Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så då valde du självklart honom! :idea:
Haaaahahaha! Blev tvungen att leta lite... Någon skrev till mig "Blå verkar behöva Valium. Ta röd, han är smartare och lägger sig i bakhåll för att bara anfalla när det verkligen behövs."
Blå behöver fortfarande valium. :angel:
Men det blev han ändå. 😍



43 kg? Jösses!

Ja, häromnatten trodde jag faktiskt jag skulle dö innan jag fick bort honom, mådde illa i en timme efteråt. :laugh:
 
Det tog två år men nu har hunden upptäckt att det faktiskt bor harar på brukshundsklubben (och inte bara harpluttar). En sprang upp framför nosen på henne idag och då hjälper inga kommandon, tyvärr. Tog några minuter att få tag på henne, och jag är glad att hon inte har toppkondition, annars hade hon sprungit mer.
Får se hur det går att träna där framöver.

Hade en bra träning innan dess i alla fall.
 
Det har inte blivit så mycket skrivet på sista tiden för vi håller fortfarande på med rehab efter muskelskadan i vintras. Den är envis och ger som muskelskador brukar obalans i rörelsemönstret. Det underlättar inte att han var högerstark innan också. Så även om vi påbörjat en ny brukskurs så lär vi inte kunna prova appellen igen på ett tag för jag kan ju inte träna budföring. Tränar heller inte hopp och inkallning förutom på korta avstånd, men det behöver han inte heller.

Det viktigaste just nu är att han är i god form tills om två veckor då det förhoppningsvis anländer en ny familjemedlem! Ska träffa valparna igen imorgon (då är de precis sex veckor) och ta beslutet då.

Det enda jag vet om våren så långt är att den blir aningen dyr med rehab, valpköp och så den där hästen jag köpte förra veckan. ;)
 
Brukskurs idag. Det är en återkommande grupp vi varit med i sen 2015, så Gibbs har hängt på sen han var liten. Vi börjar alltid med skott-träning och det har gått fint. Tills idag. :( Bestämde mig för att bara ta det lugnt och vara passiv vid bänkarna över planen. Han visar oro efter 3-4 skott. Efter ytterligare några vill han varken ta korv eller leksak. Bestämmer mig för att promenera lite medan de resterande skotten går, vi går bortåt från skotten, han tar lite korv men slutar sen och visar tydligt att han vill därifrån. :down:

Jag packade in hunden i bilen och åkte hemåt istället för att vara med på resten av träningen. Känner mig smått uppgiven vad gäller Gibbs. Short ulna, vek mentalitet och nu skottberörd. Det känns väldigt tråkigt.
 
Brukskurs idag. Det är en återkommande grupp vi varit med i sen 2015, så Gibbs har hängt på sen han var liten. Vi börjar alltid med skott-träning och det har gått fint. Tills idag. :( Bestämde mig för att bara ta det lugnt och vara passiv vid bänkarna över planen. Han visar oro efter 3-4 skott. Efter ytterligare några vill han varken ta korv eller leksak. Bestämmer mig för att promenera lite medan de resterande skotten går, vi går bortåt från skotten, han tar lite korv men slutar sen och visar tydligt att han vill därifrån. :down:

Jag packade in hunden i bilen och åkte hemåt istället för att vara med på resten av träningen. Känner mig smått uppgiven vad gäller Gibbs. Short ulna, vek mentalitet och nu skottberörd. Det känns väldigt tråkigt.

Åh vad tråkigt med Gibbs :( Förstår din uppgivenhet.
 
Här har inte hänt mycket idag. Maken och Helga har spårat och fystränat. De spårar dagligen just nu plus de dagar de är på klubben. Hårdträning inför IGP2 om 4 veckor.

Jag, Mamma Mu och Skägget har donat i trädgården. Prepparerade hela trädgården med gotta så de har dammsugit hela tomten :p
 
Jag har varit rätt låg i veckan, då jag avlivade min katt i onsdags, och jag märker att Humla känner av det.
Blev därför väldigt glad :o igår när hon under eftermiddagspromenaden började bita mig i knävecken för att hon ville leka :love: Har vekrligen fått öva för att få igång henne i lek (tror inte hon lekt med människor tidigare i livet) så detta var verkligen kul, även om jag fick säga till när hon faktiskt nafsade i benet och inte bara i byxorna :rofl:
 
Jag skrev ju för några dagar sedan om att V börjat gå upp i förväntan av skott och jag kände mig lite frustrerad.
Lösningen (iallafall för stunden) var grillad grillkorv och en skytt med bra timing. Provade igår och matade henne genom skotten och redan då var det enorm skillnad. Jag fick ingen känsla av att hon skulle dra.
Idag körde vi igen och då behövde jag inte mata henne under skotten utan kunde belöna fotgåendet och ha henne lös som vanligt.
Tänk att lösningen ibland kan vara så enkel som att erbjuda tillagad mat istället för rå :D
 
För ett drygt halvår sedan flyttade ett par med två Berner sennen in på gatan. Av någon anledning gillar min hund inte dem. Hon har skällt ut dem rejält när vi mött dem på promenad där hon annars inte bryr sig om andra hundar. (Hon skäller på alla hundar som går förbi tomten, att få ordning på det är sommarens projekt).
Men nu har jag och deras matte bestämt oss för att jobba på grannsämjan. Idag och igår har vi gått kort promenad med deras unghund. Inget nosa eller hälsa, bara gå och uppföra sig. Igår skällde hon när vi möttes, idag var det lekinviter från båda :bump:.

I veckan ska vi gå med den äldre och när det funkar med allihop.
 
Alltså, de här låren :laugh:
BEB0210C-CBEA-4C2B-B00A-E681D36A0486.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 193
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp