Deklarationen 2013

kolblakkur

Trådstartare
Nu har den börjat att skickas ut! Min kom idag :bump:
Någon annan som fått sin?

Blev lite över 12000:- för min del. Ska bara in på sparkontot, inte spenderas.
Vad ska ni göra med era pengar?
 
Sv: Deklarationen 2013

Åh, jag vill få min också! Alternativt att det blir torsdag jättesnabbt så jag kan logga in och titta.

Jag vet att jag kommer få tillbaka och det kommer röra sig om 25-50 000 kr. De pengarna ska faktiskt användas till att försörja mig i sommar då jag, förutom någon sommarkurs på halvfart, ska ha mitt livs sista sommarlov. :D
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag skriver samma sak som alltid såhär års. Jag vill inte få tillbaka pengar. Då har jag lånat ut pengar till dålig ränta.

Har inte fått papperen än heller.
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag sålde lägenhet förra året så jag kommer för första gången i mitt liv att få betala. Har lagt undan 25000 men tror det blir lite mindre än så.
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag kommer att få betala eftersom jag sålde lite fonder förra året för att betala kontantinsatsen på min lägenhet. Vet dock inte exakt hur mycket det blir efter diverse avdrag och så, så jag är lite nyfiken på att se om jag kommer få nåt över av det jag har sparat för ändamålet. Kan va bra att ha till den kommande köksrenoveringen :D
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag skriver samma sak som alltid såhär års. Jag vill inte få tillbaka pengar. Då har jag lånat ut pengar till dålig ränta.

Har inte fått papperen än heller.

Så känner jag också. Fick dock avgångsvederlag förra året och hade helt enkelt inte energi till att ordna med jämkning.
 
Sv: Deklarationen 2013

Då är du ju iaf medveten om det. Jag blir så förvånad över folk som tycks tro att det är någon sorts extra-special-bonus som utdelas till vissa. Inte pengar som de lånat ut istället för att placera efter eget tycke.
 
Sv: Deklarationen 2013

Har inte fått min och e-tjänsten öppnas först i övermorgon :cry:

Är sjukt nyfiken, förra året fick jag tillbaka 10 kkr. Jag hör till den skara som är lite mer kortsiktig, jag vill gärna ha pengar tillbaka, skit i ränta :D Jag betalar 300kr/mån extra i skatt som dras direkt från lönen, allt för att inte behöva få restskatt. Sen ska jag dra av för resor till och från jobbet också. Får lära mig hur man gör med tjänsteresor med egen bil, eller om man behöver göra något alls... Har ju fått milersättning från jobbet för det.
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag får förhoppningsvis någon tusenlapp. Vi ska renovera köket i sommar så det är dit pengarna går.
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag blir glad eftersom jag inte ska betala tillbaka, som jag fått göra tidigare år. Skiter fullständigt i räntan :)
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag var inne på nätet och kollade, men det år inte att deklarera förrän imorgon. Gick inte att se något heller.
Troligtvis får jag tillbaks på skatten, de pengarna kommer gå till en extra amortering på huset.
 
Sv: Deklarationen 2013

Åh, kul att få tillbaka (jag struntar också i räntan, som några andra skrivit).

Jag vill också! Har fått tillbaka de flesta åren hittills, så tror jag kan få det.... hoppas!


//r
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag brukar få tillbaka 20-25000, men har haft två olika arbetsgivare förra året och antagligen skattat "för lite" hos iaf ena, så det blir nog inte mycket att få tillbaka. Eventuellt överskott ramlar rakt in i panelbytet på huset, som nu, fjärde gången gillt, ska bli av. Hoppas bara inte på återbetalningskrav.
 
Sv: Deklarationen 2013

90% säker att det blir restskatt. Har haft föräldrapenning hela året och halva året betalade jag ca 10% för lite skatt.
 
Sv: Deklarationen 2013

Har inte fått min, får väl snällt logga in imorgon. Får betala i år för första gången i mitt liv, men någon gång ska man ju uppleva det :)
 
Sv: Deklarationen 2013

kl

Jag blir lika fascinerad varje år över hur väl Skatteverket har hjärntvättat sina medborgare till att tycka att det är roligt att varje år låna ut tusentals kronor till staten och knappt får något för det :D

Självklart förstår jag att man kanske inte orkar jämka. Och har man ojämna inkomster kan det ju dessutom vara rätt svårbedömt. Men fenomenet är ändå väldigt fascinerande :D

Jag kommer att få tillbaka alldeles för mycket i år. Har köpt lägenhet och inte orkat ta tag i jämkningen eftersom jag haft väldigt olika inkomster och räntekostnader under året. Men det ser jag inte som någon seger direkt. Nu har vi jämkat! :)
 
Sv: Deklarationen 2013

Jag kommer nog få ca 8000 kr och för de pengarna har jag tänkt köpa flygbiljett till Florida i höst :) Kommer dock inte kosta så mycket.
 
Sv: Deklarationen 2013

Fick ca 18' förra året och det borde vara mer i år då jag jobbat mer. Hoppas på runt 20' för då ska jag ta med mig båda hästarna ner till Skåne under juli och ha semester:eek::D!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
19 833
Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
269
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
907
Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 358
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp