Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Normalt sett gjorde Milla det också, men inte medicin :cautious:
Jag brukar ha något gott godis, tex en köttbulle, som jag delar i två-tre bitar. Först peppar jag igång hunden lite extra på att den ska få något riktigt gott och ger en bit godis. Sen direkt efter ger jag tabletten och sen direkt efter tabletten ger jag en eller två godisbitar. Då brukar de inte märka att en av rundorna var en tablett :p
 
Jag brukar ha något gott godis, tex en köttbulle, som jag delar i två-tre bitar. Först peppar jag igång hunden lite extra på att den ska få något riktigt gott och ger en bit godis. Sen direkt efter ger jag tabletten och sen direkt efter tabletten ger jag en eller två godisbitar. Då brukar de inte märka att en av rundorna var en tablett :p
Under soffan hittade jag ett lager av bitar av de dyra led-kosttillskotts-tabletterna jag försökt lura i pysslingen. Så han tar godis ett, tabletten och sist godis två och sedan springer han in under soffan och spottar ut tabletterna.
 
Jag brukar ha något gott godis, tex en köttbulle, som jag delar i två-tre bitar. Först peppar jag igång hunden lite extra på att den ska få något riktigt gott och ger en bit godis. Sen direkt efter ger jag tabletten och sen direkt efter tabletten ger jag en eller två godisbitar. Då brukar de inte märka att en av rundorna var en tablett :p
Funkade aldrig. Tro mig, vi försökte allt. Inte ens om man kastade köttbullar och den femte hade en tablett i sig så gick det ner 😅
 
Floki har åkt på kollo hos sin pappas uppfödare. Han fick en tjejkompis att bo med, men hon tyckte att han var mycket finare än vad han tyckte om henne. Han smälter nog så småning om. :rofl:
28788
 
Jag "råkade" visst shoppa mig en vuxen, färdigmeriterad och färdighälsokollad avelshane idag :angel: så till veckan blir det en stökresa för att hämta hem underverket :D

Det där har jag försökt med ett bra tag nu, men har inte lyckats. Har lovat mig själv att jag inte ska köpa en hund just nu, men råka kan man ju... om man "råkar" hitta något. :cautious:
 
Jag och Ville firade att jag blev klar i god tid med tentan genom en långpromenad och bad! Och nu surar jag över att filmen är för stor för att bifoga 🤨 men vi hade härliga 1,5 h ute och ikväll har jag lagt ett blodspår åt taxfröken. Ville ska få prova att gå spåret efter henne tänkte jag, det kan bli en utmaning!
 
Superbra hund-fredag, var och simmade hundarna på eftermiddagen och sen på kvällen åkte vi in till HH och åt supergod ryggbiff med konjakssås och champinjoner till middag. Nano fick följa med själv denna gången då hon behöver träna på att vara ifrån flocken ibland och hon fick också lite gottis att äta.
Imorgon blir det till att tävla rallylydnad för första gången!
 
Har fått första uppdateringen om Floki. Han tycker om sin tjejkompis nu, men han hade försökt vakta sin pappas uppfödare mot en av sina farbröder. :meh: Han hade då fått en tillsägelse och vänder nu och går åt andra hållet så fort han ser alla sina farbröder. Han lär sig snabbt i alla fall. Annars hade han skött sig.
 
Hemma nu efter vår första rallylydnads tävling, alla tre lyckades få kvalificerat resultat och Nessie och Nano i bägge sina starter. Nessie var verkligen jätteduktig och Nano som mest var med för miljöträning förvånade oss verkligen med hur bra fokus hon hade, enda var att jag tappade henne lite mellan skyltarna.
 

Bifogade filer

  • _20190427_153531.JPG
    _20190427_153531.JPG
    559,7 KB · Visningar: 40
Har nu gått på två privatlektioner och skillnaden är markant, jag har fått så oerhört mycket bättre kontakt med min lilla terrierskrutt. Just nu jobbar vi vidare med ett antal övningar, och jag har redan bokat in tre lektioner till innan sommar och ledighet.

Igår stod jag och torkade 1 kg leverpastej, inte lätt när man har en kräsen hund. Testade kycklingkorv när det var 50% men det spottade hon bara ut... Skumma hund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 983
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 423
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp