Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frej tog sig en rejäl test av lagningen i sitt ben idag :crazy:. Då det gått snart tre månader sedan operationen så har han fått mer och mer frihet och jag stänger inte alltid för rummen han är i längre.

Jag var i köket och han i vardagsrummet och när jag hörde obestämbara ljud gick jag dit och hittade Frej i soffan. Ena tjejen som också bor här vill inte ha honom i soffan så jag tänkte ta ner honom. Istället for han först fram och tillbaka mellan sofforna, tittade liksom illmarigt på mig och tog ett jätteskönt ut från soffan och for iväg i 110 genom långa hallen :crazy:. Avslutade förmodligen med en tvärsväng in i sovrummet :cautious:.

Stod tack och lov på alla fyra och såg oberörd ut. Men så där mycket får han inte testa den där lagningen igen...
 
:arghh: Idag ringde valberedningen för rasklubben och vill ha in mig i styrelsen, jag skulle egentligen vilja säga ja, för att jag tycker att det är roligt och viktigt jobb. Men jag vet inte om jag kommer att orka med i år, i den andra föreningen som jag är engagerad i ska vi arrangera SM med ett förväntat stort antal startande och vi har massor av arbete att göra innan det är möjligt. Så frågan är om jag kan säga att jag är intresserad men inte i år, men att jag däremot gärna hjälper till med jaktproven, de ligger nämligen efter att SM är avklarat och vi har en lugnare period i den föreningen. :cautious:
Jamen såklart du kan säga att du är intresserad men inte i år! Jag hade varit tydlig och förklarat att fram tills SM är det lite för mycket men att du gärna vill vara med efter det :)
 
Min hund ska vara demohund på en föreläsning i april, något som jag tror kan vara nyttigt för honom. Framför allt är det till en person som jag har hög tillit till gällande hennes hundkunskaper så det ska bli riktigt kul att dels höra föreläsningen men även se hur han beter sig med en duktig hundförare. Önskar det vore april nu :angel:
 
Jamen såklart du kan säga att du är intresserad men inte i år! Jag hade varit tydlig och förklarat att fram tills SM är det lite för mycket men att du gärna vill vara med efter det :)
Jag ska nog göra det, det lilla jag haft med personerna att göra så är det ett trevligt gäng. Jag lyckades bli av med mötessekreterare rollen idag. En mindre sak i den föreningen. :up: Jag är ju bara ledare två dagar i veckan, ansvarig för kiosk, lok och webb...plus allt det där andra som ingen annan gör. :meh:
 
Ville raringen är helt slutkörd i huvudet idag. Vi började unghundskurs idag, fyra uppskruvade hanhundar (där ibland Ville) och en skrämd tik. Vi fick sekunder av kontakt men mest hade han fullt upp att kolla omgivningen. Sista övningen stod vi över för han var helt slut i huvudet. Så istället för att börja träna in fot så körde vi vila i famnen. :heart Så skönt med en kursledare som bara konstaterar att det är helt rätt beslut, han orkar inte nu. Så nu kör vi läxa till nästa gång och hoppas att det är lite lättare att hitta fokus. :)
 
Så sjukt stolt över min lilla Humla! Vi firade födelsedag igår med ett gäng, och var på restaurang där hon var välkommen in. Hon fick ett märgben av personalen och la sig sedan och vilade större delen av kvällen. Så duktig :love:
Märks att hon har en del att smälta idag dock, särskilt efter ett par timmar med @Killaloe och Svansson :angel:
 
Så sjukt stolt över min lilla Humla! Vi firade födelsedag igår med ett gäng, och var på restaurang där hon var välkommen in. Hon fick ett märgben av personalen och la sig sedan och vilade större delen av kvällen. Så duktig :love:
Märks att hon har en del att smälta idag dock, särskilt efter ett par timmar med @Killaloe och Svansson :angel:
Går det bra för er?
 
Ja, det gör det :) Hon funkar bra in i vardagen än så länge och jag hoppas det ska gå bra även framöver :) Mår själv lite hakvkass mentalt just nu, så försöker inte ställa för höga krav på oss och vad vi ”borde klara” för fort, men även det går bättre och bättre!
Ja gud, ta det bara lugnt och låt er växa ihop lite till att börja med.
 
Sonic gjorde en rejäl vurpa idag i den hala leran. Han kom på fötter igen och fortsatte jobba som om inget hänt, men så SKITIG han blev :arghh:. När han är blöt så syns det att även om han är en stor BC, så är han verkligen inte en grov/tung modell :)
20190223_163654.jpg
 
Ammo undrar om någon kan anmäla hans matte till LS.
Han har varit magsjuk tis-tors (ordentligt) och fick inte börja äta mat på riktigt förrens igår. Vi tar det fortf lugnt med mindre portioner för att inte chocka magen och Ammo säger att han är HUNGRIG och att han vill ha sitt KILO mat NUUU.

Vänligen ring genast / Ammo.
 
Ammo undrar om någon kan anmäla hans matte till LS.
Han har varit magsjuk tis-tors (ordentligt) och fick inte börja äta mat på riktigt förrens igår. Vi tar det fortf lugnt med mindre portioner för att inte chocka magen och Ammo säger att han är HUNGRIG och att han vill ha sitt KILO mat NUUU.

Vänligen ring genast / Ammo.
Skrället lider genuint med Ammo. Mat är trots allt meningen med livet och han svälter minsann ganska omgående efter varje mål mat. Fasta måste vara definitionen på djurplågeri! :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 889
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 599
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 745
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp