Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Hej, vet att det är en gammal tråd men det är därför jag kommenterar. Finns det någon mer ridtravartråd som ersätter denna eller är denna tråden den enda som finns och det inte längre finns någon aktiv ridtravartråd? Har försökt söka men inte kunnat hitta någon mer.

Jag hade iofs kunnat tänka mig att haka på i tråden om det finns något intresse att "starta upp" igen :) jag har sedan vi köpte gård för drygt ett år sedan en ridtravare. Hon är framförallt sällskapshäst men arbetar ca 4-6 dgr/vecka och jag har någon liten förhoppning om mer uppsutten träning framåt våren när det blir bättre förutsättningar med mer ljus och "tid". :D

Så vi kanske kan kicka igång tråden igen!
 
Jag hade iofs kunnat tänka mig att haka på i tråden om det finns något intresse att "starta upp" igen :) jag har sedan vi köpte gård för drygt ett år sedan en ridtravare. Hon är framförallt sällskapshäst men arbetar ca 4-6 dgr/vecka och jag har någon liten förhoppning om mer uppsutten träning framåt våren när det blir bättre förutsättningar med mer ljus och "tid". :D

Så vi kanske kan kicka igång tråden igen!

Det vore kul!
Jag har nyligen skaffat mig ett varmblod (han har stått i samma stall som mig ett tag men han blev min vid årsskiftet :D) men har sen tidigare ett russ, Alva, oxå hon med travbakgrund.
Hon jobbas mest från backen dock.

Axel har vi precis börjat sätta i vagn då han mest bara fått gått o vara häst senaste tiden. Vi jobbar även från marken med att stärka upp ryggen, tanken är att sitta upp och börja rida snart oxå. Planen är en allsidig skogsmulle så länge han tycker det är kul.

Han är fd skolhäst så han hjälper och lär sin nybörjare till matte så tålmodigt så samtidigt som matten försöker lära honom skillnaden mellan travhäst och skogsmulle. :p

Det är verkligen kul att se hur glad han blir över att få komma i vagn igen. Har god hjälp av min kompis som jobbar i travstall då jag själv inte har kört något sedan skolan. :angel: Planen är att vi ska ge oss ut på vår första tur utan medhjälpare imorgon. :nailbiting:

1-2.jpg

Axel Bäckå
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: geting
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp