Deltidsfoder?

B

brom

Jag har lagt en tråd på juridik om vad som bör vara med i avtalet, men verkar inte få några svar. Därför ändrar jag frågan och ställer den lite mer allmänt: vad är era erfarenheter av deltidsfodervärdar? Fallgropar? Vad bör man tänka på?
 
Mitt största råd är att skriva ett ordentligt kontrakt.

Ta ett fodervärdskontrakt och ändra titeln?!

Som jag ser det: Är man delfodervärd har man helt ansvar mot hästen under de dagar man har hästen! Det som händer hästen under dagen ( rid och skötsel relaterat ) står den som fogade över hästen. Hag och alt stall skador skall båda stå för med andra ord : Dela på kostnaden.

Lika så skador på sadel , träns m.m

Vill du att delfodervärden skall vara med och betala hovslagare, vaccination m.m? skriv in det med

Man kan aldrig vara för noga när man skriver kontrakt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
603
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 598
Senast: MML
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 684
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp