Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, vad bra - alltihopet? Tänkte om apotekspersonalen suckar och tänker att "det här hade de ju kunnat slänga i brännbart" typ. :) Men man kanske föredrar det i stället för att saker ska hamna fel.
De suckar kanske lite bakom, men du får lämna in! ;) Ett annat alternativ är att lämna in det på kommunens återbruk/sopstation vid farligt avfall så kan även de ta hand om det.
 
Min hund är så himla snäll. :heart
Väskan kom idag och jag klickade den i tre omgångar hemma innan det var dags för kvällspromenad - då fick hon gå själv ned till parken på plan mark, sedan pulade jag helt sonika in henne i väskan (som är lite liten) på magen och knallade ut i skogen. Inte ett sprattel, inte ett pip, bara en jäkla massa pussar på matte och klappar från främlingar. :D
Shiban var lite störd och ville skälla och hoppa efter väskan först, men det tog inte heller lång tid eller många köttbullar innan hon fortsatte med sitt.

First person player mode.
67484312_2420633518155929_8438836160763002880_n.jpg



67404209_2420633674822580_4313271402938499072_n.jpg

67431008_2420633331489281_2066749515649515520_n.jpg


Sleten Sel med terrier som ville pussas hela promenaden.:heart
67468083_2420633814822566_8780165513947906048_n.jpg


Note to self: även knappa sju kilo blir astungt efter förtio minuter eller så.
 
Senast ändrad:
Hade kanske kunnat starta en egen tråd för denna fråga, men jag hittar fasen inte var man gör det. O_o

Hur som helst: jag har en massa gamla hundmediciner (och katt-) i ett skåp. Var slänger jag det? Det är "allt" från maskmedel till metacam.
Lämnar in det på apoteket. 😊

Edit; amen oj, trots att jag precis gick in på sidan så stod det att inlägget var 1 minut gammalt och inga svar efter.
Inte meningen att vara tjatig!
 
Jag och Humla är på läger hos @Monstermom och co :bump:
Alltså min hund! En sån stjärna hon är :love:

Idag stod freestyle på schemat, och det var spännande att testa. En kraftig självförtroendedipp hos mig stöttades upp mästerligt, och vi fick en fin träning ihop!

Imorgon blir det rallylydnad vilket jag längtar efter att få prova :banana:
 
Jag och Humla är på läger hos @Monstermom och co :bump:
Alltså min hund! En sån stjärna hon är :love:

Idag stod freestyle på schemat, och det var spännande att testa. En kraftig självförtroendedipp hos mig stöttades upp mästerligt, och vi fick en fin träning ihop!

Imorgon blir det rallylydnad vilket jag längtar efter att få prova :banana:
Åh vad roligt att ni är där! :heart
 
En bit i bil men nu har vi det bra! 1,5 h på upptäcktsfärd i området och sen boa in oss lite, de vi är hos vill inte ha hund runt fötterna men Ville stortrivs med att ligga i hallen och kunna gå ut på altanen och kika. Sen gick vi till grillplatsen och Ville visade vilken pärla han är. Ligga och kika på folk på cykel, joggare, ungar som lekte, folk som grillade korv några meter bort. Nu har vi alla flyttat in i sovrummet och snart sover alla! :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20190723_152226_055.jpg
    IMG_20190723_152226_055.jpg
    121,6 KB · Visningar: 35
Idag har vi varit vid Njupeskär och vandrat, fina stigar men mycket folk och hundar. Jättefint precis vid parkeringen med ett hundbad. Så där badade Ville när vi gick ut och när vi kom tillbaka till bilen. Vi träffade även på björn. 😇20190724_114535.jpg
Även om Ville inte var så intresserad. 😂
 
Dag två på sommarlägret och jag är så imponerad av min hund!

Igår var hon så trött att jag fick ta på selen i sängen för att få med henne på kvällskissen, men idag var hon full av energi igen :love:

Först fick vi en snabbkurs i shaping for dummies, vilket verkligen tände ett ljus för mig! Har försökt en gång men det gick åt skogen så trodde inte det var för oss, men nu var det basic basic basic och Humla verkade tända på det. Så det ska bli kul att jobba vidare på :bump:
Sen var det rallylydnad. Även det var superkul! Först banan var hon en studsboll, men bara att min lilla blyga hund jobbade på med en sån glädje bland andra hundar i denna värmen gör mig så glad! Känns verkligen som en sport att gå fler kurser i för vår del :)

Nu är vi tillbaka på vårt BnB och Humla har däckat i sängen :D
 
Sjukt varmt idag. 27 grader i skuggan just nu och inte ens damerna orkar med någonting. Aysu har ju blivit mer värmekänslig än vad hon varit tidigare, så nu är hon ungefär som Ebrah. Båda vill gärna ut, men tycker snabbt att det blir för varmt om vi inte håller oss i skuggan, och det i kombination med att jag svettas bort... Nä, vi tar vilodag idag.

Imorgon däremot planerar jag att vakna löjligt tidigt för att hinna med en cykeltur innan jobbet. Minns att jag gjorde det flera gånger förra sommaren och det var underbart vackert då, så det satsar vi på igen.
 
Idag har Ebba och jag varit hos vår grannar i deras sommarhus. Hon ska vara hos dem när vi är på semester så vi åkte dit och kollade läget en gång innan. Hon kommer ha det SÅ bra! Och hon sköter sig tusen gånger bättre i hundmöten med dem än mig märkte jag. Uppenbart att jag är problemet... 🙈
Hur som så känns det skönt att hon sköter sig med dem, så det kommer förmodligen gå hur bra som helst.

Värst kommer det vara för mig 😅😂 kommer ju sakna henne - men ska njuta så in i bomben av semestern!
 
Jag åkte in en sväng på sjukan under lördag/söndag. Sedan jag kom hem har Corinne vägrat äta och dricka, hon åt dessutom dåligt när hon var hos mina päron under fredag/lördag.
Känner mig maktlös när det kommer till den hunden, direkt jag är borta och kommer hem vägrar hon precis ALLT och är allmänt orolig. Hoppas hon börjar dricka snart så vi slipper sätta henne på drop igen.
 
Ok, dags för lite erkännande, :o men hunden här hemma brukade vägra annat tugg än rådhud. Inget annat utan det var rådhud och vissa sorter på det som gällde, och även om man kan hitta "snällare/giftfriare" rådhud så vill jag helst inte ge det.

Efter en massa kämpande så har jag äntligen fått hunden att vilja tugga på grisöron! :D Så nu letar jag efter fler tips på naturligt tugg som är extra gott, gärna fettsnålt.
 
Ok, dags för lite erkännande, :o men hunden här hemma brukade vägra annat tugg än rådhud. Inget annat utan det var rådhud och vissa sorter på det som gällde, och även om man kan hitta "snällare/giftfriare" rådhud så vill jag helst inte ge det.

Efter en massa kämpande så har jag äntligen fått hunden att vilja tugga på grisöron! :D Så nu letar jag efter fler tips på naturligt tugg som är extra gott, gärna fettsnålt.
Tjurmuskel, alltså torkad tjurpenis. Luktar ve och fasa men hundarna brukar gilla det. Vill du ha långvariga tuggben så är olika horn ett hett tips. Hjorthorn av olika slag, kron, dov osv samt buffel brukar vara rätt lätt att få tag på. Har ett buffelhorn hemma som sambons labbe fått ärva efter att min hund gick bort och det hornet kommer nog överleva både mig och mina barnbarn...
 
Tjurmuskel, alltså torkad tjurpenis. Luktar ve och fasa men hundarna brukar gilla det. Vill du ha långvariga tuggben så är olika horn ett hett tips. Hjorthorn av olika slag, kron, dov osv samt buffel brukar vara rätt lätt att få tag på. Har ett buffelhorn hemma som sambons labbe fått ärva efter att min hund gick bort och det hornet kommer nog överleva både mig och mina barnbarn...
@Puffindog, även jag tänkte på tjurmuskel. Mina damer älskar det, även om jag vägrar att ens ta i det pga stanken... Hjorthorn har jag också, men det är bara Ebrah som gillar dem. Aysu är mest intresserad om hon märker att Ebrah vill ha :grin: Annars kan jag tipsa om att ge köttiga ben, hel kyckling eller åtminstone kycklingvingar. Byt ut något mål vanlig mat mot det, så får hunden lite jobbigare mat att äta. Brukar uppskattas!
 
Tjurmuskel, alltså torkad tjurpenis. Luktar ve och fasa men hundarna brukar gilla det. Vill du ha långvariga tuggben så är olika horn ett hett tips. Hjorthorn av olika slag, kron, dov osv samt buffel brukar vara rätt lätt att få tag på. Har ett buffelhorn hemma som sambons labbe fått ärva efter att min hund gick bort och det hornet kommer nog överleva både mig och mina barnbarn...

Hm, jag tyckte inte tjurmuskeln luktade något alls. I och för sig så var det i jämförelse med torkad nötmatstrupe. Den luktade. Jättegott tyckte Frej. Det tyckte inte jag.
 
Andra dagen utan smärtstillande för tanten idag, och det går jättebra! Jag hade aldrig kunnat tro att hon skulle bli så mycket bättre på så kort tid då jag åkte in till vetten föra Onsdagen. Då pratade vi röntgen och en massa annat elände, nu går hon själv under koppelkontroll och är inte ens stel på morgonen! :heart
 
Sista dagen med smärtlindrare. Någon är idiot-pigg och skäller och pratar i ett. Nu håller han koll på hela grannskapet och nåde den granne som gör ljud eller korsar gräsmattan. Jag har skavsår i öronen :( Jag påminner mig om att: "Så här är det alltid om du skulle ha schäfer"

Jag gillar att han går ganska normalt. Han behöver böja mer på benen när han går - men det handlar nog om ett livs vana att spänna sig för stabilitet. Jag gillar inte att ha gnagt på leden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 984
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 423
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp