Del II Valp 2022

Helt vild, helt galen när snön äntligen försvann och solen kom tillbaka 😍
IMG_20230316_122327.jpg
 
Sprang precis en sväng där hunden fick dra. Vi började lite lagom och hon sprang mest framför utan drag men sen på vägen hem fick hon fart och drog hela vägen 💪 Det är så synd att vi inte får till de här passen oftare, det är ju så kul!
 
Kvällsrundan blev i Fagernes. Snön är så djup att de inte bottnar när de kliver av stigen. Mycket underhållande att titta när de försöker komma på hur de ska lyckas bajsa 😂😂

Nu installerade på hotellet. Duktiga Zoe sover på toan, pga höglöp... resten har däckat i/runt sängen. Andra gången de sover på hotell, det konstigaste är fortfarande att gå i trapphuset flera våningar upp - de blir jätteförvånade att vi ska gå i cirkel 😂😂
 
Lilla Lova är så trött, så trött. 💕 Idag är det nog inte bara löpet, utan hon har även fallit i regnkoma pga äckelvädret ute. En snabb kiss i trädgården på fm, sen har hon legat och sovit. Hon blev ju BLÖT! Bäst att "spela död" så inte matte och husse får för sig att ta med henne på långpromenad eller nåt. Det hade varit tortyr!
 
Den inbyggda barometern! :love:
Undra om den sitter i skägget?
Hon har sovit i princip hela dagen, med undantag för en stunds pälsvård. Efter det, somnade hon igen. Men nu! "Jag vill gå ut! Det är bättre skäggväder nu." Mycket riktigt. Nästan ingen vind och bara lite duggregn.
 
Den inbyggda barometern! :love:
Undra om den sitter i skägget?
Hon har sovit i princip hela dagen, med undantag för en stunds pälsvård. Efter det, somnade hon igen. Men nu! "Jag vill gå ut! Det är bättre skäggväder nu." Mycket riktigt. Nästan ingen vind och bara lite duggregn.
Då har jag inbyggd barometer med... me inte i nått skägg den är någon annanstans.....:D:D:D
 
20230318_125721.jpg


Dagens lunchpromenad uppe på fjället 😍😍 Småpojkarna är så duktiga med alla trista koppelpromenader, hotellet, långa timmar i bilen, höglöpstik... De hade dock gärna haft oss på skidor och sprungit en mil i spåren om vi haft tid, inte bara promenerat!
 
Vi har flyttat! Hade ingen hundvakt till Knut så han var med. Inte optimalt men han var SÅ duktig ♥️
Låg i köket i sin nya bädd o sov när vi sprang upp och ner i trappuppugången. Det blev sent och det låter mer här. Från gatan och grannar men han är helt otrolig ♥️
Vilken hund jag har 😍 7 månader och helt perfekt!
Även fasat bort lunchen vilket nog var de jobbigaste för Knut 😅

Första promenaden kom vi väl 20meter sen träffade vi en till jaktlabbe! En hane på 11 månader. Han var VÄLDIGT intensiv dock så Knut blev lite chockad 😅

Nu ska vi landa här men jag är väldigt nöjd och så glad att Knut med verkar trivas ♥️
Min äldre tik kommer hem ikväll med 🙂
 
Stackars snuzzen. Hon har blivit torterad igen! Bad, föning och kamning. Taskig matte! Dessutom hjälpte husse till med fönen, så han kunde inte heller rädda henne.

Nu är hon så ren och fin och utan tovor. 😍 Vi tog en långpromenad/ridtur med nästan hela familjen idag (bara gula hästen som saknades). Sen såg skäggis ut som ett träsktroll med sand, lera och halva skogen i pälsen. Mysigt! Hon förstod inte alls varför både matte och husse insisterade på bad när vi kom hem. :confused:

IMG_20230319_151821657_HDR.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 066
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
570
Senast: Lutten
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 267
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp