Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om hundar på diet så står Nessie alltid på diet då hon lätt lägger på sig, idag kommer jag hem och möts av överlycklig corgi som står i en hög av söndertrasade godispåsar + söndergnagd godisburk :banghead:. Nedrans corven har lyckats dra ner träningsväskan på golvet och öppnat alla dragkedjor på den, inte konstigt att hon var glad.. Varför är det så svårt att få ner henne i vikt??
Det blir att dra ner på middagen ikväll!

Jag har ställt mig på kö för valp (corgi) då det inte blev nåt av den från Nessies uppfödare, ska åka och hälsa på kenneln så småningom men de verkar jätte-bra så jag hoppas på att det dyker upp en lämplig valp så småningom. Nanos uppfödare hade ju också gärna placerat en valp hos oss men då jag inte har planer att köra agility mer än för skojs skull så är jag mer suktad efter en till corgi än en till mas. :love:
 
På Rollo är det bara RC Sateity som fungerar. Han blir smällfet på allt annat. Rekommenderar verkligen det fodret för att få ner dom i vikt, det är typ som ett mirakel. :p
Använde det ett tag, men trots halv giva så hände inte mycket i vikten haha. Magen mådde däremot bra. Numera kör vi Happy Dog Toscana (bara 7,5% fett) med lite, lite magert viltkött. Väldigt liten giva av båda sakerna. Hon är ju färskfoderhund från början, så känns så surt ge enbart torrt - men hennes mage behöver fibrer sen den pajjade för några år sedan av antibiotika. Även hon får köttben emellanåt som dom andra, men mindre bitar gå givetvis och då som måltid.
Hon var lättfödd till tusen före kastreringen och det har blev väl inte lättare efter så att säga :cautious: Tyvärr ingen hund som kutar speciellt mycket och kan heller inte gå lös, så hon bränner inte mycket kalorier - som tur är har hon börjat leka rätt mycket med valpen så får hoppas hon bränner några extra kalorier där :D
 
Försäkringsbolaget som har hand om min valps dolda fel försäkring har skrämmande långa handläggningstider. Trots ett positivt förhandsbesked har de inte ens påbörjat ärendet 3 veckor efter avlivning. Och då skickade jag in alla papper de efterfrågade en vecka innan jag tog bort Troll så det är inte där det drar ut på tiden. De kan inte heller ge mig nån form av besked om när de kan tänkas handlägga det. De bättrar inte sina odds för att jag ska tekna försäkring hos dem med det här.
 
Försäkringsbolaget som har hand om min valps dolda fel försäkring har skrämmande långa handläggningstider. Trots ett positivt förhandsbesked har de inte ens påbörjat ärendet 3 veckor efter avlivning. Och då skickade jag in alla papper de efterfrågade en vecka innan jag tog bort Troll så det är inte där det drar ut på tiden. De kan inte heller ge mig nån form av besked om när de kan tänkas handlägga det. De bättrar inte sina odds för att jag ska tekna försäkring hos dem med det här.

Men detta har jag missat. Vad har hänt med valpen? :cry:
 
Men detta har jag missat. Vad har hänt med valpen? :cry:
Hon visade sig ha en medfödd defekt som inte gick att åtgärda och som hon tyvärr inte kunde leva med heller så det fanns inte så mycket att välja på. Just nu har jag hennes syster hemma på prov så får se om vi passar ihop.
 
Hon visade sig ha en medfödd defekt som inte gick att åtgärda och som hon tyvärr inte kunde leva med heller så det fanns inte så mycket att välja på. Just nu har jag hennes syster hemma på prov så får se om vi passar ihop.

Men gud så sorgligt. Beklagar :heart
Håller tummarna för att det blir en matchning med systern.
 
På tal om hundar på diet så står Nessie alltid på diet då hon lätt lägger på sig, idag kommer jag hem och möts av överlycklig corgi som står i en hög av söndertrasade godispåsar + söndergnagd godisburk :banghead:. Nedrans corven har lyckats dra ner träningsväskan på golvet och öppnat alla dragkedjor på den, inte konstigt att hon var glad.. Varför är det så svårt att få ner henne i vikt??
Det blir att dra ner på middagen ikväll!

Jag har ställt mig på kö för valp (corgi) då det inte blev nåt av den från Nessies uppfödare, ska åka och hälsa på kenneln så småningom men de verkar jätte-bra så jag hoppas på att det dyker upp en lämplig valp så småningom. Nanos uppfödare hade ju också gärna placerat en valp hos oss men då jag inte har planer att köra agility mer än för skojs skull så är jag mer suktad efter en till corgi än en till mas. :love:

Vad roligt! Vilken uppfödare undrar nyfiken:D
 
Det är något med Skrället och september. Första året kraftiga allergisymtom, förra året smärta i typ hela kroppen. Så i år får vi väl vara nöjda att det bara är en släng av uvi. Dock så pass att ingen i hushållet fått mer än 2 h sammanhängande sömn mellan rastningar, totalt ca 5 h:meh: Så glad för min chef dock! Fick en akuttid till vet och när jag kommer tillbaka in efteråt kallar hon genast in mig på kontoret, bara för att fråga hur det är med Skrällisen. Nu ligger han tätt bredvid i sängen och snarkar och jag ska försöka följa hans exempel:love:
 
36561


Gibbs och jag blev klubbmästare idag i lydnad startklass. :) Kul! Duktiga lilla hund!
 
Jag blev medbjuden igår att följa med på vad som skulle vara spårträning. Hon som drog med mig hade tydligen också fått fel information för vi hamnade på information och ”prova på” om räddningshund och patrullhund. Oerhört intressant, även om det blidde lite fel. Jag fick pröva första vindövningen för patrullering med en fantastisk liten 12årig blandras som egentligen bara var med som sällskap. Ingen av oss gjorde nog någonting rätt, men vi fick pröva iaf. Själva jackan vi kom fram till var dock lite läskig så det fick bli godisregn för tanten.

Längtan efter hund blev ju inte mindre direkt 😢
 
Nessie kom på 2:a plats på KM i rallylydnad F idag :banana:.
Nano-skrutten kom till min stora förvåning på 3:e plats i nybörjarklassen, husse hann precis till klubben innan min och Nanos start så det var lite distraherande. Sen så körde han en väldigt förvirrad Nike som precis kom från agility-tävling med typ ingen banvandring men de kom på en 4:e plats iallafall.
Då vi började först halv tolv så hann jag med en cykeltur med Nessie och Nano imorse.

Igår så åkte jag och var skrivare i klass 1 lydnad på klubben direkt efter nattjobbet, lite jobbigt var det när man varit vaken i över ett dygn men himla kul och lärorikt. Domaren jag skrev för var jätte-bra och jag fick med mig mycket tankar om vad vi behöver slipa på om vi ska försöka ta tag i att starta klass 1 igen.

70388045_10218463790780284_3833533825242103808_n.jpg


70556956_10218463793700357_7273641778517901312_n.jpg


Nästa vecka har jag kurs på "normala " tider (ledig från jobb) och så ska jag och Nessie tävla rally på lördagen, skulle det gå lika bra som idag så har vi sista kval. resultatet vi behöver i fortsättningsklassen :D.
 
Okej vilka brister har hunden om den ständigt stjäl tandkräm? Det är seriöst mer åtråvärt än kompostpåsen? :crazy: Men det verkar inte vara smaken för så fort det har blivit tillräckligt mycket hål i den så går den att lämna på golvet. :cautious: Tur att tandkräm inte är så hysteriskt dyrt eftersom ungarna lämnar den framme här och där.
 
Okej vilka brister har hunden om den ständigt stjäl tandkräm? Det är seriöst mer åtråvärt än kompostpåsen? :crazy: Men det verkar inte vara smaken för så fort det har blivit tillräckligt mycket hål i den så går den att lämna på golvet. :cautious: Tur att tandkräm inte är så hysteriskt dyrt eftersom ungarna lämnar den framme här och där.
Då undrar jag vilka brister hunden har om den föredrar att äta på färgpennor :cautious: Mina DYRA pennor jag använder till konst. Gärna på sängen så jag får fläckiga påslakan :meh: (Som ”tur” är så äter hon inte upp dem, bara tuggar sönder..)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
6
· Visningar
330
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 997
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp