Dela rum på sjukhus?

Blå

Trådstartare
på sjukhus delar män och kvinnor i alla åldrar rum. Är det bara jag som tycker det är märkligt och lite obehagligt?

som ung tjej att behöva dela rum med betydligt äldre män som tittar?
 
på sjukhus delar män och kvinnor i alla åldrar rum. Är det bara jag som tycker det är märkligt och lite obehagligt?

som ung tjej att behöva dela rum med betydligt äldre män som tittar?
Tittar på vadå?

Man ligger i sin säng och det är draperier eller skärmar mellan sängarna. Man tittar på väggar och möblet. Det är knappast så att man har fri insyn om man inte vill
 
Jag har mest legat inlagd på psykiatrin, men rätt så mycket och på alla avdelningar i stan. Där är de noga med att dela upp kvinnor och män, men inte alltid det går utan ibland får man dela rum med en man tills ett rum med bara män blir ledigt.
Jag vill inte dela rum med män då det känns otryggt för mig. Jag vill bara ha kvinnor i rummet.
 
Inte på någon avdelning alls som du varit på? Alla avdelningar jag legat på har haft draperier. Har dock aldrig legat på psykiatrin. Antar att de korta skärmarna är där av en anledning.
Nej, inga draperier. Haft extravak, när någon sitter och tittar på dig hela tiden, och då brukar de sätta dit extra skärmar så de andra ska slippa ljuset. Men inte annars.
 
Jag låg på ortopeden i en vecka när jag var typ 22. Det var jag och tanter som brutit lårbenshalsen typ. Jag tror dock det bara var kvinnor. Såklart att man inte kan räkna med egna rum, det är ju trots allt gratis att ligga inlagd.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 205
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp