Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå förenämnda så hade jag ett intresse av en kille på tinder, jag var tydlig med att jag gärna sågs för att se hur det känns irl. Han ville prata mer på IG och vi la till varandra där, jag skrev, han svara inte. Jag skrev igen, inget svar.
Sen gick det typ en månad och efter jag lagt ut en bild på mig själv på IG skriver han, sen dagen efter en lördagsnatt kom det 3 meddelanden och 4st filmer 😬 där jag tyckte han gick över gränsen och det insåg han själv så det blir ingen träff..
 
För min del kan det vara att jag har ett intresse men att just en konversation tråkar mig.
På tinder vill jag få in ett flow i konversationerna men jag är även en periodare. Dröjer ett svar kan det vara så att jag sen inte är aktiv på en vecka. Sen ibland läser jag och glömmer svara ;)

Det blir så svårt på en dejtingsajt för att i ett sånt stadie prioriterar jag så mycket före, sen när känslor blir inblandade beter jag mig annorlunda. Jag hör säkert av mig mer då just den personen blir en prioritet för mig och jag antar att det är så för vissa andra med.

Undrar man/vill ses, skriv igen :)

Inser att jag nog är rätt liknande på så vis ibland ändå. Men har helt klart börjat avmatcha de som inte svarar på en-två veckor oavsett hur intresserade de verkade före.
 
Hm, frågan jag får bara är varför du inte helt enkelt avmatchar dem om du vet att du inte har intresse för att prata vidare med dem? Det gör nog jag.

Men visst rinner väl saker ut i sanden sådär. Jag pratade mer om nu fall där konversationen faktiskt går bra! :)

Hm, tänker att de kommer tillbaka då? Vill inte se dem i flödet igen liksom.

Jag förstår men min poäng är ju att den andra parten troligen inte delar din upplevelse. :) Då slutar man ju oftast inte att svara. Sen kan hunden ätit upp telefonen osv men oftast läser man ju det om man är intresserad.
 
Det konstigaste som hänt mig på en dejt är att jag plötsligt sitter och fikar med hans mamma och pratar om marsvin.

Hur som helst, det verkar vara en väldigt konstig kille det där! "Skicka bild på de du dejtat", ja, mycket ska man höra innan man dör.
Lite udda tillfälle att visa portfolio tycker jag 😅 hade blivit sjukt obekväm både om jag fick frågan och om killen började visa sitt dejting-cv med tillhörande bilder 🙈
 
Lite udda tillfälle att visa portfolio tycker jag 😅 hade blivit sjukt obekväm både om jag fick frågan och om killen började visa sitt dejting-cv med tillhörande bilder 🙈

Verkligen! :D

Påminner mig om när jag satt och pratade med mitt ex och sa skämtsamt att "Jag utgår från att du har legat med tjejer som är både snyggare, smartare och bättre i sängen än mig" och han svarade "Jag har faktiskt inte legat med någon som är smartare eller bättre i sängen än dig" och jag frågade helt enkelt inte om det första lilla ordet som slank iväg där :rofl: utan sög i mig komplimangen i de andra två. Han arbetade för övrigt som modell och hängde i sådana kretsar, så jag var både kortast och fulast i de flesta sammanhang som vi rörde oss i :D
 
Ang konversationer som "dör ut" så tror jag att det ofta kan vara pga att någon annan mer interessant dykt upp för tillfället, men man vill ha kvar den man skrivit med som backup. Helt okej kan jag tycka.

Sitter just nu lite på mina händer för att inte vara alldeles för på och tjatig med journalisten, har varit mig som skrivit först flera ggr nu, och senast i går föreslog jag att träffas snart, vilket han "laikade" och svarade "Ja" till, så nu får han ta liiiite initiativ tycker jag nog. Men han kanske har många han ska hinna dejta, vem vet...?
 
Ang konversationer som "dör ut" så tror jag att det ofta kan vara pga att någon annan mer interessant dykt upp för tillfället, men man vill ha kvar den man skrivit med som backup. Helt okej kan jag tycka.

Sitter just nu lite på mina händer för att inte vara alldeles för på och tjatig med journalisten, har varit mig som skrivit först flera ggr nu, och senast i går föreslog jag att träffas snart, vilket han "laikade" och svarade "Ja" till, så nu får han ta liiiite initiativ tycker jag nog. Men han kanske har många han ska hinna dejta, vem vet...?
Mina konversationer dör ut från min sida för att jag är disträ och ibland helt osugen på att göra av med den mentala energin det tar att chatta. Folk är överlag skitdåliga på att få chattar att flyta eller återuppta dagen därpå, så jag glömmer helt enkelt av om andra parten är helt "opå". Orkar inte heller piska liv i konversationer där mottagaren svarar kort och enstavigt eller jättesegt 🙈 chatt är svårt!
 
Ang konversationer som "dör ut" så tror jag att det ofta kan vara pga att någon annan mer interessant dykt upp för tillfället, men man vill ha kvar den man skrivit med som backup. Helt okej kan jag tycka.

Sitter just nu lite på mina händer för att inte vara alldeles för på och tjatig med journalisten, har varit mig som skrivit först flera ggr nu, och senast i går föreslog jag att träffas snart, vilket han "laikade" och svarade "Ja" till, så nu får han ta liiiite initiativ tycker jag nog. Men han kanske har många han ska hinna dejta, vem vet...?

Det är också vad jag tror ofta händer. Och antagligen därför jag har börjat avmatcha rätt snart då, har inget större intresse av att vara nåns backup, haha.
 
Verkligen! :D

Påminner mig om när jag satt och pratade med mitt ex och sa skämtsamt att "Jag utgår från att du har legat med tjejer som är både snyggare, smartare och bättre i sängen än mig" och han svarade "Jag har faktiskt inte legat med någon som är smartare eller bättre i sängen än dig" och jag frågade helt enkelt inte om det första lilla ordet som slank iväg där :rofl: utan sög i mig komplimangen i de andra två. Han arbetade för övrigt som modell och hängde i sådana kretsar, så jag var både kortast och fulast i de flesta sammanhang som vi rörde oss i :D

Haha underbart.

Jag brukar även få frågan om jag har någon typ av män som jag gillar. Men dom jag träffat har varit som natt och dag till utseendet så svarar "Nej", det är också upprörande enligt folk.

Vet att jag har en förkärlek för magtröjor och långt hår, men har träffat en person som var så långt ifrån det man bara kan komma som ändå var sjukt snygg i mina ögon.
 
vGJFPyk.jpg

Alltså.. 🤦🏻‍♀️😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 859
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp