Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha :laugh: Varför är det "sjukt märkligt" ? Vad tycker du jag ska diskutera med min tjej då om hennes smink?
Om det är något hon gör dagligen så är det väl intressant att få lite kunskap om det?

Jag sminkar mig väldigt sällan, men har jag flickvän som sminkar sig intresserar jag mig för hennes intressen och vad hon gör. Kan följa med henne och köpa smink, prata om färger på nagellack osv.
 
Om det är något hon gör dagligen så är det väl intressant att få lite kunskap om det?

Jag sminkar mig väldigt sällan, men har jag flickvän som sminkar sig intresserar jag mig för hennes intressen och vad hon gör. Kan följa med henne och köpa smink, prata om färger på nagellack osv.

Måste man intressera sig för sin partners alla intressen?
Jag har fullständigt struntat i intressen som fiske, golf och fotboll. Det skulle bara bli tillgjort om jag spelat intresserad när jag egentligen inte kunde bry mig mindre.
 
Måste man intressera sig för sin partners alla intressen?
Jag har fullständigt struntat i intressen som fiske, golf och fotboll. Det skulle bara bli tillgjort om jag spelat intresserad när jag egentligen inte kunde bry mig mindre.
Man måste såklart inte, men att ha så pass bra koll att man kan prata om det tillsammans skulle jag vilja ha i ett förhållande.
Skulle bli besviken på tjejen om hon inte brydde sig om mitt hästintresse alls. Ännu värre om hon inte var intresserad av mitt konstnärskap.

Tycker också det är mysigt att välja kläder tillsammans om man ska ut någonstans.
 
Man måste såklart inte, men att ha så pass bra koll att man kan prata om det tillsammans skulle jag vilja ha i ett förhållande.
Skulle bli besviken på tjejen om hon inte brydde sig om mitt hästintresse alls. Ännu värre om hon inte var intresserad av mitt konstnärskap.

Tycker också det är mysigt att välja kläder tillsammans om man ska ut någonstans.

Är det inte lite skillnad på "döda ting" och djur?
Smink är för många lite som frissyr eller kläder. Man har det men lägger inte större vikt vid det än att ibland är det extra snyggt.
 
Måste man intressera sig för sin partners alla intressen?
Jag har fullständigt struntat i intressen som fiske, golf och fotboll. Det skulle bara bli tillgjort om jag spelat intresserad när jag egentligen inte kunde bry mig mindre.
Nej såklart. Men jag är för det första rätt intresserad av allt möjligt i allmänhet, och om det är något de jag älskar gillar att göra så är det rätt självklart att jag vill lära mig lite om det. Jag har numera lite koll på både Fall Out 4 och Assasins Creed. Och gitarrmärken! Och särbon diskuterar mina hästforskningsartiklar med mig.
Det är ju livet liksom, som vi delar.
 
Är det inte lite skillnad på "döda ting" och djur?
Smink är för många lite som frissyr eller kläder. Man har det men lägger inte större vikt vid det än att ibland är det extra snyggt.
Jag tänker lite att smink i allmänhet nog inte är ett direkt intresse. Jag sminkar mig varje dag, precis som att jag duschar varje dag. Jag skulle inte kalla duschandet för ett intresse heller :D
 
Nej såklart. Men jag är för det första rätt intresserad av allt möjligt i allmänhet, och om det är något de jag älskar gillar att göra så är det rätt självklart att jag vill lära mig lite om det. Jag har numera lite koll på både Fall Out 4 och Assasins Creed. Och gitarrmärken! Och särbon diskuterar mina hästforskningsartiklar med mig.
Det är ju livet liksom, som vi delar.

Som sagt, om smink är något som man själv har som brinnande intresse förstår jag mer om man vill att ens parter bekräftar ens intresse ibland men för de flesta tror jag inte smink betyder speciellt mycket till vardags.
Många här i tråden har dessutom påpekat att de inte vill ha komentarer om utseende och då blir det lite märkligt att prata om hur personen sminkar sig.
 
Jag tänker lite att smink i allmänhet nog inte är ett direkt intresse. Jag sminkar mig varje dag, precis som att jag duschar varje dag. Jag skulle inte kalla duschandet för ett intresse heller :D

Samma här! Fast jag sminkar mig inte varje dag, men nästan. Smink är absolut inget intresse för mig och jag har inget behov av att prata om det med nån 😅 Jag sminkar mig för att jag känner mig fräschare, inte för att det är speciellt roligt.
 
Gaaah jag hade fått panik :nailbiting: hatar hårpillande och allt sånt där.
Mvh Hon som oavbrutet kan pilla skägget en hel kväll. Det är nån sorts terapi. Tackolov har vi inte samma issues...

Hahah jag blev typ förvånad i början och drog mig undan. Men nu tycker jag det är mysigt. Är dock en otroligt fysisk person när jag trivs med någon så uppskattar all kontakt. 😆
 
Som sagt innan. Om sminket är ett lika stort intresse för dig som hästen så förstår jag om man önskar viss uppmärksamhet runt det.
Jag sminkar mig sällan, men haft flickvänner som gör. Och att ha koll på vad för smink hon använde, märken och sånt ser jag som naturligt.

Min pappa använder smink och kan låna typ nagellack och sånt av mamma och vice versa. Så jag ser det väl som något naturligt i en relation.
 
Jag sminkar mig sällan, men haft flickvänner som gör. Och att ha koll på vad för smink hon använde, märken och sånt ser jag som naturligt.

Min pappa använder smink och kan låna typ nagellack och sånt av mamma och vice versa. Så jag ser det väl som något naturligt i en relation.
Det är klart att något blir lättare att prata om när det finns ett vist intresse från bådas håll redan från början :)
 
Som mitt ex som kommenterade min vikt när han hade varit borta 2 veckor "pepp, du har gått upp lite i vikt va?" Och strax därefter la han till att han tycker det är snyggt när det syns lite ben :grin:

Gud, jag hittade t.o.m tråden jag gjorde om det!
Screenshot_20201118-150227_Chrome.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 995
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp