Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var nyss hos veterinären med Amy för sista vaccinationen innan vi flyttar hem. Borde väl upphöra att förvånas vid det här laget men två av två hundar i väntrummet lallade runt på egen hand med respektive koppel släpande efter. Kan säga att jag väntade i hallen tills de var klara. Det är åtminstone för mig helt obegripligt hur man hos VETERINÄREN kan låta sin hund springa runt och hälsa på vilka andra hundar som helst. De har ju ingen aning om varför jag är där med min, den kan ju ha loppor, noskvalster, eller vilken smittsam grej som helst. Eller för den delen vara aggressiv eller hata valpar eller gula hundar osv. Får fan hjärnblödning snart.
Amy var i alla fall jätteduktig, åt inte upp någon, och hoppade upp på undersökningsbordet själv, haha.
 
Åh nääää, nu ser jag att veterinären skrivit fel år i vaccinationsintyget. :arghh: Jag gör samma sak varje år fram till typ februari så jag kan inte klandra hen men nu får jag ju gå dit en gång till.
 
Hunden jag skulle tittat på blev också såld innan visning :(
Tråkigt att höra. Jag vet precis hur det är och inte är det lätt. Ibland vill de att man bestämmer sig innan man ens sett hunden, ibland vill de ses en viss helg och sen är hunden såld då. Vissa har till och med ångrat sig att de vill sälja. Hoppas att din hund kommer snart.
 
Tråkigt att höra. Jag vet precis hur det är och inte är det lätt. Ibland vill de att man bestämmer sig innan man ens sett hunden, ibland vill de ses en viss helg och sen är hunden såld då. Vissa har till och med ångrat sig att de vill sälja. Hoppas att din hund kommer snart.
Ja precis så!
Nu har jag hittat nästa instressanta hund dock, så nu håller jag tummarna igen ;) De ville dock ha första kontakten via mail så där är det ju svårt att veta hur man ligger till innan de eventuellt hör av sig :nailbiting:
 
Får kolla på det.

Frågan som sambon ställde mig igår kväll när vi pratade om detta var ju då - Hur länge ska jag fylla ut med grönt? Jag menar det gör ju att magen stannar lite större ju eller kör man såhär en månad och sen halverar man grönsakerna eller hur är det bäst?

En del behöver alltid fibrer i maten för att magen ska fungera bra, andra klarar sig bra på enbart kött :) Det är individuellt. Efter många år på bara färskt ger jag både Floyd och Ladda lite torrfoder i nu.
Ladda för att hennes mage bullrade så ett tag och Floyd för att jag skulle få upp honom lite mer i vikt men utan att behöva öka upp färskfodret ännu mer (vilket fungerade).
 
Ser ut som att Salle ska få dejta nästa helg. Tiken har gått i löp :) Givetvis lyckas även hon tajma in det så det är min jobbhelg. Dygnspass dessutom så får försöka fixa lite ledigt men det ska nog gå. Undrar hur chefen reagerar när jag vill ha ledigt igen för att tillverka valpar.
 
Återigen slutade vår promenad med att vi fick grannhunden över oss. Brukar hinna få bort honom i tid men denna gång utbröt slagsmål. Jag blir så förbannat trött. Om man inte har pli på sin hund, varför envisas man med att inte ha något staket och ändå ha hunden lös på tomten? Det är inte första gången detta händer. Dessutom går inte hunden bara på mina hundar men också sina egna ägare när dessa försöker få bort den. Vidriga hundjävel. När grannen väl fått tag i den gled den ur halsbandet och gav sig på mina igen. Fick släppa båda koppel och fatta tag i nackskinnet på aset. Lasse var stridslysten och stannade kvar men Gibbs hade blivit skärrad och började springa hemåt. :( Som tur var stannade han när jag började ropa och kom tillbaka.

Bara två månader kvar till flytt, bara två månader kvar till flytt...
 
Återigen slutade vår promenad med att vi fick grannhunden över oss. Brukar hinna få bort honom i tid men denna gång utbröt slagsmål. Jag blir så förbannat trött. Om man inte har pli på sin hund, varför envisas man med att inte ha något staket och ändå ha hunden lös på tomten? Det är inte första gången detta händer. Dessutom går inte hunden bara på mina hundar men också sina egna ägare när dessa försöker få bort den. Vidriga hundjävel. När grannen väl fått tag i den gled den ur halsbandet och gav sig på mina igen. Fick släppa båda koppel och fatta tag i nackskinnet på aset. Lasse var stridslysten och stannade kvar men Gibbs hade blivit skärrad och började springa hemåt. :( Som tur var stannade han när jag började ropa och kom tillbaka.

Bara två månader kvar till flytt, bara två månader kvar till flytt...

Låter som det är dags för en polisanmälan som öppnar upp ögonen lite på grannen :mad:
 
Återigen slutade vår promenad med att vi fick grannhunden över oss. Brukar hinna få bort honom i tid men denna gång utbröt slagsmål. Jag blir så förbannat trött. Om man inte har pli på sin hund, varför envisas man med att inte ha något staket och ändå ha hunden lös på tomten? Det är inte första gången detta händer. Dessutom går inte hunden bara på mina hundar men också sina egna ägare när dessa försöker få bort den. Vidriga hundjävel. När grannen väl fått tag i den gled den ur halsbandet och gav sig på mina igen. Fick släppa båda koppel och fatta tag i nackskinnet på aset. Lasse var stridslysten och stannade kvar men Gibbs hade blivit skärrad och började springa hemåt. :( Som tur var stannade han när jag började ropa och kom tillbaka.

Bara två månader kvar till flytt, bara två månader kvar till flytt...
Gillar sista meningen!
 
Man vet att man jobbar med främmande hundar när:

Man inte kan använda vinterstövlarna på flera dagar pga djupblå, svullen vad efter att en elevhund omriktat och huggit dig i benet när den inte nådde att bita fåren...

:nailbiting:
 
Man vet att man jobbar med främmande hundar när:

Man inte kan använda vinterstövlarna på flera dagar pga djupblå, svullen vad efter att en elevhund omriktat och huggit dig i benet när den inte nådde att bita fåren...

:nailbiting:

Fy tusan. Verkar inte vara helt ovanligt att det händer dock?
 
Hur många tror ni tar sig förbi den här vakthunden? :cool:

JrulYPh.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 890
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 606
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 751
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp