Bukefalos 28 år!

Deklaration 2019!

Fibusen

Trådstartare
Samma eviga fråga, får jag tillbaka i år eller ska jag betala?:p

Tydligen har dom börjat skicka ut deklarationerna nu, och vissa har hunnit fått dom (via kivra).

Väntar nervöst här nu...

Och snart kommer det någon och berättar hur dumt det är att låna ut pengar till staten osv, men jag ääääälskar detta varje år! :banana:
 
Inte fått någon och tror jag ska betala några tusen. Men det lär försvinna i lite avdrag osv.
 
Första deklarationen sen jag gick ur svenska kyrkan, så jag ska få tillbaka ett par tusenlappar. Men jag ska även göra avdrag för resor till jobbet, det blir dock inte så många kronor på det 😆
 
Jag borde få tillbaka med tanke på att jag har lån sol jag betalar av. Såg dock att ett av mina extrajobb dragit alldeles för lite i skatt. Men jag hoppas jag får tillbaka mycket, jag tänkte ha lite sommarlov från uni, så jag kommer behöva lite extra cash. :D

Vad brukar ni andra göra om ni får tillbaka en rejäl slant? Spara? Shoppa? Semester?
 
Jag är för första gången någonsin nervös på riktigt! Har ”alltid” fått tillbaka, mellan 3 och 11.000, oftast runt 6000kr, och förra året fick jag 123!!!! Jag som är totalt okunnig OCH ointresserad har ju ingen förklaring på detta då jag haft samma jobb i 10 år, och samma lån i 4 år.

Blir spännande att se vad det blir denna gång då.... I detta läge är jag glad bara jag slipper betala, men jag är ju ganska orolig för det som sagt... Har dock lite resor att dra av så förhoppningsvis jämnar det ut sig i sånt fall.
 
Jag borde få tillbaka med tanke på att jag har lån sol jag betalar av. Såg dock att ett av mina extrajobb dragit alldeles för lite i skatt. Men jag hoppas jag får tillbaka mycket, jag tänkte ha lite sommarlov från uni, så jag kommer behöva lite extra cash. :D

Vad brukar ni andra göra om ni får tillbaka en rejäl slant? Spara? Shoppa? Semester?

Jag brukar unna mig en resa! Har rest varje år på skattepengarna, så blev måttligt förvånad förra året när jag skulle få strax över en hundring bara. Sa till resekompisen då att i år blir det in till grannkommunen och köpa en glass bara! :o:p
 
Jag brukar unna mig en resa! Har rest varje år på skattepengarna, så blev måttligt förvånad förra året när jag skulle få strax över en hundring bara. Sa till resekompisen då att i år blir det in till grannkommunen och köpa en glass bara! :o:p
Haha! Det är också en resa :rofl: hoppas du får tillbaka en rejäl slant!
 
Jag har betalat in extra varje månad och har försökt räkna på det så jag borde få tillbaka iallafall 10 000. Men är ändå nervös att jag räknat fel :nailbiting: Tidigare år har jag betalat typ 30-40 000 i restskatt.
 
Jag får tillbaka strax under tio lax, vilket var ganska väntat. Jag kommer inte använda pengarna till nåt särskilt, tråkig som jag är :p.

Är student och ska vara ledig hela sommaren så det är bra med lite extrapengar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har betalat in extra varje månad och har försökt räkna på det så jag borde få tillbaka iallafall 10 000. Men är ändå nervös att jag räknat fel :nailbiting: Tidigare år har jag betalat typ 30-40 000 i restskatt.

Åh jag önskar jag kunde räkna så jag iallafall skulle få ett litet hum om hur detta slutar! Men noll koll och ointressant (förutom just nu då) så jag får invänta beskedet!

Hoppas du slipper restskatt! :heart
 
Var tvungen att googla, de skickar ut 50000 deklarationer i timmen, senast imorgon får man besked. Jag är så nyfiken att jag dör!!! Utan egentlig anledning, bara född extremt nyfiken. :p
 
Jag har ett helt huslån jag betalar på, så jag fattar inte hur det kunde bli ett sånt hopp från flera tusen, till hundra kronor! :confused: Tog dessutom ett billån i höstas också.

Har inte bytt jobb, eller bett dom dra något annorlunda, en liten löneförhöjning på ca 450kr/månaden innan skatt är väll den enda ändringen som blivit på jobbet.. Blir väldigt spännande i år med andra ord!
 
Var tvungen att googla, de skickar ut 50000 deklarationer i timmen, senast imorgon får man besked. Jag är så nyfiken att jag dör!!! Utan egentlig anledning, bara född extremt nyfiken. :p

Åhh, då är det på gång så snart alltså! Stod mellan 7-13 mars när jag kollade sist så var beredd på att vänta en vecka till! Tur att du finns! :love::bump::banana::rofl:
 
Jag klarar aldrig av att vänta, så jag räknar ut vad jag ska få tillbaka på Skatteverkets hemsida :D

Kommer få tillbaka minst 8300:-, orkade inte räkna på räntor osv. Det ska gå till att dra ny el i huset...
 
Förra året fick jag tillbaka cirka 6000. Åren innan har jag fått runt 20 papp. Blir det något tillbaka så går det till mina kommande tandläkarräkningar. Roligare än så blir det inte den här gången. Skulle jag få mer än som går åt hos tandläkaren så läggs resten in på sparkontot.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 792
Senast: Unafraid
·
Samhälle Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin? Hur tror ni det ser ut för er i...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
18 090
Senast: Sleepan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp