Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Masqueradee

Trådstartare
Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny!

Dejten i helgen gick riktigt bra, nu ska jag bara stänga av hjärnspökena som säger att det inte kommer bli något. Vill bara ha is i magen, oavsett vilket håll detta går...
 
Var på dejt i dag med en sjukt snygg kille, verkligen min smak! Nästan lite för perfekt kändes det som, osäkert om han skulle kunna stå ut med stökiga mig... Men dejten varade i 4 timmar, vi var på museum först och sedan ville han även ta en fika.

Hoppast det blir en till dejt, helst så skulle jag vilja gå ut och ta några glas och sedan dansa lite, men det funkar ju inte nu iom att det är dansförbud över allt pga j*** Corona...! Så får försöka komma på något annat bra alternativ..
 
"Har du varit singel länge?"

Vad är syftet med en sån fråga, tycker ni?

Jag är helt enkelt nyfiken. Frågar gärna om tidigare förhållanden också, inte för att direkt snoka utan för att relationer i stort är något som är intressant att prata om, och sättet att prata om det avslöjar en del av om det är en person som jag kommer ha lätt att kommunicera känslor med eller inte.

Det spelar alltså inte så stor roll vad själva svaret är, utan hur vi kan prata om det.
 
Var på dejt i dag med en sjukt snygg kille, verkligen min smak! Nästan lite för perfekt kändes det som, osäkert om han skulle kunna stå ut med stökiga mig... Men dejten varade i 4 timmar, vi var på museum först och sedan ville han även ta en fika.

Hoppast det blir en till dejt, helst så skulle jag vilja gå ut och ta några glas och sedan dansa lite, men det funkar ju inte nu iom att det är dansförbud över allt pga j*** Corona...! Så får försöka komma på något annat bra alternativ..
Är det dansförbud på krogar?
 
"Har du varit singel länge?"

Vad är syftet med en sån fråga, tycker ni?
Finns ju de som nyss gått ur ett förhållande som väl snabbt vill hitta någon ny, men jag tror sällan det blir så bra. Men visst det finns ju ingen magisk gräns för när man kommit över ett ex.

Hur länge någon varit singel är iof inget jag brukar fråga om jag inte träffat personen flera gånger.
Men jag kan nog också lite fundersam över om någon i min ålder aldrig haft ett förhållande, men det behöver ju inte vara självvalt, såklart.
 
Är det dansförbud på krogar?

Japp, i Norge är det det, och dansskolan har varit tvungen att avlysa alla kurser och sociala tillställningar. 😔

"Har du varit singel länge?"

Vad är syftet med en sån fråga, tycker ni?

Jag frågar det för att ta reda på om personen har haft något seriöst/längre förhållande innan, vill gärna ha någon som är van att leva tillsammans med en partner och vet vad det innebär, typ... Och helst inte byter partners som en annan byter skor.

Hur länge sedan kan säga en del om personen är över sitt ex eller inte, och redo för något nytt, eller åtminstonde leda samtalet åt det hållet.
 
"Har du varit singel länge?"

Vad är syftet med en sån fråga, tycker ni?
Jag kan tycka den frågan är lite smått jobbig. Har aldrig haft ett "seriöst" förhållande, men har inte direkt letat väldigt aktivt efter ett heller förrän på senaste tiden. Fine, jag har funnits på tinder men aldrig ansträngt mig ordentligt för att göra tid för dejter för jag har alltid haft annat att göra. Han jag träffat nu tog det hela bra när jag berättade det, han sa "ja.. Med tanke på hur mycket du haft att göra är jag inte förvånad". Har helt enkelt prioriterat annat 🤷🏻‍♀️
 
Jag har noll intresse av att prata gamla relationer, varken mina eller andras.
Svarar kort på den typen av frågor. Inte för att det varit struligt utan för att det inte intresserar mig att prata om det.
Håller nog helt med dig. Fattar inte personer som vill prata om ens tidigare relationer i dejtingsammanhang.
 
Jag frågar det för att ta reda på om personen har haft något seriöst/längre förhållande innan, vill gärna ha någon som är van att leva tillsammans med en partner och vet vad det innebär, typ... Och helst inte byter partners som en annan byter skor.

Hur länge sedan kan säga en del om personen är över sitt ex eller inte, och redo för något nytt, eller åtminstonde leda samtalet åt det hållet.

Men hur får man de svaren genom den frågan? Man kan ju tex antingen haft ett långt förhållande som precis slutat eller flera korta förhållanden varav det sista slutade för ett år sen...
 
"Har du varit singel länge?"

Vad är syftet med en sån fråga, tycker ni?

Jag tror nog folk frågar av olika anledningar och utefter erfarenheter.
Enligt mig så går det inte att göra någon direkt bild av en människa utifrån sådana frågor.

Jag var singel 8år mellan mina två förhållanden, mitt ex trodde jag låg runt den tiden och var totalt oseriös (och det hade inte varit fel) men jag fokuserade på mig, mina intressen, utbildning mm.
Jag har även dejtat en kille med många kortare förhållanden och som legat med fler än 300pers. Han var en av de mest omtänksamma, empatiska och öppenhjärtade personerna jag träffat i mitt liv. Vi blev inget par av andra orsaker än just hans tidigare förhållandestatistik :)

Jag är dock överlag less på dessa "standard"frågor så jag nästan spyr..
 
Jag frågar det för att ta reda på om personen har haft något seriöst/längre förhållande innan, vill gärna ha någon som är van att leva tillsammans med en partner och vet vad det innebär, typ... Och helst inte byter partners som en annan byter skor.

Hur länge sedan kan säga en del om personen är över sitt ex eller inte, och redo för något nytt, eller åtminstonde leda samtalet åt det hållet.
Att man aldrig har varit sambo betyder inte att man inte har levt tillsammans med andra personer i andra sammanhang och förstår vad det innebär att vara sambo.

Det kan ju också finnas tusen anledningar till att inte ha varit sambo med en person man varit i en kärleksrelation med, var av många av dem inte har någonting överhuvudtaget att göra med hur man skulle vara att leva med. Man kan också ha en gedigen historik av att ha bott tillsammans, men ändå vara helt inkompetent när det kommer till relationer.

Om jag skulle lämna ut ett relations- och samboskaps CV skulle det bli ganska tunt, men det betyder ju inte att jag inte är en vettig person att flytta ihop med, eller att vara tillsammans med.

Min spontana reaktion är skit i det du din nyfikna jävel 😅
Men ditt svar är helt klart mer sympatiskt!
Haha! I mitt huvud tänker jag exakt som dig. :D

För mig har frågan genom åren varit väldigt personlig och känslig. Därmed frågar jag inte andra av respekt för deras historia. Jag tänker att det är andra saker än hur den har ordnat sitt kärleksliv i det förflutna som avgör hur en eventuell relation med mig kommer att bli. Och om den i framtiden vill dela med sig skall jag lyssna, men jag får inte ut så mycket av att gräva i det i lära känna fasen.

Nu har jag ju Kapet att referera till om jag skulle vilja dela med mig av när min senaste relation tog slut, men det är sorgligt att det skall vara en sån dealbreaker för många att man av olika anledningar inte haft några "seriösa" kärleksrelationer. Så om någon frågade före han kom in i bilden svarade jag helst undvikande på frågan, eller sa något om att "det var ett bra tag sedan."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 861
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 736
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp