Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag tror att ett av problemet är just att nu helt plötsligt så är omvärlden mer strukturerad för V, det finns inte total tillgång till något som han har behov av just nu.

En anpassning måste ske, och då är det extra jobbigt att som grädde på moset så kommer en person till och har behov. Jobbigt att behöva jämka behoven liksom. Så blir det kaos i skallen, särskilt om man inte är van.

Jag tror inte att man kan ha en totalt ostrukturerad behovsstyrd tillvaro för behoven ändras och framför allt de blir fler, men det finns inte mera tid.

Då måste vi vuxna vara just vuxna och BESTÄMMA. Det kluriga är ju att bestämma vad som är det bästa för barnet. Fast egentligen tror jag att det viktiga är att barnet VET hur det kommer att vara så att det inte blir tråkiga överraskningar hela tiden.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Btw, min so n är nu 11 år och rätt usel simmare, han simmar ryggsim perfekt, men sjunker om han simmar bröstsim längre än 50 meter . Dock är han som fisken i vattnet och har i alla år mer än gärna varit med i simhall trots dålig simkunnighet. han har aldrig brytt sig.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

För Silverkedjan?

Hon själv är på kurs i utlandet. V verkar mycket stabilare. Vi var i badhuset igår och idag åkte han med oss till skolan :)
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

V har varit hemma 1,5 vecka i strack och sovit ordentligt forst de sista tva natterna.

Men det tog lang tid att landa.......

Nu ar han hos pappan over helgen och kommer till skolan pa mandag igen for da tar de individuella klasskort (ett sant vill pappan oxa ha..)

Sambon och jag (och Basilika :love:) har turats om med att se till att han kompisar omkring sig pa fritiden pa ett satt dar vi vuxna kan styra upp om det behovs. Han har tex fiskat med en klasskompis i osregn i helgen- jattespannade att prata om sen i klassen :idea:

Det ar ett litet problem med att flera av de barn han skulle vilja hanga med springer helt vilt utan vuxentillsyn har i stan, i trafik och pa farliga byggplatser. Sa man kan ju inte uppmuntra DET umganget, de killarna vill inte vara inne hos oss, det ar for mesigt :crazy:

Sa vi har liksom planterat kompisar vars foraldrar har lite mer samma syn som vi om vad 6-aringar ska gora.

Hur det blir nasta vecka aterstar att se. I skolan ska han fa extra stod, men jag har inte fatt klartecken fran pappan att han accepterar att han far vara hemma varannan helg :(
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Kan du inte flytta hit till ödeskogen och bli lärare här??

Skulle vara hur underbart som helst att få skicka lilljäntat till ditt klassrum när hon börjar riktiga ettan nästa år :) :love:

<<--Har hittat en ny idol :D

Oj :o detta har jag missat :) Tack!

Har inga flyttplaner för tillfället men om så får jag nog fundera på att dra söderut tror jag!

Javan
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Vidar mår jättemycket bättre och har bra support i skolan. De har bla ordnat en teater och gruppdiskussioner om hur man kommer med in i en grupp som redan leker :bow: Skolsköterskan (hästtjej förstås) är jättebra :bow:

Han fick vara hemma i lugn och ro 1½ vecka och sedan helgen hos pappan, nu är det "vår" helg men pappan hämtar "extra" mån tis - dock utan att störa skolan.

Vi lägger all tid på barnstöd nu. Bjuder aktivt in kompisar och styr in på aktiviteter som funkar. Idag har Vidar och två klasskompisar ridit och tagit roliga lerbad i höstregnet :) - i går var han och en klasskompis med mig och lekte med skeletten på mitt jobb. Nu leker han med sina riddarfigurer med en klasskompis han är lite kär i.... och sambon har fullt upp med att hålla lillebror ur vägen.
Jag har kompletterat samlingen när jag var i Amsterdam med lite andra personer är riddare så det är lättare att leka alla möjliga rollspel och roligare även för tjejerna i "den rosa fasen" (finns trollkarlar, häxor, prinsessor, bebisar etc)

Fortfarande kan han när han blir lite stressad liksom hoppa på och "kväva" kompisarna men det blir mindre och mindre när han märker att han verkligen hinner leka med dem :) Vi tränar på att respektera ett "stopp" eller "sluta".

Nätterna är si så där - oftast torra igen i alla fall, men mycket mardrömmar och mammabehov. (och lite mammasömn :crazy: )

Pappan ska troligen skaffa en lägenhet här. Vi har inte sagt något till Vidar ännu om det för jag vill vara 100% säker på att allt är under kontroll först. Vi får också vara överens om en "utslussningsplan" från nuvarande situation mot något slags varannanveckas boende med tryggt schema.

Det vore extremt bra om det gick i lås, då är halva problematiken borta.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Åhh det låter ju toppenbra! Jag håller verkligen tummarna för er allihopa!
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Så skönt att det verkar ordna upp sig nu! Jag är imponerad av hur stark du är som oxå orkar stötta andra här på Buke! :banana:
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Skulle vara mer imponerad av mig själv om jag hann sova och fixa alla hästredovisningspapper :(
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Ingen är perfekt :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 176
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 255
Senast: Tassa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 962
Senast: mars
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp