Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har egentligen en stor hemtenta att skriva, men med sol och glad hund så var det väldigt mycket enklare att gå ut och gå! :) Pinnen ska med förstås! :)
IMG_20190220_112043_451.jpg
 
I dag kom ett Korningsdiplom från SKK gällade Mamma Mu för de avkommor efter henne som är korade. Jättekul! Nästa år kommer ett nytt då Calibra ska koras i höst.
Det finns några avkommor till som bara har gjort halva korningen, dvs exteriören eller MT. För de med bara exteriör är det försent men de andra kan få titeln om de bara klarar en exteriörbeskrivning :)
 
I dag kom ett Korningsdiplom från SKK gällade Mamma Mu för de avkommor efter henne som är korade. Jättekul! Nästa år kommer ett nytt då Calibra ska koras i höst.
Det finns några avkommor till som bara har gjort halva korningen, dvs exteriören eller MT. För de med bara exteriör är det försent men de andra kan få titeln om de bara klarar en exteriörbeskrivning :)
Såg det på facebook. STORT GRATTIS!!
 
I morse hade vi en smula vardagsspänning på promenaden. Vi såg en stor hare som var så fin i sin vita päls. Frej var nästan lite halvskraj för den :p. Förresten var haren nästan lika stor som honom. Vi stod och tittade på den en liten stund, tillräckligt nära för att jag skulle se de svarta öronspetsarna i ljuset från gatlyktorna. Ingen räddhare precis!

"Spänning" nummer två var en rådjursskank som låg så gott som mitt i stan utanför en kebabrestaurang. Någon som lagt viltspår mitt i stan :confused:. Serverar kebabhaket rådjurskött? Har lite svårt att tro att de tar in just skankar med klöv och päls och allt, men vad vet jag :cautious:.

Vi har eventuellt plats på nosework fortsättningskurs som börjar på söndag. Det blir kul i så fall :). Frej älskar visserligen att gå på rehab, men jag som matte tycker att det kunde vara kul med aktiviteter som sker utanför djursjukhuset, aktiviteter som vi gör bara för skoj skull!
 
Men hur glad blev jag inte nu?!
Publicerade Korningsdiplomet i en grupp på Facebook och fick höra ifrån en person som är kollega till en av de tjänstehundar vi sålt (dock ej korad) Vi har inte hört något om tiken sen nått halvår efter vi sålde henne, det är nästan 4 år sen.
Kollegans omdömme var "Fantastiskt trevlig tik som gör ett bra jobb" (Narkotikasök)

Det värme hjärtat. Det var också kul att höra att hon blivit kvar hos den förare som tog emot henne från början. Hon bor i en barnfamilj och är som vilken familjehund som helst utanför jobbet :heart
 
Pass till hund - om det utfärdas, gäller det för alltid då? Ska röntga och vaccinera snart, kanske borde ha bokat för ett pass också när vi ändå håller på. Men jag vet inte när vi kommer att använda det.
 
Pass till hund - om det utfärdas, gäller det för alltid då? Ska röntga och vaccinera snart, kanske borde ha bokat för ett pass också när vi ändå håller på. Men jag vet inte när vi kommer att använda det.

Ja det gör det.
 
I morse hade vi en smula vardagsspänning på promenaden. Vi såg en stor hare som var så fin i sin vita päls. Frej var nästan lite halvskraj för den :p. Förresten var haren nästan lika stor som honom. Vi stod och tittade på den en liten stund, tillräckligt nära för att jag skulle se de svarta öronspetsarna i ljuset från gatlyktorna. Ingen räddhare precis!

"Spänning" nummer två var en rådjursskank som låg så gott som mitt i stan utanför en kebabrestaurang. Någon som lagt viltspår mitt i stan :confused:. Serverar kebabhaket rådjurskött? Har lite svårt att tro att de tar in just skankar med klöv och päls och allt, men vad vet jag :cautious:.

Vi har eventuellt plats på nosework fortsättningskurs som börjar på söndag. Det blir kul i så fall :). Frej älskar visserligen att gå på rehab, men jag som matte tycker att det kunde vara kul med aktiviteter som sker utanför djursjukhuset, aktiviteter som vi gör bara för skoj skull!
Avundsjuk. Har ärligt aldrig i hela mitt 54-åriga liv sett en vintervit hare :( bara dom som fortsätter vara bruna året runt :p fast dom är rätt coola dom med - och stora
 
Baracken är hemma! :D Efter strul där lyftöglan gick sönder vid lyft så en stolpe flög genom golvet på baracken. Nåja, jag är nöjd att den är hemma! Och vad sjukt duktiga de är på att backa, yrkeschaufförerna..det var inte många cm tillgodo i vårt grindhål där den skulle igenom, men allt är helt! :bow:
 
Baracken är hemma! :D Efter strul där lyftöglan gick sönder vid lyft så en stolpe flög genom golvet på baracken. Nåja, jag är nöjd att den är hemma! Och vad sjukt duktiga de är på att backa, yrkeschaufförerna..det var inte många cm tillgodo i vårt grindhål där den skulle igenom, men allt är helt! :bow:
Visst är dom,min var både tung o 9x3m men in kom den även om vi använde 2 extra maskiner senare för att flytta den igen
 
Baracken är hemma! :D Efter strul där lyftöglan gick sönder vid lyft så en stolpe flög genom golvet på baracken. Nåja, jag är nöjd att den är hemma! Och vad sjukt duktiga de är på att backa, yrkeschaufförerna..det var inte många cm tillgodo i vårt grindhål där den skulle igenom, men allt är helt! :bow:

Den såg grymt användbar ut. Det blir ett toppenhundhus :up:
 
Här har vi haft vårväder idag med. Sonen har sportlov och har hängt med mig och Skägget på en mils promenad varje dag. Utom igår då det vrålregnade och ingen av oss (inte heller Skägget) ville gå ut.

Maken har kommit in i en period där träningen inte riktigt går vägen så han har tagit en paus och satsar på fysträning med Helga. De löptränar, kickbikar och lite annat.
 
Visst är dom,min var både tung o 9x3m men in kom den även om vi använde 2 extra maskiner senare för att flytta den igen
Min är också den storleken, å högre än en "vanlig". Vi behöver ju inte höjden riktigt men skitsamma :D Vi hittade den typ 3,5 mil hemifrån, så trots hålet i golvet som blev så känns det super! :banana:
 
Ibland blir jag så ledsen.
Lyssnade när två tjejer pratade om den enes hund. En chihuahua som var så enkel, den behöver aldrig gå ut, räcker att de har dörren öppen till altanen så går den ut och gör sina behov där. Ej trädgård, bara altan. Promenader behöver den inte, hon gick någon liten promenad någon gång ibland bara.

Varför har man hund då?
Jag ville bara skrika rätt ut :(
Så hemskt.
Det är något jag tänker mycket på, önskar att jag kunde köpa just en sådan chihuahua och erbjuda ett bättre hundliv. Men har hundar så det räcker just nu.
 
Orolig. Jussi haft lite tveksam aptit ett par dar, men bara på morgonen och det kan han ha ibland pga sin magkatarr. Nu vill han inte äta färskfoder ikväll. Lite pizzabotten gick bra men sin mat var det tvärt nej till. Målar genast fan på väggen för en sån trist typ är jag...:meh:
 
Avundsjuk. Har ärligt aldrig i hela mitt 54-åriga liv sett en vintervit hare :( bara dom som fortsätter vara bruna året runt :p fast dom är rätt coola dom med - och stora

Hm, är det fältharar du ser då? Såna finns inte här. Här finns bara de som blir vita om vintern.

Skulle vara kul att få se rådjuren som går i bostadsonrådet ibland, men de passar nog på när Frej och jag sover som djupast...
 
:arghh: Idag ringde valberedningen för rasklubben och vill ha in mig i styrelsen, jag skulle egentligen vilja säga ja, för att jag tycker att det är roligt och viktigt jobb. Men jag vet inte om jag kommer att orka med i år, i den andra föreningen som jag är engagerad i ska vi arrangera SM med ett förväntat stort antal startande och vi har massor av arbete att göra innan det är möjligt. Så frågan är om jag kan säga att jag är intresserad men inte i år, men att jag däremot gärna hjälper till med jaktproven, de ligger nämligen efter att SM är avklarat och vi har en lugnare period i den föreningen. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 203
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp