Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var mysigt att komma i land till ett vitt Stockholm imorse, vi verkar ha fått snö hemma också men behöver inte oroa oss för att behöva skotta oss in som vi fick förra året :rofl:
Pojkarna glada över snön, lär bli tokiga när de får komma ur bilen och springa lösa hemma 😁
 
Floki är hemma igen! En miljard prover är tagna. Men jag fick veta att han har ett knippe sysslingar som har en autoimmun sjukdom. Så det lutar åt det. Men vi går invänta prover och mer ultraljud. De vågar inte ta biopsi på hans lymfkörtlar pga att det sitter stora kärl i närheten som kan skadas.
 
Floki är hemma igen! En miljard prover är tagna. Men jag fick veta att han har ett knippe sysslingar som har en autoimmun sjukdom. Så det lutar åt det. Men vi går invänta prover och mer ultraljud. De vågar inte ta biopsi på hans lymfkörtlar pga att det sitter stora kärl i närheten som kan skadas.
Oj, jag tar gärna emot skvaller om det via pm om du vill lämna ut...!

Hoppas verkligen att det är något som går att få bukt med så ni får en högkvalitativ tillvaro ändå :heart
 
Floki är hemma igen! En miljard prover är tagna. Men jag fick veta att han har ett knippe sysslingar som har en autoimmun sjukdom. Så det lutar åt det. Men vi går invänta prover och mer ultraljud. De vågar inte ta biopsi på hans lymfkörtlar pga att det sitter stora kärl i närheten som kan skadas.
Altså, en håller ju aldrig tummarna för något autoimmunt men jag hoppas att ni får fatt i vad det är oavsett, så ni kan sätta in behandling och får en plan att följa.
 
Nytt återbesök för Finnemang idag.
Allt såg bättre ut - tarmen betydligt mindre irriterad, lymfknutorna mindre, fortfarande ingen feber, i princip ingen lös vätska i området längre och vid palpation så tyckte veterinären också att det var stor skillnad - men CRP har gått upp :( Inte mycket, från 72 till 80, men ändå. Sänkan borde ha gått ner...
Han har en fläck i området som eventuellt kan vara en böld, men den hade också minskat i storlek till idag.

Annars känns han piggare för varje dag, idag skulle jag säga att han är helt normal. Sysselsätter sig med små hyss på kontoret, ville inte alls ligga lika stilla på rygg som sist när han ultraljudades idag osv.

Han ska stå kvar på antibiotikan och så tar vi en ny sänka på onsdag eller torsdag. Eventuellt får de öppna honom och kika efter, men det vill man ju inte göra i onödan. Toppentajming med julen runt hörnet också :down:
 
Zeppe är påväg hem! :love: Han har varit hos mormor medans vi var i Helsingfors, men oj vad tomt det varit utan honom! Dessutom har han kräkts i helgen så det ska bli skönt att få hem honom och kunna hålla koll själv även om jag litar på min mamma som kör både bild och textuppdatering. Han har varit som vanligt i övrigt men kräkts ett par gånger och matvägrat lite men idag verkar han ha mått bra igen iaf. Hoppas det är något snabbt övergående!
Hursom ska det bli fantastiskt skönt att få hem honom :love:
 
Haha, så komiskt ändå!
@Snurrfian rapporterade i morse att Ville drivit rådjur i 10 minuter idag, en annan valpköpare skrev i vår facebookgrupp idag att hans tik drivit hare en kort sväng idag, och så ringde precis en annan valpköpare om att hans tik drivit hare i 5 minuter alldeles nyss. @attheedge s Ata har ju också kommit igång att driva lite smått, så nu har hälften av kullen skallat och förföljt vilt, knappt sex månader gamla :) Jätteroligt! Och lite komiskt att tre av fyra drivit på samma dag :D
 
Haha, så komiskt ändå!
@Snurrfian rapporterade i morse att Ville drivit rådjur i 10 minuter idag, en annan valpköpare skrev i vår facebookgrupp idag att hans tik drivit hare en kort sväng idag, och så ringde precis en annan valpköpare om att hans tik drivit hare i 5 minuter alldeles nyss. @attheedge s Ata har ju också kommit igång att driva lite smått, så nu har hälften av kullen skallat och förföljt vilt, knappt sex månader gamla :) Jätteroligt! Och lite komiskt att tre av fyra drivit på samma dag :D
Det var en bra dag idag! :D Ville är rätt trött, jag tror att det var huvudet som fick arbeta mest även om det nog var lite jobbigt att springa i snö.:heart Men han var så söt när han var på väg tillbaka, lite kontaktskall då och då för att hålla koll var jag var.
 
av 24 paket i Frejs paketkalender är det nu bara 5 kvar fastän det borde vara 6. Detta innebär att han måste ha fuskat i morse och tagit 2 paket i munnen på en gång utan att jag såg :mad:

:p:laugh:

20181218_184946.jpg
 
Haha, så komiskt ändå!
@Snurrfian rapporterade i morse att Ville drivit rådjur i 10 minuter idag, en annan valpköpare skrev i vår facebookgrupp idag att hans tik drivit hare en kort sväng idag, och så ringde precis en annan valpköpare om att hans tik drivit hare i 5 minuter alldeles nyss. @attheedge s Ata har ju också kommit igång att driva lite smått, så nu har hälften av kullen skallat och förföljt vilt, knappt sex månader gamla :) Jätteroligt! Och lite komiskt att tre av fyra drivit på samma dag :D
Jättekul att flera av valparna drivit vilt :) Känns bra inför framtiden :D

Ata har alltid gillat att bära på saker men nu har vi börjat stänga till tvättstuga och hall för hon hämtar varenda sko och lägger i en hög, likaså tvätt ifrån tvättkorgen :meh: Leksakerna har vi i en låda i uterummet, likadant där allt ska plockas ur och kännas på och läggas i köket... Är som att ha ett gäng småbarn som river ut grejer och sprider omkring :p Såg att hon inte bara burit på min ena sko, den var lite tillfixad och mer fashion nu :D
 
Jättekul att flera av valparna drivit vilt :) Känns bra inför framtiden :D

Ata har alltid gillat att bära på saker men nu har vi börjat stänga till tvättstuga och hall för hon hämtar varenda sko och lägger i en hög, likaså tvätt ifrån tvättkorgen :meh: Leksakerna har vi i en låda i uterummet, likadant där allt ska plockas ur och kännas på och läggas i köket... Är som att ha ett gäng småbarn som river ut grejer och sprider omkring :p Såg att hon inte bara burit på min ena sko, den var lite tillfixad och mer fashion nu :D
Det där med skor verkar vara något ärftligt. :cautious: Ville vill gärna lägga alla skor runt sin bädd. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 161
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 426
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp