Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen! Måste ju vara rena guldrubriken att kunna kombinera det som folk hatar mest, folk som trängs OCH Stureplanskids :D Bara rasslar till på annonsintäkterna.
Ja verkligen. Och ropar de åt oss sjuttiåttatusen gånger "hur vi ska hantera vår covidångest" så blir det lite underförstått att vi måste ha en sådan.. -.- suck. Ibland blir jag ledsen över hur det inte finns en bra, icke-sensationell nyhetsmedia. Fattar att det inte skulle sälja, men jag hade älskat det.
 
Ja verkligen. Och ropar de åt oss sjuttiåttatusen gånger "hur vi ska hantera vår covidångest" så blir det lite underförstått att vi måste ha en sådan.. -.- suck. Ibland blir jag ledsen över hur det inte finns en bra, icke-sensationell nyhetsmedia. Fattar att det inte skulle sälja, men jag hade älskat det.
Av tradition är ju kvällspressen av den typen, eftersom de har byggt sin verksamhet på försäljning av lösnummer. Så en bra början kan ju vara att undvika dem åtminstone.
 
Av tradition är ju kvällspressen av den typen, eftersom de har byggt sin verksamhet på försäljning av lösnummer. Så en bra början kan ju vara att undvika dem åtminstone.

Absolut, helt rätt. Men det har blivit allt svårare för media att sälja, så alla har liksom börjat köra på den linjen... IMO är det enda sättet att hitta enstaka, seriösa, journalister och följa dem så långt det går.
 
Ska vi göra en tråd ang problemet med reklamfinansierade nyheter, clickbait etc och hur det påverkar våran verklighetsuppfatning? Jätteinteressant tema, men jag orkar inte just nu, någon annan får gärna...

'Min' journalist har blivit tysst igen (för att återgå till dejting), han är visserligen iväg på jobbresa men om han faktiskt vore interesserad så kan man ju tycka att han borde svara på (eller åtminstonde öppna) mitt mess från i går kväll när han varit inne på messenger. Så jag börjar fundera på om han kanske bara mest vill ligga, han med... :cautious: Vi får se, om vi nånsin möts IRL.

Fick en ny matchning häromdan som visade sig vara en kille från mitt salsakurs som jag gick i våras. Vi har sagt lite halvvägs att vi ska gå och dansa nångång om/när det blir möjligt, men tror inte jag är interesserad av något mer.

Har dessutom joinat en facebook-grupp för lesbiska/bi/pan/etc tjejer här i regionen, som planerar en träff i januari om det går mtp smittskyddsreglarna. Hoppast verkligen det blir av! På Tinder får jag ju nästan enbart matchningar med män, lite tröttsamt i längden.
 
Har dessutom joinat en facebook-grupp för lesbiska/bi/pan/etc tjejer här i regionen, som planerar en träff i januari om det går mtp smittskyddsreglarna. Hoppast verkligen det blir av! På Tinder får jag ju nästan enbart matchningar med män, lite tröttsamt i längden.

När jag hade Tinder så matchade jag med många kvinnor som verkade testa sin sexualitet lite. Jag upplevde det som att de tyckte att det var roligt att skriva med andra kvinnor, men inte mer. Antagligen för att de tyckte att det var roligt att leka med tanken, men i verkligheten sedan valde att träffa män. Också stött på en del kvinnor som definierar sig själva som heterosexuella men "vill testa" ligga med en kvinna. Hemskt tröttsamt. Det blev helt enkelt mest män på Tinder för mig också.
 
Lite av hans poäng , ;)

Hysteriskt rolig! :D

Dock ett väldigt märkligt argument, egentligen. Att man inte ska klaga för att man kan få ligga om man vill. Det är ju ganska poänglöst att ligga om man inte är attraherad av personen, känns som att det skulle bli en hemskt otrevlig upplevelse. Lite som att argumentera för att någon som vill träffa en partner "bara ska ta" någon för man KAN ju faktiskt få ett förhållande om man bara vill! Så de där kraven som han pratar om kanske inte är nåt man bara väljer heller hux flux, varken som man eller kvinna. Attraktion är ju inget som man kan tvinga fram och om man ens överväger det så har jag några bra sexleksaker som jag rekommenderar högre.
 
Hysteriskt rolig! :D

Dock ett väldigt märkligt argument, egentligen. Att man inte ska klaga för att man kan få ligga om man vill. Det är ju ganska poänglöst att ligga om man inte är attraherad av personen, känns som att det skulle bli en hemskt otrevlig upplevelse. Lite som att argumentera för att någon som vill träffa en partner "bara ska ta" någon för man KAN ju faktiskt få ett förhållande om man bara vill! Så de där kraven som han pratar om kanske inte är nåt man bara väljer heller hux flux, varken som man eller kvinna. Attraktion är ju inget som man kan tvinga fram och om man ens överväger det så har jag några bra sexleksaker som jag rekommenderar högre.

...vem för det argumentet? Dvs "Att man inte ska klaga för att man kan få ligga om man vill" ? Låter som en halmgubbe för mig, haha.
 
Hysteriskt rolig! :D

Dock ett väldigt märkligt argument, egentligen. Att man inte ska klaga för att man kan få ligga om man vill. Det är ju ganska poänglöst att ligga om man inte är attraherad av personen, känns som att det skulle bli en hemskt otrevlig upplevelse. Lite som att argumentera för att någon som vill träffa en partner "bara ska ta" någon för man KAN ju faktiskt få ett förhållande om man bara vill! Så de där kraven som han pratar om kanske inte är nåt man bara väljer heller hux flux, varken som man eller kvinna. Attraktion är ju inget som man kan tvinga fram och om man ens överväger det så har jag några bra sexleksaker som jag rekommenderar högre.


Nä, det finns ju inte brist på PENIS liksom. Däremot är det jävligt stor brist på vettiga och attraktiva (går inte att vara attraktiv utan att vara någorlunda vettig i mina ögon) människor som sitter ihop med penisen.
 
Jag känner mig lite typ stressad över dejtingen just nu.

Jag har matchat med några som är både trevliga och ser bra ut (vet ej om jag är attraherad förens jag träffar dom dock.) Men jag känner mig sådär osäker på mig själv på något vis, typ; jag som alltid sett mig som ful hela livet, hur kan jag matcha med folk som är så generellt/objektivt snygga? Hur ska jag våga träffa dom? (Vet också att bara jag masar mig iväg så är jag inte det minsta blyg eller fåning av mig)

Får typ "imposter syndrom" och vill lägga mig i en lerpöl och aldrig mer visa mig igen. Jag vet ju att det är totalt orimligt att tänka så och att jag absolut inte skäms för mig själv längre, utan har accepterat mig rätt bra och tycker inte att jag behöver tycka att jag själv är snygg för att må bra, men ibland ställer dejting och all ytlighet till det för mig.
 
När jag hade Tinder så matchade jag med många kvinnor som verkade testa sin sexualitet lite. Jag upplevde det som att de tyckte att det var roligt att skriva med andra kvinnor, men inte mer. Antagligen för att de tyckte att det var roligt att leka med tanken, men i verkligheten sedan valde att träffa män. Också stött på en del kvinnor som definierar sig själva som heterosexuella men "vill testa" ligga med en kvinna. Hemskt tröttsamt. Det blev helt enkelt mest män på Tinder för mig också.
Jag har aldrig haft problem med att hitta lesbiska kvinnor på tinder. Vissa som är bi iofs som jag dejtat, men mest lesbiska. Jag har en bra gaydar, även där visar det sig.. 🙂
 
[/QUOTE]
Nä, det finns ju inte brist på PENIS liksom. Däremot är det jävligt stor brist på vettiga och attraktiva (går inte att vara attraktiv utan att vara någorlunda vettig i mina ögon) människor som sitter ihop med penisen.

Precis!
Även brist på fräscha, respektfulla penisbärare med empati 👌🏼
De har inte så mycket med magrutor att göra som han skojjar om i klippet 🙂
 
Jag känner mig lite typ stressad över dejtingen just nu.

Jag har matchat med några som är både trevliga och ser bra ut (vet ej om jag är attraherad förens jag träffar dom dock.) Men jag känner mig sådär osäker på mig själv på något vis, typ; jag som alltid sett mig som ful hela livet, hur kan jag matcha med folk som är så generellt/objektivt snygga? Hur ska jag våga träffa dom? (Vet också att bara jag masar mig iväg så är jag inte det minsta blyg eller fåning av mig)

Får typ "imposter syndrom" och vill lägga mig i en lerpöl och aldrig mer visa mig igen. Jag vet ju att det är totalt orimligt att tänka så och att jag absolut inte skäms för mig själv längre, utan har accepterat mig rätt bra och tycker inte att jag behöver tycka att jag själv är snygg för att må bra, men ibland ställer dejting och all ytlighet till det för mig.

EXAKT så är det i min hjärna också. Jättejobbigt.
 
Ja, män och kvinnor är verkligen olika, haha xD

Nej, men om det nu är människor med penis som @Tonto nu ligger med så är det väl rimligt att det är just det som kommenteras i sammanhanget (utan att egentligen veta mer om hennes sexualitet). Likväl som att mina kompisar utbrister ”Fan! Killar alltså!” egentligen skulle kunna direktöversättas till ”Fan! Dejting alltså!”

Det är väl dock lätt att uppleva frustration över att könet man ligger med är idioter. Jag som ligger (låg) med båda kan dock intyga att precis alla är idioter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 856
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp