Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, alltsa har man inte haft nagon kontakt alls pa flera dagar sa skulle jag inte heller dykt upp, men jag hade messat 1-2 dagar innan dejten och fragat om de fortfarande ville traffas, och sen kanske ta upp konversationen igen darifran, istallet for att messa fram och tillbaka over flera dagar - bara en kort liten kommunikationspaus!

Jag vill inte ha paus alls 😁
Kommunikationen måste fungera bra och lätt i skrift för att jag inte ska tappa intresset.
Vill skriva om allt och inget, skicka fåniga memes osv. För mig är det ett bra sätt att se om vi är kompatibla och delar samma humor.
Det spelar ingen roll hur vettig han är i övrigt, har vi inte skrivandet kommer det inte fungera för mig.
 
Jag vill inte ha paus alls 😁
Kommunikationen måste fungera bra och lätt i skrift för att jag inte ska tappa intresset.
Vill skriva om allt och inget, skicka fåniga memes osv. För mig är det ett bra sätt att se om vi är kompatibla och delar samma humor.
Det spelar ingen roll hur vettig han är i övrigt, har vi inte skrivandet kommer det inte fungera för mig.

och du har aldrig haft situationen dar ni trivs jattebra i skrift, men inte alls i person? hur tanker du krinnng det/ hur har du hanterat det?
 
F.o. under temat "men are trash" del 47:

Har ju traffat Byrakraten lite till och fran i typ tva manader, och fast vi inte haft en direkt konversation om var sitaution sa har jag kategoriserat honom som "friends with benefits", da fast han ar jattetrevlig och kul att hanga med, definitivt verkar ha en del annat i livet att hantera och inte varit 100% palitlig.
Sa, trots att vi traffats ett tag sa ar vara konversationer overlag ganska ytliga - jag vet en del om hans familj/bakgrund, det ar inte ett helt mysterium, men vi har a anndra sidan inte heller suttit uppe hela natterna och delat vara drommar och familjetrauman :p

De senaste 2 veckorna har vi inte setts och han har messat mycket mindre an vanligt. "Fine" i min bok - han har annat i livet/har trottnat pa mig - jag har dejtat tva andra snubbar och inte varit sa hung up (?) pa honom. (FORLAAAAT, jag hatar min svengelska!)
Har inte hort fran honom oht pa en vecka, och senaste meddelandet var ett vanligt "har ar vad jag har gjort i helgen, hur ar det med dig", nar jag 00:42 i morse far foljande meddelande fran honom

"Hey - I'm not too great tbh. Having a fairly shit time. I hope you are ok"

!!
Vad vill han att jag ska gora med det meddelandet liksom? Voluntara som hans teraput?
Svarar jag inte pa det meddelande ser det ju valdigt kallt ut, a andra sidan ar de flesta svaaren (som inte ar "oh nej, vad trakigt - vill du prata om det/vad kan jag gora for dig?" ocksa ganska kalla.

aaargh. Man ar skit :p

Fast jag hade kunnat svara: "I'm sorry to hear that, I hope you feel better soon". Det är artigt men ändå inte "åh, berätta vad som felas" liksom. Att inte svara alls känns väl lite väl kallt, iaf för mig :D
 
Lyckades försova mig imorse, men stressade inte och när jag kom till jobbet typ 20 min sen mötte jag en kollega som med hade försovit sig :p . Avslutade arbetspasset med jävla teknikstrul med journalen. Är det nått jag har dåligt tålamod med är det teknik som strular. Fan så arg och stressad jag kan bli av det. Och stress gör ju bara saken värre...sååå. Men nu är jag hemma och har ätit lite lunch, ska precis dricka kaffe :).
 
Lyckades försova mig imorse, men stressade inte och när jag kom till jobbet typ 20 min sen mötte jag en kollega som med hade försovit sig :p . Avslutade arbetspasset med jävla teknikstrul med journalen. Är det nått jag har dåligt tålamod med är det teknik som strular. Fan så arg och stressad jag kan bli av det. Och stress gör ju bara saken värre...sååå. Men nu är jag hemma och har ätit lite lunch, ska precis dricka kaffe :).
...och gå på dejt?
:D;)
 
Fast jag hade kunnat svara: "I'm sorry to hear that, I hope you feel better soon". Det är artigt men ändå inte "åh, berätta vad som felas" liksom. Att inte svara alls känns väl lite väl kallt, iaf för mig :D

Jo men eller hur - kommer nog svara langs med de linjerna typ pa nagot sympatiskt satt - tror att jag nog inte helt hjartlos.
Fann dock lite humor i det typiskt manliga "jag behover hjalp med emotional labour, lage att ta kontakt med alla (?) kvinnor i mitt liv". Saknar de perspektiv pa sitt eget beteende? haha :p
 
Jo men eller hur - kommer nog svara langs med de linjerna typ pa nagot sympatiskt satt - tror att jag nog inte helt hjartlos.
Fann dock lite humor i det typiskt manliga "jag behover hjalp med emotional labour, lage att ta kontakt med alla (?) kvinnor i mitt liv". Saknar de perspektiv pa sitt eget beteende? haha :p

Ja, gudars ja. Väldigt stereotypiskt manligt (och lite tragiskt att de inte tagit sig längre än så...).
 
F.o. under temat "men are trash" del 47:

Har ju traffat Byrakraten lite till och fran i typ tva manader, och fast vi inte haft en direkt konversation om var sitaution sa har jag kategoriserat honom som "friends with benefits", da fast han ar jattetrevlig och kul att hanga med, definitivt verkar ha en del annat i livet att hantera och inte varit 100% palitlig.
Sa, trots att vi traffats ett tag sa ar vara konversationer overlag ganska ytliga - jag vet en del om hans familj/bakgrund, det ar inte ett helt mysterium, men vi har a anndra sidan inte heller suttit uppe hela natterna och delat vara drommar och familjetrauman :p

De senaste 2 veckorna har vi inte setts och han har messat mycket mindre an vanligt. "Fine" i min bok - han har annat i livet/har trottnat pa mig - jag har dejtat tva andra snubbar och inte varit sa hung up (?) pa honom. (FORLAAAAT, jag hatar min svengelska!)
Har inte hort fran honom oht pa en vecka, och senaste meddelandet var ett vanligt "har ar vad jag har gjort i helgen, hur ar det med dig", nar jag 00:42 i morse far foljande meddelande fran honom

"Hey - I'm not too great tbh. Having a fairly shit time. I hope you are ok"

!!
Vad vill han att jag ska gora med det meddelandet liksom? Voluntara som hans teraput?
Svarar jag inte pa det meddelande ser det ju valdigt kallt ut, a andra sidan ar de flesta svaaren (som inte ar "oh nej, vad trakigt - vill du prata om det/vad kan jag gora for dig?" ocksa ganska kalla.

aaargh. Man ar skit :p

Din reaktion är värre än hans meddelande, IMO.
 
Har man bara pratat lite löst om att ses "till helgen" så håller man ju inte kalendern öppen, men om man bestämmer en specifik tid och dag att mötas, och sen är tyst ett par dagar, tycker jag är den bästa lösningen är man träffat någon ny på nätet.
Jag vill chatta först, så att man får pejl på den andra och kan få en ide om huruvida man kommer att trivas ihop, men när det är avklarat och man bokat in ett datum, så ser inte jag något syfte med att fortsätta chatta med en främling- vill inte bli "online vän" med någon jag inte sen trivs med o verkligheten liksom?

Om förslaget om att ses på söndag kom först på lördagen så förstår jag att du inte var ledig, men då känns det också som att du kanske inte varit sugen på att träffas heller, för annars hade du väl föreslagit eb tid när helgen först kom på tals?
Man behöver ju inte ha en pågående chattkonversation där man hörs flera ggr/dag, men att inte höras alls på flera dagar skulle jag tolka som att det inte finns något intresse alternativt att man inte har något gemensamt.

Det här var en person som jag skrivit väldigt lite med och konversationen var mer i stil med "så när ska vi ta en kaffe, till helgen kanske?" (det står bland annat i min profil att jag gillar kaffe) och jag svarar väl något i stil med "ja kanske det" iaf inget definitivt svar på att vi skulle ses. För jag vill gärna skriva lite mer för att få en bild av personen innan jag ses.
 
Din reaktion är värre än hans meddelande, IMO.

Kanns som att du bara har en valdigt begransad bild av situationen, men visst, det var alllt jag delade.
Sen vet jag inte om jag haller med om att ventilera pa natet ar en negativ reaktion direkt - som jag sa ovan sa kommer jag mest troligen ge nagot sympatiskt svar - jag ar inte typen som sparka pa nagon som ligger, men man kan inte ha en relation som ar helt pa den ena personens vilkor, vilket ar beteende som Byrakraten varit skyldig till
 
Kanns som att du bara har en valdigt begransad bild av situationen, men visst, det var alllt jag delade.
Sen vet jag inte om jag haller med om att ventilera pa natet ar en negativ reaktion direkt - som jag sa ovan sa kommer jag mest troligen ge nagot sympatiskt svar - jag ar inte typen som sparka pa nagon som ligger, men man kan inte ha en relation som ar helt pa den ena personens vilkor, vilket ar beteende som Byrakraten varit skyldig till

... plus att hur skulle en man reagerat om en kvinna gjort likadant? Sprungit och skrikit åt andra hållet gissar jag :grin:
 
Kanns som att du bara har en valdigt begransad bild av situationen, men visst, det var alllt jag delade.
Sen vet jag inte om jag haller med om att ventilera pa natet ar en negativ reaktion direkt - som jag sa ovan sa kommer jag mest troligen ge nagot sympatiskt svar - jag ar inte typen som sparka pa nagon som ligger, men man kan inte ha en relation som ar helt pa den ena personens vilkor, vilket ar beteende som Byrakraten varit skyldig till

Du drar ju vilda slutsatser om både denna mannen, och män i allmänhet från ett meddelande som säger "hej, jag har haft det tungt, hoppas det är bra med dig".

Det mest logiska jag kan tänka mig från meddelandet,och det du berättar, är att han kände sig manad att höra av sig för att förklara varför han varit så tyst ett par veckor. Meddelandet tyder på detta. Du är den som föreställer dig att han på nått taskigt sätt vill ha gratispsykolog, eller hur du nu menade det.

Om det var nått annat som du inte delade som säger nått helt annat så kan ju ingen utom du veta om det.. så det kan man liksom inte ta med i beräkningarna.
 
Du drar ju vilda slutsatser om både denna mannen, och män i allmänhet från ett meddelande som säger "hej, jag har haft det tungt, hoppas det är bra med dig".

Det mest logiska jag kan tänka mig från meddelandet,och det du berättar, är att han kände sig manad att höra av sig för att förklara varför han varit så tyst ett par veckor. Meddelandet tyder på detta. Du är den som föreställer dig att han på nått taskigt sätt vill ha gratispsykolog, eller hur du nu menade det.

Om det var nått annat som du inte delade som säger nått helt annat så kan ju ingen utom du veta om det.. så det kan man liksom inte ta med i beräkningarna.

Slutsatsen "men are trash" och att man ofta anvander sig av kvinnor for stod med emotionellt arbete grundas inte i Byrakratens beteende, utan snarare falller hans beteende i linje med manga andra mans beteende, bade de jag sjalv traffat, och de mina vanner dejtat.

Jag hor garna mer asikter kring detta, men i min bok ar ett sarbart meddelande mitt i natten nagot som man reserverar till nara vanner och ar ett tecken pa att man soker stod i de vanskapsbanden. Jag traffade denna mannen for forsta gangen i borjan pa augusti och vi har setts mindre an 10 ganger

Ett mer "vantat" meddelande hade kanske varit fore midnatt och mer i stil med "Hej, jag ar lessen att jag inte hort av mig pa ett tag, det ar lite tungt just nu, kan jag hora av mig igen nar jag ar redo?"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 859
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp