Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag är verkligen ingen krävande person. Men varannan vecka går bort pga barn, och på min barnledig vecka jobbar jag antingen 3 eller 4 dygn, så det blir liksom inte så många dagar över vi kan ses. Jag hade varit nöjd med om vi kunde ses en eller två dagar på dom veckorna, för jag behöver få tid till mig själv då också och bara få vara så det är inte så att vi träffas för ofta direkt.

Så då är det ju intresset som måste saknas helt enkelt. Jag har frågat, jag har sagt att vi kanske inte ens ska satsa på något seriöst utan bara vara kk, men det vill han inte utan han vill ha något seriöst. Han säger att han har starka känslor för mig, och att det absolut är kärlek. Att han också har mycket annat men absolut har tid för det här. Att han verkligen vill detta.

Som sagt, han säger en sak men gör en annan. Och det fuckar upp mitt huvud helt och hållet.

Jaja, vi får se hur allt blir. Jag får ta en dag i taget helt enkelt för oavsett så funkar det ju inte som det är nu. Antingen så har han inte rätta känslorna ändå och då är det ju så, eller så inser han att han måste rycka upp sig några steg, och då är ju det bra. Jag kan då inte göra något mer alls mer än att fortsätta stå fast vid vad jag sagt.
 
Och jag är verkligen ingen krävande person. Men varannan vecka går bort pga barn, och på min barnledig vecka jobbar jag antingen 3 eller 4 dygn, så det blir liksom inte så många dagar över vi kan ses. Jag hade varit nöjd med om vi kunde ses en eller två dagar på dom veckorna, för jag behöver få tid till mig själv då också och bara få vara så det är inte så att vi träffas för ofta direkt.

Så då är det ju intresset som måste saknas helt enkelt. Jag har som sagt frågat, jag har sagt att vi kanske inte ens ska satsa på något seriöst utan bara vara kk, men det vill han inte utan han vill ha något seriöst. Han säger att han har starka känslor för mig, och att det absolut är kärlek. Att han också har mycket annat men absolut har tid för det här. Att han verkligen vill detta.

Som sagt, han säger en sak men gör en annan. Och det fuckar upp mitt huvud helt och hållet.

Jaja, vi får se hur allt blir. Jag får ta en dag i taget helt enkelt för oavsett så funkar det ju inte som det är nu. Antingen så har han inte rätta känslorna ändå och då är det ju så, eller så inser han att han måste rycka upp sig några steg, och då är ju det bra. Jag kan då inte göra något mer alls mer än att fortsätta stå fast vid vad jag sagt.
Jag har mer tilltro till det någon gör en det någon tänker att den vill vara/göra.
 
Inte direkt. Mest att det är mycket att göra. Kontrar jag då med frågan om han ens har tid för ”det här” då om han har så mycket så är det alltid ja. Men handlingarna till det saknas sen.

Nu kanske jag outar för mycket, men...Som tex i måndags när vi skulle ses så skulle han bara in och klippa sig snabbt på drop in innan, men det var så mycket folk så det drog ut på tiden, jag svarade att det var lugnt för mig om det blev lite senare än planerat och fick då svar att han skulle höra av sig sen, då var klockan runt 18. Gick typ 2 timmar och han svarade att det blev nog lite tight och bad om ursäkt att vi inte skulle hinna ses. Jag svarade att jag förstod det när klockan drog iväg. Sen tog det ytterligare ca 2 h innan han läste och svarade då ”tråkigt..”

Ingen fråga om vi skulle ta det någon annan dag i veckan eller något alls, utan bara ”tråkigt”. Och dagen efter bild på en solnedgång. Sen bara massa tomt allmänt jidder igår som sagt och då lessnade jag ur.

Det blir så tomt och kallt liksom. Hade jag planerat att träffa någon och något drar ut på tiden så skulle jag ju fråga direkt om en annan dag. Det handlar ju inte om att han fick förhinder, för det kan alla få, men just det att han hanterar det så jävla värdelöst och kallt efter. Det känns ju till 100% att han inte har något intresse att ses!

Och i slutet av förra veckan så kallade han mig för hjärtat, och jag var ”den finaste jag vet”, och han frågade vilka dagar jag var ledig denna vecka vilket var/är mån,ons,fre,lör och då sa han att vi tar det direkt på måndag för han saknade mig så mycket. Från det till detta? Och det är som sagt så här det varit hela tiden. Inte undra på att man blir dum i huvudet...

Usch, det är dåligt. Det sårar en :(
Blir som sagt dubbla signaler när man säger en sak men senare visar nått helt annat. Sms är ju inte så svåra att skicka eller ringa för den delen.
Konstigt det där, man undrar hur de tänker?

Dejtade en kille för några år sen som fick mig sitta och vänta på honom vid tre tillfällen. Vi skulle ses, han blev sen och sen slutade det med att jag inte hörde något förens NÄSTA dag?
Usch vad jag grät över det där.. tyckte om honom och han sa att han tyckte om mig men herregud alltså... låta någon sitta och vänta med förhoppningar.
 
Usch, det är dåligt. Det sårar en :(
Blir som sagt dubbla signaler när man säger en sak men senare visar nått helt annat. Sms är ju inte så svåra att skicka eller ringa för den delen.
Konstigt det där, man undrar hur de tänker?

Dejtade en kille för några år sen som fick mig sitta och vänta på honom vid tre tillfällen. Vi skulle ses, han blev sen och sen slutade det med att jag inte hörde något förens NÄSTA dag?
Usch vad jag grät över det där.. tyckte om honom och han sa att han tyckte om mig men herregud alltså... låta någon sitta och vänta med förhoppningar.

Ja, som sagt så kan det komma saker emellan vilket jag förstår fullt ut, men skulle man ha varit seriöst intresserad så bör man ju då föreslå en annan dag, och verkligen be om ursäkt istället för ett kallt ”tråkigt” flera timmar senare.

Så sjukt fult att vänta med att höra av sig tills nästa dag däremot!
 
Ja, som sagt så kan det komma saker emellan vilket jag förstår fullt ut, men skulle man ha varit seriöst intresserad så bör man ju då föreslå en annan dag, och verkligen be om ursäkt istället för ett kallt ”tråkigt” flera timmar senare.

Så sjukt fult att vänta med att höra av sig tills nästa dag däremot!

Ja men herregud, om man måste ställa in så tycker jag att man ringer eller smsar fort, berättar, ber om ursäkt och frågar om man kan ses en annan dag. Så att den andra inte behöver sitta och vänta. Så sjukt respektlöst och verkligen ett tecken på att man skiter i andra människor.
 
Liten upptatering från mig.
Nu har det gått 10 mån sen jag och särbon träffades. Varannan vecka bor jag hos honom och varannan vecka är jag hemma och är tonårsmorsa osv. Allt rullar på väldigt bra på alla sätt. Men jag har börjat tycka att det är lite jobbigt att flacka fram och tillbaka, bo i en väska typ. Av jobbskäl kan vi inte bo hos mig mer än vissa helger så det blir jag som åker fram och tillbaka mestadels. Särbon ser till att fixa och anpassa så mycket det går för att det ska gå så smidigt som möjligt för mig men ändå....man känner sig lite hemlös nästan.

I vår går tonåringen ur skolan här och flyttar för nya studier. Då finns det inget som egentligen binder mig till orten. Varken jobb, barn eller partner finns här. Bara en SVINDYR lya som jag knappt är i. Så nu har jag och särbon börjat skissa på att då bli sambos. Om inget oförutsätt händer så säger jag upp min lya och flyttar till honom i Juni.:nailbiting:

Så härligt att höra :love:
 
Förhäxat såsom att de fallit pladask och blivit helt förtrollade av dig? I text+bild via en dejtingprofil? Haha :P


Haha jag vet inte riktigt vad man menar, den senaste som sa det stannade uppe hela natten för att prata med mig via textmeddelanden på Instagram istället för att sova.
 
Haha jag vet inte riktigt vad man menar, den senaste som sa det stannade uppe hela natten för att prata med mig via textmeddelanden på Instagram istället för att sova.

Jag tänkte bara på den (vem det nu var) som pratade om nån på tinder som sagt åt dem att de var kära efter att ha chattat ett tag. Ser detta lite som samma sak :P Alternativt en ostig replik, heh
 
Jag tänkte bara på den (vem det nu var) som pratade om nån på tinder som sagt åt dem att de var kära efter att ha chattat ett tag. Ser detta lite som samma sak :P Alternativt en ostig replik, heh

Haha! Ja jag får höra just förtrollad/förhäxad ofta. Men tolkar det mer som att dom tycker att jag är väldigt intressant, och ser väl ut som ett skogstroll blandat med en häxa så man kanske spelar på det typ.

Säger man att man är kär så är det ju känslor inblandade, det är ju sjukt skumt. Men att tycka att någon är superintressant är ju helt ok sådär i början. Det kan jag med tycka.
 
Haha! Ja jag får höra just förtrollad/förhäxad ofta. Men tolkar det mer som att dom tycker att jag är väldigt intressant, och ser väl ut som ett skogstroll blandat med en häxa så man kanske spelar på det typ.

Säger man att man är kär så är det ju känslor inblandade, det är ju sjukt skumt. Men att tycka att någon är superintressant är ju helt ok sådär i början. Det kan jag med tycka.

Aha, jo, håller med om att man absolut kan tycka nån verkar rätt intressant! Fast till en gräns kanske, om man bara går på bild och ev nån rad med text. Tyckte bara det lät som en sån...line. "Förtrollad" för mig säger mycket om känslor, ganska extremt liksom.
 
Aha, jo, håller med om att man absolut kan tycka nån verkar rätt intressant! Fast till en gräns kanske, om man bara går på bild och ev nån rad med text. Tyckte bara det lät som en sån...line. "Förtrollad" för mig säger mycket om känslor, ganska extremt liksom.

Haha, nä det här är en person jag pratat med i typ två veckor. Så inte en bild och en rad med text.
Hade nog känts creepy om det var bild och ev. en rad med text som gjorde någon förtrollad och dom verkligen menar det. Nu tar jag det med en nypa salt, pga att personen borde ha sovit men inte hade lust att gå och lägga sig för att vi pratade.
 
Glömde uppdatera med att snickaren svarade tillslut, stod typ ”Ja, jag förstår att du känner så, jag ska ta tag i det”

Jag vet inte ens vad han menade att han skulle ta tag i? Att bli bättre och tydligare, och lägga tid på detta, eller ta tag i att fundera ut vad det är han vill?

Jaja, det får väll visa sig. Jag kände att jag orkar inte fråga något mer, utan jag har sagt att detta inte funkar som det är. Och det är handlingarna jag väntar på oavsett, så vad det än är han ska ta tag i får jag väll se då.

Det känns ändå ok nu. Skönt att få lite distans till allt. Förväntar mig varken svar eller handling just nu faktist utan det är nog bara att börja släppa det, och det känns bra att kunna göra det med värdigheten i behåll. Och att jag tillslut satte ner foten. Även om jag känner såååå mycket för honom så är det inte värt det, och det är en skön insikt att ha.
 
Det känns ändå ok nu. Skönt att få lite distans till allt. Förväntar mig varken svar eller handling just nu faktist utan det är nog bara att börja släppa det, och det känns bra att kunna göra det med värdigheten i behåll. Och att jag tillslut satte ner foten. Även om jag känner såååå mycket för honom så är det inte värt det, och det är en skön insikt att ha.

Är i lite samma läge här. Jag checkade ju ut för ett tag sedan då jag inte orkade gå runt i den där eviga känslostormen, och det är lite skönt. Men som sagt, jag känner väldigt mkt för honom, men jag kan distansera mig från det och börja tänka nyktert. Känslorna kan såklart när som helst blossa upp men jag kan hantera det genom att gå utanför mig själv och se på det utifrån. Det gör det lättare. Jag mår verkligen inte bra av hur det var för ett par veckor sedan.

Jag var till honom igår kväll, och vi hade faktiskt ett bra samtal kring vår status, känslorna och allt det där. Eller rättare sagt så tvingade han mig till det. Det var bra för nu slipper både han och jag fundera utan det är mer tydligt med allt. Känner mig dränerad idag, det är jobbigt för mig att komma i kontakt med sånt där, men det var välbehövligt.
Vi är lika i det att vi trivs väldigt bra med våra liv utan en partner, men att vi gillar varann och vill umgås. Men inte alltid. Det är liksom inga konstigheter. Varken han eller jag kan lova nåt eller säga nåt om framtiden, mer än att intentionerna nu är att fortsätta träffas såsom det är. So far so good. Men jag vet inte riktigt vad det är jag hakar upp mig på. Det är ju precis så som jag vill ha det. Jag tror att jag fastnar i att övertänka kring detta, att han eg skulle mena att han inte vill nåt annat än ha det såhär alltid. Trots att vi igår var väldigt överens om att vi ser vad det leder till, och när det isf leder till nåt kan ingen säga. Vi har samma syn på hur vi vill att det ska funka i en relation osv. Detta är ju eg det bästa, ingen som kväver mig och vill ha en tidsplan för när jag tänker "foga mig" i en relation och liksom sänka garden och ge mig hän. Jätteskönt. Men-jag-kan-inte-sluta-övertänka. Kanske är det så att jag alltid varit den innan medan min partner varit den som stått och trampat och väntat på nån tydlighet från mig. Och nu dansar vi mer på lika villkor och det gör mig osäker. Antagligen är det exakt precis så.

Jag är så trött nu. Just nu känner jag bara för att gräva ner mig. Jag är arg på hela situationen. Jag behövde verkligen inte träffa nån öht, jag har ju inga behov av det egentligen. Men nu när jag träffat nån jag faktiskt gillar på riktigt så känner jag bara.... att fyfan vad jobbigt det blev. Jag vill inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 026
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 924
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 792
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp