Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh. Hon som jag åkte på LC med nu senast har lagt upp annons om valpkull nu. Alltså, den tiken är så fin på alla sätt och har en så fantastisk personlighet, precis som sina nära släktingar. Satan vad valpsugen jag blir :arghh: Och ja jo, jag visste redan innan att hon ska paras nästa vår, det har jag vetat länge, men det blir lite mer på riktigt nu när de faktiskt lagt ut annons om det. De har inte skrivit ut med vilken hane än, men alltså, han är så jäkla häftig han med. BWAH.
 
Inget får en att känna att man kanske trots allt har rätt lite hundar som att gå på agilitytävling där många tenderar att ha från tre hundar och uppåt dussinet, vi är ju rätt blygsamma då som bara har tre att dela på :D.
Är sugen på en vovve nummer fyra men måste få ordning på den flock vi har först, Nano är helt hopplöst enerverande just nu då hon ger ifrån sig skall när man är på bortaplan då hon förväntar sig att det ska hända saker. Det går bra så länge man sitter och slappar, då ligger hon och vilar men så fort man är på benen så ska fröken roas. Nike är Nike, hon är som hon är men har börjat roa sig med att dra igång de andra två när hon så behagar utan att det för den sakens skull är nåt. Nessie är den som faktiskt sköter sig bäst, Nano nummer två och Nike tja, får hon för sig nåt så stängs öronen av helt men för det mesta så är hon duktig det är bara som sagt att hon drar igång allihopa när hon väl får för sig nåt.
Nessie kom faktiskt tvåa och trea av kring 20 hundar i sina lopp i måndags och fick en pinne i agilityloppet, blev lite nojjig då hon på slutet verkade lite besvärad då det började smälla rätt rejält en bra stund innan vi skulle åka. Idag var vi dock ute och det smällde i skogen och hon brydde sig inte så hon kanske bara ville iväg då vi redan packat ihop oss och bara väntade på prisutdelningen på slutet, matte var också rätt trött på smällandet mot slutet då det bara verkade intensifieras.

58419583_10217374172820516_1313692575856590848_n.jpg


Igår var vi på kurs i lydnadsklass 1, blir säkert väldigt nyttigt även om vi nu redan hunnit starta i 1:an och även ska tävla på söndag. Det är rutan vi måste jobba in, fjärren börjar ta sig, fotgåendet har jag tränat alldeles för lite och resten löser sig väl :p. Ska åka och träna en vända innan jobbet, försöka köra igenom lite lydnad och inte råka hamna på agilityplanen på en gång :angel:.
Det var faktiskt otroligt vad ihållande det smällde, och inte ett ord om det i PM. Och inga dåliga smällar! Man undrade ju vad tusan de höll på med :cautious:
 
Det var faktiskt otroligt vad ihållande det smällde, och inte ett ord om det i PM. Och inga dåliga smällar! Man undrade ju vad tusan de höll på med :cautious:

Ja, höll de på hela kvällen sen? Det kändes som om det bara började smälla på mer och mer innan vi åkte och då hade det säkert hållit på en halvtimme. Vi bor ju rätt nära ett skjutfält så hundarna är ju vana men man undrar vad de höll på med egentligen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 901
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 654
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 792
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kaoset del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp