Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hyperventilerar nästan lite just nu. Har börjat övertyga sambon att aussie är en bra hund tack vare @Miao och Pu! :love: Han vill ha en vakthund (rottis, schäfer, malle) vilket jag säger tvär-nej till då jag inte anser att det är raser som passar oss. Men efter att ha visat videor när Pu kör skydd så blev han impad och lät lite mer positiv!
Drömmen om att någon gång ha en ”Alice 2.0” lever :love:


(Och hej förresten! Jag är ju inte aktiv så Hund längre av uppenbarligen skäl men följer er från skuggorna)
Så kul! Hoppas du lyckas. Det var tack vare Alice som jag till slut landade på collie. Jag insåg att det inte var Eski med en helsikes massa motor som jag ville ha (cattledog), utan en glad Alice utan rädslor. Jag tycker att Eija är precis det. En bra korthårscollie är skitkul! Hon har en kullsyster som tränar skydd, just sayin... :)
 
Det blev kval.resultat och titel i rallylydnad N ikväll men inte tack vare mig, tur att Nessie sköter sig så bra att vi skrapar ihop poäng ändå! Världens bästa lilla corv :love:.
Vi väntar med uppflytt tills jag lärt mig skilja på höger och vänster, det kan nog ta ett tag :o.

60344496_10217523451592392_4254382715501019136_n.jpg

Grattis! :love:
 
Så kul! Hoppas du lyckas. Det var tack vare Alice som jag till slut landade på collie. Jag insåg att det inte var Eski med en helsikes massa motor som jag ville ha (cattledog), utan en glad Alice utan rädslor. Jag tycker att Eija är precis det. En bra korthårscollie är skitkul! Hon har en kullsyster som tränar skydd, just sayin... :)
:love:
Jag tror dock att steget till korthårscollie är ännu längre för mannen :D han älskade ju också Alice, så det är en liten fördel för aussien.
 
Idag var jag och lämnade in cykeln på lagning, så det blev en premiär-tur ute nu med vovvarna. Nano tyckte cykeln var super-suspekt förra året och jag hann ju inte vänja henne vid den då jag fick punka. Idag gick det bra, nåt litet pass till så fattar hon nog att det kan vara rätt kul. Nessie och Nike tog jag tillsammans på en kortare vända, tänkte stega upp gradvis. Nessie älskar att springa brevid cykeln, Nike hänger på men är inte lika förtjust.
 
Läste i "bit-tråden" och tyckte det var riktigt intressant, särskilt med tanke på att min egen lilla individ här hemma faktiskt har rätt nära till tänder i ett par situationer.

Frej har varit hos sin havanaise-kompis idag och de hade busat lite och fixat galant att vara ensamma tillsammans ett par timmar. Jag måste verkligen försöka kunna ha en till hund så småningom, jag tror verkligen att Frej skulle tycka att det vore toppen.
 
Den där bekanten som köpte två schäfervalpar från samma kennel och kull... Nu ska hundarna tydligen säljas, iaf minst en av dem, "det är för mycket jobb med två hundar". Kanske skulle tänkt på det innan...? Blir fan gråhårig. Förhoppningsvis är uppfödaren med på banan.

:banghead::banghead::banghead::banghead:

Det var ju bara en tidsfråga innan det skulle ske. En uppfödare som sålt två kullsyskon till samma familj är knappast med på banan när det skiter sig. Jag frågade om hur de tänkte när de sålde men fick bara en axelryckning till svar när jag träffade dem senast.
 
:banghead::banghead::banghead::banghead:

Det var ju bara en tidsfråga innan det skulle ske. En uppfödare som sålt två kullsyskon till samma familj är knappast med på banan när det skiter sig. Jag frågade om hur de tänkte när de sålde men fick bara en axelryckning till svar när jag träffade dem senast.

Helgas uppfödare har iofs gjort det flera ggr. Men då har det handlat om hem där både tävling och uppfödning är aktuellt och köparna har velat ha tex en tik och en hane ur samma kombo i linjesyfte.

Alltså inte för att para med varandra :laugh:
 
Helgas uppfödare har iofs gjort det flera ggr. Men då har det handlat om hem där både tävling och uppfödning är aktuellt och köparna har velat ha tex en tik och en hane ur samma kombo i linjesyfte.

Alltså inte för att para med varandra :laugh:

Jag vet en b-uppfödare som nyligen parat helsyskon med varandra. Det var ju ingen fara eftersom de inte kommer ur samma kull :crazy:.. Hanen i fråga har dessutom ett rejält överbett och är inte den trevligaste hund världen skådat. Dessutom helt utan meriter. Vet dock inte om tiken tog sig, inga valpar reggade iallafall.
 
Jag vet en b-uppfödare som nyligen parat helsyskon med varandra. Det var ju ingen fara eftersom de inte kommer ur samma kull :crazy:.. Hanen i fråga har dessutom ett rejält överbett och är inte den trevligaste hund världen skådat. Dessutom helt utan meriter. Vet dock inte om tiken tog sig, inga valpar reggade iallafall.

Men gode....du skämtar? :eek:
Du måste PMa mig vem!
 
Jag vet en b-uppfödare som nyligen parat helsyskon med varandra. Det var ju ingen fara eftersom de inte kommer ur samma kull :crazy:.. Hanen i fråga har dessutom ett rejält överbett och är inte den trevligaste hund världen skådat. Dessutom helt utan meriter. Vet dock inte om tiken tog sig, inga valpar reggade iallafall.

Nej men herrejävlar? Det måste ha brunnit fullständigt i huvudet på hen?
Är SKK underrättade?
 
Jag måste vara både trög och blind men jag hittar för tusan inte informationen när man får tävla tik som har haft valpar.O_o
 
Jag måste vara både trög och blind men jag hittar för tusan inte informationen när man får tävla tik som har haft valpar.O_o

"Dräktig tik och valptik
Dräktig tik får inte delta i utställning, prov, tävling eller beskrivning 30 dagar före valpning, beräknat från 63 dagar efter första parningen, och får inte heller delta förrän 75 dagar efter valpning, oavsett resultatet av valpningen. "

sidan 9 i lydnadsreglerna men står samma i agility och på andra ställen under "Allmänna regler för utställningar, prov, tävlingar och beskrivningar" i början.
 
I tisdags var det medlemsmöte som Asni fick hänga med på. Hon skötte sig alldeles utmärkt. Efter mötet så blev det agilityträning och Tinja tiggde till sig lek av en man som är ny på öppenträningarna, och de hade riktigt kul ihop :D Asni är i en lite muppig period med nytt folk just nu och har gått från att kasta sig över människor till att vara lite blyg, men hon kunde inte låta bli att försöka vara med i dragkampen, även om det var svårt att försöka få tag i ett hörn av leksaken när Tinja kör järnet :rofl:

Idag åkte vi iväg till skogen för att träffa päronen och fika lite i en solglänta. Asni drog ner nosen i backen så fort vi kom ur bilen och spårade hela vägen fram till päronen. Hon har alltid haft en otrolig fallenhet för spår, synd bara att jag tycker det är alldeles för tråkigt att träna :p

I helgen tävlar jag och Tinja, då får Asni följa med och agera hejarklack.
 
ASSÅ RING LS!!! Jag är världens hemskaste matte.
DB72C5DA-F3CC-4180-8C30-8D59A618568D.jpeg


Fluffvargen blev idag nakenvargen! Av någon jäkla anledning har han fått objudna hyresgäster, nämligen en halv myrkoloni 😱 Så ett bad senare fick det bli rakapparaten. Tyvärr hade jag bara den kassa som dog halvvägs genom hans senaste rakning så det ser rätt så jäkla halvtaskigt ut, men han är skitglad att ha blivit av med pälsen igen. Det växer ju ut igen 😂
 
”Här sitter jag, tänker inte gå en meter till, för jag har redan bajsat och den här rundan är tråkig! Så det så!”

939BFF35-8123-470A-9EC0-9C52C57DEB7C.jpeg

(Inzoomad bild i nästa inlägg)

Japp, jag plågar den stackars ridgebacken med SAMMA runda på morgonpromenaden innan jobbet varje arbetsdag 😳😆 och hon har mycket starka åsikter om det! 😆 Det är ju tråkigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 189
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 983
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 423
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp