när det är avklarat och man bokat in ett datum, så ser inte jag något syfte med att fortsätta chatta med en främling- vill inte bli "online vän" med någon jag inte sen trivs med o verkligheten liksom?

Om förslaget om att ses på söndag kom först på lördagen så förstår jag att du inte var ledig, men då känns det också som att du kanske inte varit sugen på att träffas heller, för annars hade du väl föreslagit eb tid när helgen först kom på tals?
 
Har man bara pratat lite löst om att ses "till helgen" så håller man ju inte kalendern öppen, men om man bestämmer en specifik tid och dag att mötas, och sen är tyst ett par dagar, tycker jag är den bästa lösningen är man träffat någon ny på nätet.
Jag vill chatta först, så att man får pejl på den andra och kan få en ide om huruvida man kommer att trivas ihop, men när det är avklarat och man bokat in ett datum, så ser inte jag något syfte med att fortsätta chatta med en främling- vill inte bli "online vän" med någon jag inte sen trivs med o verkligheten liksom?

Om förslaget om att ses på söndag kom först på lördagen så förstår jag att du inte var ledig, men då känns det också som att du kanske inte varit sugen på att träffas heller, för annars hade du väl föreslagit eb tid när helgen först kom på tals?

Jag hade inte dykt upp om personen blivit helt tyst 😅
Jag är en skrivare som vill ha mycket kontakt, fungerar inte det är inte personen något för mig.
Hade det blivit tyst hade jag dels tröttnat och dels trott att personen avlidit 💁‍♀️
 
Jag hade inte dykt upp om personen blivit helt tyst 😅
Jag är en skrivare som vill ha mycket kontakt, fungerar inte det är inte personen något för mig.
Hade det blivit tyst hade jag dels tröttnat och dels trott att personen avlidit 💁‍♀️
Instämmer. Jag vill också ha massor av skriftlig kontakt. Ärligt talat tycker jag att det är rent avtändande med män som inte kan hålla igång en mailkonversation utan svarar kort och liknande 😅
 
Instämmer. Jag vill också ha massor av skriftlig kontakt. Ärligt talat tycker jag att det är rent avtändande med män som inte kan hålla igång en mailkonversation utan svarar kort och liknande 😅

Absolut, nar man forst tagit kontakt sa maste han definitivt kunna hallla en konversation, men om vi kommit till stallet dar vi bada vill traffas, och sen kanske inte bada ar lediga att traffas pa en vecka, sa tycker jag det ar helt ok att inte messa sa mycket under den perioden, och kanske bara stamma av en dag eller tva innan "Vill du fortfarande ses pa fredag" typ.
Jag ar inte sa intresserad av att messa massor med nagon som jag inte kanner sa val - folk kan vara sa olika i person och via text, sa jag vill llliksom inte lara kanna nagon via text om vi sen ska traffas anda.

Har vi sen traffats och bada vill ses igen sa tycker jag ocksa det ar trevligt att messa regelbundet, men som sagt, intresset for att bli kompis med nagon via natet ar lagt!
 
F.o. under temat "men are trash" del 47:

Har ju traffat Byrakraten lite till och fran i typ tva manader, och fast vi inte haft en direkt konversation om var sitaution sa har jag kategoriserat honom som "friends with benefits", da fast han ar jattetrevlig och kul att hanga med, definitivt verkar ha en del annat i livet att hantera och inte varit 100% palitlig.
Sa, trots att vi traffats ett tag sa ar vara konversationer overlag ganska ytliga - jag vet en del om hans familj/bakgrund, det ar inte ett helt mysterium, men vi har a anndra sidan inte heller suttit uppe hela natterna och delat vara drommar och familjetrauman :p

De senaste 2 veckorna har vi inte setts och han har messat mycket mindre an vanligt. "Fine" i min bok - han har annat i livet/har trottnat pa mig - jag har dejtat tva andra snubbar och inte varit sa hung up (?) pa honom. (FORLAAAAT, jag hatar min svengelska!)
Har inte hort fran honom oht pa en vecka, och senaste meddelandet var ett vanligt "har ar vad jag har gjort i helgen, hur ar det med dig", nar jag 00:42 i morse far foljande meddelande fran honom

"Hey - I'm not too great tbh. Having a fairly shit time. I hope you are ok"

!!
Vad vill han att jag ska gora med det meddelandet liksom? Voluntara som hans teraput?
Svarar jag inte pa det meddelande ser det ju valdigt kallt ut, a andra sidan ar de flesta svaaren (som inte ar "oh nej, vad trakigt - vill du prata om det/vad kan jag gora for dig?" ocksa ganska kalla.

aaargh. Man ar skit :p
 
Jag hade inte dykt upp om personen blivit helt tyst 😅
Jag är en skrivare som vill ha mycket kontakt, fungerar inte det är inte personen något för mig.
Hade det blivit tyst hade jag dels tröttnat och dels trott att personen avlidit 💁‍♀️

Nej, alltsa har man inte haft nagon kontakt alls pa flera dagar sa skulle jag inte heller dykt upp, men jag hade messat 1-2 dagar innan dejten och fragat om de fortfarande ville traffas, och sen kanske ta upp konversationen igen darifran, istallet for att messa fram och tillbaka over flera dagar - bara en kort liten kommunikationspaus!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 037
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 798
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp