Deklaration 2020

Fibusen

Trådstartare
Nästa vecka är det dags! :nailbiting: Då börjas dom skickas ut! (Vårtecken!!!)


Jag har ALLTID fått tillbaka, men dom senaste två åren har jag fått restskatt, 900kr och 1300kr. Dock har jag dragit av för resor så har landat några tusenlappar på kontot tillslut.

Jag hoppas såklart på att få tillbaka en slant även i år, har fått springa ut och in hos veterinären så det hade setat fint med en slant att slänga in på sparkontot istället för att gå +-0 nu varenda månad på det kontot...

Jag räknar dock med lite restskatt även i år, men jag hoppas iallafall att jag slipper betala tillbaka tack vare resorna.

Hur tror ni det ser ut för er?
 
Jag borde få tillbaka då jag drar extra skatt varje månad för att slippa restskatt men man vet aldrig
 
Jag har alltid fått tillbaka tidigare år, men nu sålde vi huset förra året och jag har inte bestämt mig om jag ska be om uppskov eller ej på vinstskatten. Tycker det är så svårt att veta vad som är bäst...
 
Vågar knappt kolla varje år 🙈 Har verkligen inte lust att få restskatt då jag absolut egentligen inte har råd med de nu när livet är som de är. Men sista åren fått tillbaka en liten slant.
 
Vågar knappt kolla varje år 🙈 Har verkligen inte lust att få restskatt då jag absolut egentligen inte har råd med de nu när livet är som de är. Men sista åren fått tillbaka en liten slant.

Ja, jag är livrädd! Hjärtsnurp varenda gång det där dimper ner! :nailbiting:
 
Nästa vecka är det dags! :nailbiting: Då börjas dom skickas ut! (Vårtecken!!!)


Jag har ALLTID fått tillbaka, men dom senaste två åren har jag fått restskatt, 900kr och 1300kr. Dock har jag dragit av för resor så har landat några tusenlappar på kontot tillslut.

Jag hoppas såklart på att få tillbaka en slant även i år, har fått springa ut och in hos veterinären så det hade setat fint med en slant att slänga in på sparkontot istället för att gå +-0 nu varenda månad på det kontot...

Jag räknar dock med lite restskatt även i år, men jag hoppas iallafall att jag slipper betala tillbaka tack vare resorna.

Hur tror ni det ser ut för er?
Sålt lägenhet med vinst så vet redan att jag ska punga ut x antal tusen. Så får jag tillbaka något för skatt de dragit vore det ju trevligt men inget jag räknar med.
 
Nästa vecka är det dags! :nailbiting: Då börjas dom skickas ut! (Vårtecken!!!)


Jag har ALLTID fått tillbaka, men dom senaste två åren har jag fått restskatt, 900kr och 1300kr. Dock har jag dragit av för resor så har landat några tusenlappar på kontot tillslut.

Jag hoppas såklart på att få tillbaka en slant även i år, har fått springa ut och in hos veterinären så det hade setat fint med en slant att slänga in på sparkontot istället för att gå +-0 nu varenda månad på det kontot...

Jag räknar dock med lite restskatt även i år, men jag hoppas iallafall att jag slipper betala tillbaka tack vare resorna.

Hur tror ni det ser ut för er?

Jag är rätt säker på att jag får tillbaka :)
 
Jag kör 10 mil till och från jobbet varje dag, räknar med massa kosing.

Ja, jag har 5,4 mil till jobbet, sen tillbaka då, så det är ju det som har räddat mig nu när jag fått restskatt. Blir dock inte så mycket endå när dom drar allt som dom ska dra av för resorna. Förra året fick jag som sagt restskatt på 1300kr, och när jag dragit av för resor så slutade det att jag fick tillbaka nånting på 4-5000kr iallafall.

Var ganska trevligt när jag tidigare alltid fick tillbaka mellan 6-11.000kr, sen skulle jag dra av för resor också. Då hade man en rejäl slant in!:banana:
 
Jag brukar få tillbaka, några år femsiffrigt :). Så hoppas på det igen såklart. Har skaffat digital brevlåda nyss också för att få dem tidigare :).
 
Nej men åh nej, har helt förträngt detta.

Har varit 25% föräldraledig i ett halvår och FK drar lite mindre skatt.

Får hålla tummarna att det inte blir alltför mycket restskatt :nailbiting:
 
Nej men åh nej, har helt förträngt detta.

Har varit 25% föräldraledig i ett halvår och FK drar lite mindre skatt.

Får hålla tummarna att det inte blir alltför mycket restskatt :nailbiting:

Mamma är också nervös nu, hon har varit pensionär hela 2019 nu så hon har ingen aning vad hon har att vänta sig.:nailbiting:
 
Vi betalar ganska mycket ränta och jag brukar få tillbaka varje år. Det bästa vore att jag kan betala dubbla hyror två månader och få över en rejäl slant, jag hade nästan tänkt vara arbetslös i sommar. :angel:
 
Jag har alltid fått tillbaka tidigare år, men nu sålde vi huset förra året och jag har inte bestämt mig om jag ska be om uppskov eller ej på vinstskatten. Tycker det är så svårt att veta vad som är bäst...
Sålt lägenhet med vinst så vet redan att jag ska punga ut x antal tusen. Så får jag tillbaka något för skatt de dragit vore det ju trevligt men inget jag räknar med.
När jag sålde lägenhet med vinst (2015 tror jag) så har jag för mig att jag var tvungen att betala in vinstskatten i februari året efter för att slippa någon form av extraavgift. Är det något ni känner igen?
 
Betalar en 500 i frivillig skatt och företaget jag jobbar på har än inte dragit för lite på den inte frivilliga plus reseavdraget. Räknar ut att jag får 12' tillbaka men brukar ha fel åt rätt håll = få mer.

Har redan räknat ut reseavdraget så bara att fylla i och skicka in när det kommer😁
 
När jag sålde lägenhet med vinst (2015 tror jag) så har jag för mig att jag var tvungen att betala in vinstskatten i februari året efter för att slippa någon form av extraavgift. Är det något ni känner igen?
Låter bekant, eller tror jag hade till februari på mig att fylla i uppgifter om försäljning. Men jag sålde den för mindre än 1 år sen så kommer få med det på årets deklaration. Fick lov att gå in och dubbelkolla nu när du skrev 😅.
Blir alltid nervös att jag ska mysa sånt även om jag nog tror de överlevt om de fått in det på måndag.
 
@TygerTyger Ja, var det inte 12 feb, annars får man betala ränta tror jag? Om man inte begär uppskov då, då får man väl betala någon avgift eller procent på skatten man skjuter på. Jag har tänkt att jag ska ringa Skatteverkets kundtjänst att fråga, men av någon anledning så skjuter jag bara på det och sticker huvudet i handen. Var nog struts i mitt förra liv.
 
Jag brukar få tillbaka, förra året 18k :D men nu har jag sålt lägenheten med vinst.. betalade in den uträknade skatten innan 12/2 så hoppas att det räcker :crazy: så i år har jag ingen aning ens åt vilket håll det blir..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 573
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 109
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp