Deklaration

Fibusen

Trådstartare
Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin?

Hur tror ni det ser ut för er i år? Senaste två åren har jag fått betala tillbaka några hundralappar, trots att jag har bl.a. huslån. I år har jag ingen aning så det kan sluta hur som helst. :p
 
Efter att ha varit nästan sist förra året är jag tacksam att vara nästan först i år :laugh: ser ut ungefär som vanligt, får tillbaka drygt 8400 och det går in på semesterkontot, alternativt renoveringskontot.
 
Inget pling från Kivra än så länge. Brukar få tillbaka en tusenlapp eftersom jag inte jämkar. I år är första året utan kyrkoskatt vet inte om man får tillbaka något pga utträde?
 
Inget pling från Kivra än så länge. Brukar få tillbaka en tusenlapp eftersom jag inte jämkar. I år är första året utan kyrkoskatt vet inte om man får tillbaka något pga utträde?

Samma för mig med kyrkoskatt också, första året utan nu, ska bli intressant om det blir någon skillnad.
 
Inte kollat än, men jag fick tillbaka ifjol, dock mindre än tidigare. Tror det är för att jag är fast anställd nu istället för timmis?
Har gått upp i arbetstid också nu i år till fulltid från 75%, påverkar det?
 
Jag har inte fått än! Brukar få tillbaka någon tusenlapp, har dock bytt jobb så jag får se hur utfallet blir! Ska gör avdrag för dubbelt boende och hemresor för första gången, jag har dock inte riktigt listat ut hur mycket jag kommer få tillbaka på den biten än. :)
 
Väntar också ivrigt! Brukar få tillbaka ca 3000 men fick förra året pga alla covidbonusar betala 3000. Bad HR dra 500 kr extra per månad men har ingen riktig uppfattning om hur mycket skillnad det gör i år och när/om jag ska be dem sluta med det igen. Så blir utvärdering när beskedet kommer. Gör inga avdrag alls så godkänner direkt när det sedan går (14 mars noterat i kalendern precis som dagens startdatum för Kivra 😁).

Jag är hopplös på att spara så att se till att få tillbaka på skatten är ett av knepen. Pengarna kommer gå direkt in på mina sparkonton alt beroende på summa kanske en kurs till hästen jag tänkt lägga lite längre fram. Ni ser hur dåligt det går att spara, slösa i samma mening direkt efter 😅
 
Lär inte få något i år då vi sålde hus förra året och köpte billigare. Men vi har sedan vi sålde redan satt in vad vi tror (och lite till) på skattekontot.
Men är spänd på vad utslaget kommer bli.
 
Efter att jag bett arbetsgivaren dra 300 kr extra varje månad får jag i år tillbaka knappt 700 kr. :)
Hyfsat bra beräknat av mig ändå; jag har hellre lite mindre pengar varje månad än att vara tvungen att betala några tusen. Det är fastighetsskatten som ställer till det... :meh:
 
Inte fått än. Ingen aning denna gång då jag var föräldraledig hela förra året så kan ju inte utgå ifrån hur det brukar vara..:nailbiting:
 
Jag fick mitt besked idag, ganska tidigt. Blev hyfsat förvånad, men ska få tillbaka 2k i alla fall. Så länge jag inte behöver betala är jag nöjd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 486
Senast: hastflicka
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp