Delade magmuskler

Nera

Trådstartare
Lite hjälp i denna kaosiga gravidhjärna tack!
Är i vecka 33+ och funderar över detta med delade magmuskler. Upptäckte för ett tag sen att det blev som en liten ås mitt på magen när jag skulle sätta mej upp rakt från sängen. Har googlat lite och hittat om delade magmuskler. Har försökt göra såntdär test för att se och jag känner tydligt mina magmuskler ovanför naveln. Då kan jag känna ett mellanrum mellan "filerna" som är kanske ett finger brett. Under naveln och på naveln har jag svårare att känna då det liksom råkar vara lite fläsk i vägen :o
Alltså jag har ju fattat att folk känner detta efter graviditeten men nu känner jag ju redan innan! Tyder det på att den kommer bli jättestor? :(
Någon som har erfarenheter?
 
Oroa dig inte. Hur skulle bebis få plats om musklerna inte delade sig? :)

Jag tyckte mig märka att mina magmuskler börjat dela sig kring v.22 och fick det bekräftat av en släkting som är pt/fysioterapeut och jobbar med mammamagar. Inget konstigt alls.

Kan tänka mig att delningen känns tydligare efter graviditeten när livmodern inte spänner ut magen. Sedan är det väl mer fokus på delningen efter i och med att det är då musklerna drar ihop sig och det går att göra något åt genom att träna. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 510
Gravid - 1år Hur mycket skada kommer magmusklerna ta av att man använder dem när de delat sig? Eftersom jag är ensam mån-fredag med en 16 månaders...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 354
Senast: Reville
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 911
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Hur har ni andra det med sk delade magmuskler. Efter att Elvira föddes har ju i princip ingenting fungerat i min kropp -som det ska...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 237
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp