Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men om det nu är människor med penis som @Tonto nu ligger med så är det väl rimligt att det är just det som kommenteras i sammanhanget (utan att egentligen veta mer om hennes sexualitet). Likväl som att mina kompisar utbrister ”Fan! Killar alltså!” egentligen skulle kunna direktöversättas till ”Fan! Dejting alltså!”

Det är väl dock lätt att uppleva frustration över att könet man ligger med är idioter. Jag som ligger (låg) med båda kan dock intyga att precis alla är idioter.

Haha jag "hatar" alla lika mycket. :rofl:

Fast kvinnor brukar tycka illa om mig, så jag undviker att umgås med kvinnor.
 
Nej, men om det nu är människor med penis som @Tonto nu ligger med så är det väl rimligt att det är just det som kommenteras i sammanhanget (utan att egentligen veta mer om hennes sexualitet). Likväl som att mina kompisar utbrister ”Fan! Killar alltså!” egentligen skulle kunna direktöversättas till ”Fan! Dejting alltså!”

Det är väl dock lätt att uppleva frustration över att könet man ligger med är idioter. Jag som ligger (låg) med båda kan dock intyga att precis alla är idioter.

Ursäkta, jag är trött i huvudet efter den här dagen.. men jag förstår inte riktigt mycket av detta eller vad jag skulle kunna ha för åsikt om det...

Kan absolut hålla med om att alla kön kan vara idioter, hehe! :)
 
Vanligt fenomen i Facebooks dejtinggrupper:

1. Man ansöker om medlemskap.
2. Man lägger upp ett första (ofta urtråkigt) inlägg. Får inga svar.
3. Man lägger upp ytterligare ett inlägg. Får inga svar då heller.
4. Man börjar bombardera gruppen med diverse inlägg om himmel och jord. Får fortfarande inga svar eftersom han numera ses som desperat.
5. Man skriver ett argt avskedsinlägg där han anklagar alla kvinnor för att vara såå oseriösa och fega. ("Ingen VÅGAR skriva till mig!!!") och går därefter ur gruppen igen.

:laugh:
 
Vanligt fenomen i Facebooks dejtinggrupper:

1. Man ansöker om medlemskap.
2. Man lägger upp ett första (ofta urtråkigt) inlägg. Får inga svar.
3. Man lägger upp ytterligare ett inlägg. Får inga svar då heller.
4. Man börjar bombardera gruppen med diverse inlägg om himmel och jord. Får fortfarande inga svar eftersom han numera ses som desperat.
5. Man skriver ett argt avskedsinlägg där han anklagar alla kvinnor för att vara såå oseriösa och fega. ("Ingen VÅGAR skriva till mig!!!") och går därefter ur gruppen igen.

:laugh:

Ett fenomen som dyker upp i dejtingapparna med. Tiden mellan första meddelandet och det där det ballar ur är även inte så lång så det visar sig ganska fort hur labila vissa är :cautious:

ELLER så lyser det igenom redan i första meddelandet och man får obehagskänslor direkt, vågar inte svara och så sluts cirkeln. Det är såklart kvinnornas fel :D
 
Vanligt fenomen i Facebooks dejtinggrupper:

1. Man ansöker om medlemskap.
2. Man lägger upp ett första (ofta urtråkigt) inlägg. Får inga svar.
3. Man lägger upp ytterligare ett inlägg. Får inga svar då heller.
4. Man börjar bombardera gruppen med diverse inlägg om himmel och jord. Får fortfarande inga svar eftersom han numera ses som desperat.
5. Man skriver ett argt avskedsinlägg där han anklagar alla kvinnor för att vara såå oseriösa och fega. ("Ingen VÅGAR skriva till mig!!!") och går därefter ur gruppen igen.

:laugh:
Är det bara kvinnor i grupperna?
 
Ett fenomen som dyker upp i dejtingapparna med. Tiden mellan första meddelandet och det där det ballar ur är även inte så lång så det visar sig ganska fort hur labila vissa är :cautious:

ELLER så lyser det igenom redan i första meddelandet och man får obehagskänslor direkt, vågar inte svara och så sluts cirkeln. Det är såklart kvinnornas fel :D
Men precis så! :D Det första man inser i dejtinggrupperna är att det aldrig är männens fel att de inte får svar, det är alltid kvinnorna som är fega, oseriösa, uppmärksamhetssökande etc. Det är aldrig någonsin så att männen helt enkelt inte är tillräckligt intressanta 🤷‍♀️


Är det bara kvinnor i grupperna?
Nej, jag skulle säga att det är mest män. 60/40 kanske.
 
Jag har typ varit på dejt 😅 Bjöd in mig själv, har hånglat och skrattat så jag har ont i hela ansiktet 🙈

Insåg efter ett tag att jag var inte ens rädd, brukar ju vara det när jag är ensam hemma hos män. Det är inte en person jag känt så länge och inget kändes obehagligt, alls. Är jag botad från all jävla skit med att köra även mig själv hela tiden? Hur då? Jag är i mitt sämsta psykiska skick ever och vill gärna behålla åtm detta. Vilken jävla trygghet att kunna lita på sitt egna nej liksom. Vilken fantastisk grej 🤩
 
Jag har gjort mentalt slut ffa med mig själv men även med den här situationen. Jag orkar inte med det här mer. Klarar inte av att vi ses intensivt nån gång ibland och sen är det liksom.... tyst... och sen dyker han upp som gubben i lådan igen. Tyckte att jag sa sist det hände att det är helt okej att inte ses och höras jämt, men då är det väl ändå på sin plats att ge en förklaring till det. Speciellt om jag dessutom frågar rakt ut om vi ska ses i helgen och det liksom inte ens svaras på frågan. Jag vet inte om det var nåt som inte gick in, eller om han helt enkelt bara tröttnat och skiter i det. Jag vet inte. Jag tänker inte vara den som tjatar. Jag har istället varit förbannad på hela grejen i ett dygn och nu har jag mentalt checkat ut från detta. Jag skrev en roman som jag aldrig skickade och sen for jag ut och sprang i 45 min. När jag kom hem var jag så trött så jag orkade inte vara mer irriterad. Då dök han upp som gubben i lådan och skriver en massa om ditt och datt och jaja. Jag blir bara helt jävla slut. Då har jag först gått och känt mig rådissad i ett dygn och tänkt att han har nog tröttnat på mig och blablabla. Och så nu är det som det regnar... Det värsta är att jag inte ens vet om det är nåt att vara arg över eller om det är mina övriga högst personliga problem som spökar till det. Så jag skiter i det. Jag har så mkt annat som krisar så jag orkar inte med det här utöver att hålla mig över ytan.

Nåväl. Är det nåt den här sk relationen gett mig så är det iaf insikter om livet. Verkligen. Vi sågs i förrgår och det var supermysigt. Slutade med att vi hånglade i en timme innan jag gick hem, det har aldrig hänt i mitt liv någonsin. Jag tyckte det var så skönt för jag var inte ens rädd. Inte ens lite. Jag som normalt sett backar så fort det kommer på tal nåt sånt. Så det är klart att när jag hittat en sån person så är det klart att det är en känslomässig berg- och dalbana och allt ska pendla mellan himlen och helvetet. En normal person kanske inte tycker det är nån big business. För mig är det droppen som gör att annat inte kan hanteras heller, för detta tar så mkt fokus och mitt övriga liv är redan nog. Är så arg på mig själv för att jag hamnat i detta.

Nej jag förväntar mig inga svar. Jag ville bara skriva av mig. Over and out.
 
@_Taggis_ känner igen mig i mycket och har samma diskussioner med en kollega som är ännu mer i din situation än mig. Det är skitsvårt när man redan från början har ont om ork och svårt att orka med känslovågor. Men jag hade ändå velat stötta dig i att nej det beteendet att vara så varierande i att höra av sig o visa intresse det är inte konstigt att det blir för jobbigt för dig och det är du inte ensam om att känna ❤
 
Träffar fortfarande 95an nån gång i veckan. Det är fint med lite närhet då och då.

På tisdag har jag nog en promenaddejt med en kille jag skrivit med länge, vi har bara inte lyckats synka än :)

Tänk att jag tyckte det var asjobbigt när ett ex var 2 mån yngre än mig? Reflekterar inte ens över att han jag träffade i helgen är nästan tvåsiffrigt yngre än mig (trots att min mamma blev helt förskräckt och inte ville höra mer 🤦). Iofs är jag ju också mer än 10 år äldre nu än då men ändå. Skönt att slippa hänga upp sig på det.
 
Träffar fortfarande 95an nån gång i veckan. Det är fint med lite närhet då och då.

På tisdag har jag nog en promenaddejt med en kille jag skrivit med länge, vi har bara inte lyckats synka än :)

Var så nära att avboka promenadkillen i morse. Jag ska inte besluta saker när jag är nyvaken :D
Är fortfarande inte jättepepp, men jag måste ju ändå promenera, då kan jag ju lika göra det med en person?
 
"Tall dark and handsome" tycker att tre dagars meddelanden på whatsapp är att brevväxla och tackade därför för sig (när jag avböjde träff pga varit i närheten av person med konstaterad covid-19 och "inkubationstiden" inte riktigt hade passerat"). Så kan det gå :rofl:
Det här med att jag har en jag snackat med i.... TRE år till våren :P Det har bara aldrig blivit av att vi kunnat träffa varandra (han var i min stad bara över en helg när vi matchade på Tinder). Vi snackar minst varje vecka, ibland varje dag. Så det kan gå ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 856
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp