Dekoration till singel

TheRedLightning

Trådstartare
Vi har lagt singel utefter garaget för att underlätta vid gräsklippning (gräsklipparen ville gå i väggen).
Nu funderar vi vad man kan ha i singlet som dekoration. Prydnadsstenar?
Krukor med vintergröna buskar? Annat?

Hit me med era tankar och idéer. 🙈

BFF1304B-1D39-4990-90D4-D9EC9B287C6E.jpeg
 
Låga betongkrukor med timjan, den som marktäcker. Doftar fantastiskt just nu och fina små rosa blommor.
Lavendel / någon typ av ormbunke( finns vintergröna) i avlånga cortenlådor.
 
Svårt att svara på mtp hur mkt sol platsen får och i vilken zon ni befinner er i ☺️
Baksidan får i princip sol hela tiden, den som vätter ut mot vägen får kvällsolen och lite till, så skulle nog säga väldigt soligt läge. Zon vet jag inte men befinner oss i Småland i alla fall.
 
Låga betongkrukor med timjan, den som marktäcker. Doftar fantastiskt just nu och fina små rosa blommor.
Lavendel / någon typ av ormbunke( finns vintergröna) i avlånga cortenlådor.
va tvungen att googla cortenlådor då jag inte visste va de va. Snygga ja, men antar att de kostar en rejäl slant. Det jag såg när jag googlade såg stora ut, vet inte om de finns i mindre format också?
 
Hur brett är delen med singeln? Ser lite smalt ut på bild, tänker ni ändå vill ha lite storlek på krukorna så man slipper gå å vattna hela tiden ☺️
 
Oj, jag vet inte riktigt men gissar på max 50 cm från vägg till kantstenen.
Ah, ok. Hmm, vill ni ha nått året om? Annars hade jag kanske satsat på sommarblommor i höga långsmala krukor nu och kanske inte haft något på vintern? Eller grävt en bit rabatt från där ni har gräsmattan nu. Men det är mest för att jag själv tycker det är jobbigt med krukor. Om det blir för kallt är det svårt att få saker att överleva på vintern och på sommaren blir jorden väldigt torr snabbt och man måste som sagt vattna mkt.
 
Ah, ok. Hmm, vill ni ha nått året om? Annars hade jag kanske satsat på sommarblommor i höga långsmala krukor nu och kanske inte haft något på vintern? Eller grävt en bit rabatt från där ni har gräsmattan nu. Men det är mest för att jag själv tycker det är jobbigt med krukor. Om det blir för kallt är det svårt att få saker att överleva på vintern och på sommaren blir jorden väldigt torr snabbt och man måste som sagt vattna mkt.
Sommarblommor skulle kunna funka men killen säger nej. Funderar på någon form av prydnads/dekorations sten som även överlever vintern ute och inte behöver plockas undan.
 
Sommarblommor skulle kunna funka men killen säger nej. Funderar på någon form av prydnads/dekorations sten som även överlever vintern ute och inte behöver plockas undan.
Vet inte om krukorna som får plats på singeln, mtp djupet, blir för små,..att kanske saker fryser ihjäl. Att jorden blir för kallt för rötterna.

Jag hade sökt på japanese rock garden för inspiration, hoppas det kan hjälpa ☺️
 
Vet inte om krukorna som får plats på singeln, mtp djupet, blir för små,..att kanske saker fryser ihjäl. Att jorden blir för kallt för rötterna.

Jag hade sökt på japanese rock garden för inspiration, hoppas det kan hjälpa ☺️
Ja det är det jag är orolig över att de fryser, killen har en idé om å bygga en egen kruka i stenblock å jord i det å sen buxbom, men vet inte om de kommer överleva, de överlevde inte i stora krukor som vi ändå ställde i kuvösen.

Ooooooh just ja där sa du nått. Jag älskar Japan, varför tänkte ja inte på det. Ska definitivt kollas upp. 👍🏻
 
Jag håller med. Skulle jag sen hitta något som jag kände skulle passa perfekt hade jag kanske köpt det. Men jag hade inte lagt tid och energi nu på att hitta något.
Ja ungefär. Sen undrar jag om det är nåt man brukar dekorera? Jag har nog aldrig sett nåt sånt faktiskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 076
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 643
Senast: flera_00
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 398
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp