Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och unga klättraren brukar prata om rakning/skägg någon gång ibland, det kan bli ganska roliga samtal :D
Jag artighetsfrågar min man om rakning ganska ofta. Men för honom är det ett intresse - han köper gammeldags borstar, tvålar och hyvlar på nätet och snickrar ihop små ställ åt dem så att de kan vara en del av inredningen. :D

(Skägg är verkligen inte min grej så jag är mycket nöjd över att han inte har anlag för att spara något.)
 
Haha ja. Alltså om min tjej vore makeupartist eller verkligen brann för det som intresse så skulle jag förstås fråga en del om det och antagligen vilja förstå komplexiteten i det hela. Det är väl en jäkla skillnad? :)

Har inte haft nån tjej som verkligen bara kommit och velat lära sig alla detaljer om min enkla, billiga, noname-skäggtrimmer heller (som jag inte själv bryr mig om såklart mer än att den fungerar).
 
Haha ja. Alltså om min tjej vore makeupartist eller verkligen brann för det som intresse så skulle jag förstås fråga en del om det och antagligen vilja förstå komplexiteten i det hela. Det är väl en jäkla skillnad? :)

Har inte haft nån tjej som verkligen bara kommit och velat lära sig alla detaljer om min enkla, billiga, noname-skäggtrimmer heller (som jag inte själv bryr mig om såklart mer än att den fungerar).

Tycker verkligen inte att man behöver intressera sig av alla aspekter av någons liv ändå. Speciellt inte om diverse saker som är ytterst vardagliga och rätt tråkiga.
 
Tycker verkligen inte att man behöver intressera sig av alla aspekter av någons liv ändå. Speciellt inte om diverse saker som är ytterst vardagliga och rätt tråkiga.

Nä, håller med, självklart måste man inte det. Men jag är ofta nyfiken på allt möjligt som folk nördar ner sig i, så skulle sannolikt bli nyfiken på det med.
 
På tal om interessen, minns inte om jag skrivit det här innan, men jag matchade för ett tag sedan med en kille som red, och haft hästgård innan han flyttade till Norge. Kul, tänkte jag, som lever och andast häst och jättegärna skulle vilja ha en partner att dela interesset med igen. :love:

Vi chattade en del, och han verkade interesserad, men konversationen dog rätt snabbt om inte jag höll igång den. Avvaktade ett tag för att se om han skulle ta lite mera initiativ, men hörde inget så tänkte jag skulle fråga om han ville träffas någon dag i fall chatt inte var hans grej... Men - upptäckte att han tagit bort våran matchning! Så snopet. :meh:
 
Hahah jag blev typ förvånad i början och drog mig undan. Men nu tycker jag det är mysigt. Är dock en otroligt fysisk person när jag trivs med någon så uppskattar all kontakt. 😆

Åh, jag som älskar lite pill i håret :D.

Oj, nej jag är gravt obekväm med det. Har alltid varit, pillande gör mig sjukt nervös. Samma sak att bli betraktad, jag gör som en katt - blundar så jag kommer undan.
Ibland glömmer vad-det-nu-är bort det och pillar mig i håret och jag blir som en treåring som fnyser och skakar på huvet och viftar med händerna 🙄 Men jag är såååå lugn och snäll om jag får pilla i skägget, det är helt omedvetet att fingrarna bara hamnar där och sen kan dom stanna där en timme. som sagt, det är enorm tur att vi inte har samma issues för han råkar vara en sån där som älskar pill och pet och kli och allt som jag verkligen avskyr som pesten :o
 
Jag och unga klättraren brukar prata om rakning/skägg någon gång ibland, det kan bli ganska roliga samtal :D

Samma här. Vi pratar om både skägg och hår och nagellack och smink och kläder och typ... allt? Det brukar kunna sväva iväg rejält. Sist beställde han en sminkning för det hade han inte provat, trots att han har långa ögonfransar to-die-for... jag bara Måste se hur dom ser ut i färg 😍 🙄
 
Men allvarligt? Har nån alltså ens uttalat sig om du har smink eller ej?!😐
Minns när jag skulle sova över första gången o han var så förvånad att jag inte såg speciellt annorlunda ut efter jag tvättat nyllet 😅 finns ju inte mkt att ta bort när en bara har mascara liksom... ögonbrynen har jag dygnet runt. Gör om så fort de duschats bort.

Ett ex till mig utbrast förvånat: "Vad snäll du ser ut!!" när jag sminkade av mig första gången jag sov där. Han hade bara sett mig party-piffad innan. :laugh:

KL

Jag tror jag pratat smink med alla män jag dejtat lite längre. De flesta av mina manliga vänner har nog också pratat smink med mig och sina flickvänner/fruar. De kan fråga ngt, de kan säga att något är fint gjort/fin färg/etc. Alla jag dejtat utom en har varit intresserade av estetik på olika vis. Kanske det hänger ihop. Den icke estetik-intresserade kunde dock säga att denne tyckte jag var finare utan smink. Så det kom upp även där.

Min tränare trodde däremot, trots att han varit gift i 20 år med kvinna som ibland bär smink, att en ögonfransböjare var ngt man klippte ögonfransarna med. 🙄😂
 
Ett ex till mig utbrast förvånat: "Vad snäll du ser ut!!" när jag sminkade av mig första gången jag sov där. Han hade bara sett mig party-piffad innan. :laugh:

KL

Jag tror jag pratat smink med alla män jag dejtat lite längre. De flesta av mina manliga vänner har nog också pratat smink med mig och sina flickvänner/fruar. De kan fråga ngt, de kan säga att något är fint gjort/fin färg/etc. Alla jag dejtat utom en har varit intresserade av estetik på olika vis. Kanske det hänger ihop. Den icke estetik-intresserade kunde dock säga att denne tyckte jag var finare utan smink. Så det kom upp även där.

Min tränare trodde däremot, trots att han varit gift i 20 år med kvinna som ibland bär smink, att en ögonfransböjare var ngt man klippte ögonfransarna med. 🙄😂

Han jag träffar nu har typ ingen koll på smink verkar det som i alla fall, för han kan inte se om jag har smink eller inte haha, men han är väldigt estetik och konstnärligt intresserad, han målar iof naglarna.
 
Dagens viktigaste nyhet 😂

595D8327-2B41-4168-A3F3-BC12C0BD2D7A.jpeg
 
Verkligen inte! Jag tänker ändå, väldigt ansvariga singlar? Här svär man bara åt de som fyllde Stureplan för några veckor sedan, men inget cred till de som börjar få kramp i högerhanden :D

Värt att komma ihåg att inte alla bara kan ligga närhelst de vill i normala fall, och kan ju tänkas vara svårare i pandemitider.. Ibland undrar jag om tjejer kan ha en skev bild på hur "lätt" det är för alla att "bara ligga om det faller en in och man inte är så kräsen". :P

Men i övrigt så är det ju också så att aftonblaskan rapporterar allt som är sensationalistsiskt och väcker oro/panik/upprördhet/känslor i första hand. Dvs OANSVARIGHET PÅ STUREPLAN - inte "kolla här sitter singlarna hemma och är försiktiga".

Case in point (men nu ska jag sluta vara OT sen):
oro.JPG
 
Värt att komma ihåg att inte alla bara kan ligga närhelst de vill i normala fall, och kan ju tänkas vara svårare i pandemitider.. Ibland undrar jag om tjejer kan ha en skev bild på hur "lätt" det är för alla att "bara ligga om det faller en in och man inte är så kräsen". :P

Men i övrigt så är det ju också så att aftonblaskan rapporterar allt som är sensationalistsiskt och väcker oro/panik/upprördhet/känslor i första hand. Dvs OANSVARIGHET PÅ STUREPLAN - inte "kolla här sitter singlarna hemma och är försiktiga".

Case in point (men nu ska jag sluta vara OT sen):
Visa bifogad fil 60298

Verkligen! Måste ju vara rena guldrubriken att kunna kombinera det som folk hatar mest, folk som trängs OCH Stureplanskids :D Bara rasslar till på annonsintäkterna.
 
Värt att komma ihåg att inte alla bara kan ligga närhelst de vill i normala fall, och kan ju tänkas vara svårare i pandemitider.. Ibland undrar jag om tjejer kan ha en skev bild på hur "lätt" det är för alla att "bara ligga om det faller en in och man inte är så kräsen". :P

Men i övrigt så är det ju också så att aftonblaskan rapporterar allt som är sensationalistsiskt och väcker oro/panik/upprördhet/känslor i första hand. Dvs OANSVARIGHET PÅ STUREPLAN - inte "kolla här sitter singlarna hemma och är försiktiga".

Case in point (men nu ska jag sluta vara OT sen):
Visa bifogad fil 60298



"tjejer får inte alls ligga så ofta dom vill" :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 860
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp