Deltidsfoder?

B

brom

Jag har lagt en tråd på juridik om vad som bör vara med i avtalet, men verkar inte få några svar. Därför ändrar jag frågan och ställer den lite mer allmänt: vad är era erfarenheter av deltidsfodervärdar? Fallgropar? Vad bör man tänka på?

Mitt största råd är att skriva ett ordentligt kontrakt.

Ta ett fodervärdskontrakt och ändra titeln?!

Som jag ser det: Är man delfodervärd har man helt ansvar mot hästen under de dagar man har hästen! Det som händer hästen under dagen ( rid och skötsel relaterat ) står den som fogade över hästen. Hag och alt stall skador skall båda stå för med andra ord : Dela på kostnaden.

Lika så skador på sadel , träns m.m

Vill du att delfodervärden skall vara med och betala hovslagare, vaccination m.m? skriv in det med

Man kan aldrig vara för noga när man skriver kontrakt.

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
1 216
Kropp & Själ Jag är införstådd på att jag troligen kommer få löpa gatlopp på buke och bli allmänt bespottad och föraktad framöver. Men på mitt jobb...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 592
Senast: CarEr
·
Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
390
Senast: Paus1234
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
Svar
15
· Visningar
1 846
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg