Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem sjutton vill inte vara Jesus liksom? Jag är mest ute efter den där egenskapen att göra vatten till vin, men det går förbaskat trögt. 🙄😜

❤ Du har mycket värdefullt att bidra med! Heeeej tillbaka! 😍

Smort! Tänkte mer på att GÅ på vatten (jag har varit rädd för vatten sen jag gömde mig bakom soffan - som en idiot - och smögsåg Hajen som min storebror tittade på) men man kanske kan göra en kombo? Gå på vin, och ha med en kåsa för vätskepauser? :D

Ser fram emot den här veckan - inget mer "är det här enligt momentbeskrivningen?", nu är det anarki! I like it. :angel: :laugh:
 
Lämnat hunden på pensionat. Hon har varit där en gång förut och kände igen sig och tydligen var det ett kul ställe. Med viftande svans följde hon med ägaren och struntade i matte.
Känns ändå jobbigt, men försöker tänka hur mycket värre det varit om hon i stället tittat efter mig. Eller inte ens velat hoppa ur bilen.
 
Funderar på att gå ut med hundarna. De är nååågot trötta efter senaste veckan, sover, sover och sover ännu mer. Fast trots att de verkar helt slutkörda så reagerade de när jag tog på mig ytterkläder för en stund sedan (skulle ut och handla). De älskar också det här vädret :D Blir nog bara en kort tur till någon hage nu, så kan jag sitta där och de kan strosa runt. Det borde bli lyckat.
 
Är hemma igen efter påskfirande med husvagn, hundträningsfolk och massor med hundträning. Iaf för maken och H.
Det har varit spår, lydnad och skydd alla dagar. H var lika pigg när vi åkte hem som när vi åkte dit. De andras hundar var halvdöda :p
Skägget och jag har vandrat och joggat på de fantastiska lederna i Hökensås naturreservat :love:
 
Vilken otrolig jäkla tur att jag inte ska till Leros i vår, som jag brukar. Mina hotellägare där, ett brittiskt par, har nämligen tydligen tagit sig an en dräktig tik, med det här resultatet:

Visa bifogad fil 28079

Jag är helt emot utländska adoptioner, men dessa ... 😍

Ägarna är dessutom fantastiska djurmänniskor, när jag var där för två år sedan hittade de en kattunge med navelsträngande dinglande i en soptunna. De tog hand om honom trots att de redan hade 12 välskötta och kastrerade katter, han är kvar hos dem fortfarande och är en glad knäppkatt. Så att ta en valp från dem skulle inte kännas konstigare än att köpa en valp hemma.

Som sagt tur att jag inte ska dit. Jag kan ju verkligen fortfarande inte ha hund men alla tankehinder liksom pulvriseras så snart jag kliver av planet i Grekland.
Nu befinner jag mig bara några timmars båtresa från de här. 🙈

B05C524A-2839-4015-A600-E8B7C77C514C.png
 
Tog tag i den där trimningen och nu är det bara lite finlir på övergångarna kvar och sen är mamma terrier vårfin :D

57763898_2123585467762046_8534396614708559872_n.jpg


Formen är lätt att åtgärda nu när hon kan börja träna igen och förhoppningsvis hinner pälsen komma i tiptop lagom till Ö-sund i sensommar :)

Var bra nog sugen på att dra bort även kragen :angel: men det tar sån satans tid innan den är utväxt i nån vettig ordning när man gör det, så jag har bara plockat ur den lite lagom.
 
Min knäppa hund är mycket mer avkopplad i stan än i sommarstugan i skogen. Nu har han gått och lagt sig i ett annat rum än oss människor. I sommarstugan hade han fullt upp med att vakta oss :cautious:. Ville också gärna gå på promenad i stan men inte gå på promenad i glesbygden på skogsvägarna. Tro hur jag ska omvända honom? :p
 
Jag måste säga att jag blev så stolt över Helga som campingvovve :)
När hon kom till oss för 8 månader sen hade hin aldrig gått en promenad, bara suttit i hundgård bortsett från när hon tränades, hon hade aldrig varit inne i ett hem, i ett samhälle, umgåtts med hundar eller något av sånt som vi i Sverige tar förgivet att hundar upplevt.

På campingen var väldigt mycket hundar och det var en hel del gapiga, tjaffisga jyckar. Men Helga skred fram som en drottning. Brydde sig inte ett skvatt om hundar, folk, ungar på kickbikes, fotbollar mm. Hon låg lugnt på utsidan vagnen och tittade på allt. De hade en hundrastgård där hon lekte med kompisarnas schäfrar om kvällarna. Hon som knappt sett en hund innan hon kom hit. Hon är så härligt anpassningsbar och miljöstark :love:
 
Grannarna mitt emot med de där bjäbbiga små hundarna har fått valpar... Troligen helt oplanerat och utan förvarning med tanke på att tiken valpade i husbilen medan de var iväg på påsksemester... Var inte så länge sedan som en annan av deras tre tikar fick en valp som dog kort efter födseln, även den kom som en överraskning. Man tycker folk borde lära sig av sina misstag.
 
Alltså denna fantastiska Fred :heart i söndags kväll skulle han hjälpa till att ta in lite får. Han lyckades tyvärr fastna i staketet där det stack ut en ögla. Han kom med full fart och trädde in vänster framben så det tog tvärstopp. :crazy: Jag trodde han slet av sig benet men efter några minuter stödde han redan på det, men ibland släpade han tassen lite och hade inte styrsel riktigt på benet så började oroa mig för senor och dylikt. Ringde direkt veterinären men det var så klart fullt och de kunde ändå inte göra så mkt på jourtid så de tyckte jag kunde avvakta så länge han inte blev sämre. Han var då ganska svullen på överarmen. Han fick lite smärtstillande som jag hade hemma och på morgonen därpå var han redan så mkt bättre. Idag haltar han inte i skritt och knappt i trav och svullnaden har gått ner väldigt mkt! Han måste ha väldigt bra läkkött! Dock har han koppeltvång och få ta det lugnt just nu vilket han själv tycker är väldigt onödigt! Nu går jag bara och nojjar mig att det är något fel iaf för han är extremt smärttålig. :nailbiting:
57541856_2322778934438998_4635742903346397184_n.jpg
 
Verkligheten har börjat banka på dörren här. Jag ser Bobber allt oftare hur han slickar och försöker bita på hans ”handled” där han har artrosen efter en skada. Jag har ju fått utskrivet smärtstillande på långtidsrecept att ge vid behov för just detta men just nu är behovet typ dagligen, och jag känner att jag inte vill ha det så. Jag vill inte behöva ge honom piller för att han inte ska ha konstant ont i tassen. Jag vill inte behöva droga honom varenda gång han har busat med Chicko utomhus.

Så jag tror att vi nog får ta samtalet här hemma med barnet om Bobbers framtid väldigt snart. 😔😔😔
 
Det var väldigt intressant att testa tävla med Tripp. Jag visste ju redan att han egentligen inte alls var färdig för att tävla och jag hade aldrig gjort det om jag inte vetat om hur lugna och fina fåren var.
Lydnaden var typ obefintlig men jag är ändå glad över att vi klarade både hämt och fösning för det var mer än vad jag trodde. När vi kom till delningen vägrade han ligga stilla och vänta på mig, så fort jag ställde mig i position att dela började han gå mot fåren :devil: Egentligen tror jag att det är ett positivt tecken för förut har han vill mest bara velat flanka jämt och hålla ihop gruppen men nu verkar han tycka delningen är roligt och då har han ju så klart inte tid att vänta på att jag ska bli klar för han kan ju bäst själv. :meh:

Trots att jag nog fick skämmas en smula över den vallning vi visade upp och trots att vi typ kom sist alla dagar, känner jag mig så glad och nöjd med min lilla tokhund för nu känns det som det finns hopp, vi kommer kunna komma ut på tävlingsbanan :heart men vi ska nog inte försöka igen förrän tidigast till hösten :o

Sista dagen var han såpass varm att han till och med doppade tassarna i ån! Det händer inte ofta då vatten är det farligaste som finns, iaf enligt Tripp :p
57426209_2319200341463524_2736321688596643840_n.jpg
 
Verkligheten har börjat banka på dörren här. Jag ser Bobber allt oftare hur han slickar och försöker bita på hans ”handled” där han har artrosen efter en skada. Jag har ju fått utskrivet smärtstillande på långtidsrecept att ge vid behov för just detta men just nu är behovet typ dagligen, och jag känner att jag inte vill ha det så. Jag vill inte behöva ge honom piller för att han inte ska ha konstant ont i tassen. Jag vill inte behöva droga honom varenda gång han har busat med Chicko utomhus.

Så jag tror att vi nog får ta samtalet här hemma med barnet om Bobbers framtid väldigt snart. 😔😔😔
Så tråkigt att läsa. Beklagar :heart
 
Alltså min lilla rödräv.. :heart
I helgen gjorde hon misstaget att kasta sig in mellan sin kompis och hans mat. Han sa ifrån och hon fick sig ett bett över ansiktet, ett jack vid ögat och ett i munnen. Jag har tvättat, spolat och hållit efter och jacket vid ögat läkte fint, men svullnaden gav inte med sig i munnen.

Så idag åkte vi till veterinären. Superglad när hon kommer dit, utforskar och är allmänt nöjd, står så otroligt fint och stilla när veterinären undersökte henne, även när hon pillade i munnen och drog ut läppen för att se såret ordentligt så var Asni så lugn och fin så. Frisk som en nötkärna blev domen, men såret behövde spolas. Hon tog med sig Asni, som hängde på utan att tveka.
Så skönt att ha trygga hundar som bara fungerar :love:

Nu har de ringt att hon är färdig och får åka hem :D Hon ska få ett ben när hon kommer hem, sötnöten.
 
Inget får en att känna att man kanske trots allt har rätt lite hundar som att gå på agilitytävling där många tenderar att ha från tre hundar och uppåt dussinet, vi är ju rätt blygsamma då som bara har tre att dela på :D.
Är sugen på en vovve nummer fyra men måste få ordning på den flock vi har först, Nano är helt hopplöst enerverande just nu då hon ger ifrån sig skall när man är på bortaplan då hon förväntar sig att det ska hända saker. Det går bra så länge man sitter och slappar, då ligger hon och vilar men så fort man är på benen så ska fröken roas. Nike är Nike, hon är som hon är men har börjat roa sig med att dra igång de andra två när hon så behagar utan att det för den sakens skull är nåt. Nessie är den som faktiskt sköter sig bäst, Nano nummer två och Nike tja, får hon för sig nåt så stängs öronen av helt men för det mesta så är hon duktig det är bara som sagt att hon drar igång allihopa när hon väl får för sig nåt.
Nessie kom faktiskt tvåa och trea av kring 20 hundar i sina lopp i måndags och fick en pinne i agilityloppet, blev lite nojjig då hon på slutet verkade lite besvärad då det började smälla rätt rejält en bra stund innan vi skulle åka. Idag var vi dock ute och det smällde i skogen och hon brydde sig inte så hon kanske bara ville iväg då vi redan packat ihop oss och bara väntade på prisutdelningen på slutet, matte var också rätt trött på smällandet mot slutet då det bara verkade intensifieras.

58419583_10217374172820516_1313692575856590848_n.jpg


Igår var vi på kurs i lydnadsklass 1, blir säkert väldigt nyttigt även om vi nu redan hunnit starta i 1:an och även ska tävla på söndag. Det är rutan vi måste jobba in, fjärren börjar ta sig, fotgåendet har jag tränat alldeles för lite och resten löser sig väl :p. Ska åka och träna en vända innan jobbet, försöka köra igenom lite lydnad och inte råka hamna på agilityplanen på en gång :angel:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 173
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 427
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Trött
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp