Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 37978

Valpen gräver upp mina pioner 😡 Vad göra? :banghead::(
Nämen, vad har ni gjort som har /haft grävare? Finns det nån lösning eller är dt bara att finna sig..?
Vi har flera djupa hål i gräsmattan också. Men förutom att man kan slå halvt ihjäl sig så gör det ju inte så mycket. Men det där är ju bara jättetråkigt! :(
Vi har lagt lite större stenar i hålen och till slut har de tröttnat.
 
Visa bifogad fil 37978

Valpen gräver upp mina pioner 😡 Vad göra? :banghead::(
Nämen, vad har ni gjort som har /haft grävare? Finns det nån lösning eller är dt bara att finna sig..?
Vi har flera djupa hål i gräsmattan också. Men förutom att man kan slå halvt ihjäl sig så gör det ju inte så mycket. Men det där är ju bara jättetråkigt! :(

Hägnar in med kompostgaller. Sen bestämde jag mig för att en rabatt får vänta tills grävandet ger med sig lite.
 
Visa bifogad fil 37978

Valpen gräver upp mina pioner 😡 Vad göra? :banghead::(
Nämen, vad har ni gjort som har /haft grävare? Finns det nån lösning eller är dt bara att finna sig..?
Vi har flera djupa hål i gräsmattan också. Men förutom att man kan slå halvt ihjäl sig så gör det ju inte så mycket. Men det där är ju bara jättetråkigt! :(
Har en halvårsvalp som just nu gräver som en tok ute - gräsmatta och i rabatter. Släpar gärna in sakerna oxå och sliter rötter inomhus.....jättekul om dörren varit öppen en stund att hitta jord i sängen :banghead: har ingen mer tips än att ha hökögon och säga ifrån på skarpen...
 
Idag får hundarna vila. Var en intensiv dag igår, och idag regnar det. Får sätta mig och jobba med lite beställningar.. Har börjat erbjuda färgläggningar nu inom dekalerna och det är alltid lika läskigt att skicka in till kunden hur det blev, för folk kan vara så... Specifika :o Det är jättemycket pilligt jobb.

Hade tänkt fota ute idag, men tja.. Regnet hindrar ju. Inte direkt vackra bilder med dyngsura hundar.
 
Världens bästa @Killaloe passar Humla idag, då mina föräldrar inte kunde. En kvart efter hon hämtats får jag denna bilden :love:

C7E66013-D626-4DAA-AA91-88590D95EE72.jpeg


Alltså hur söta är de inte!? :love: Har inte behövt vara orolig varken för Humla, Svansson eller Killaloe efter det :D
 
Igår var vi och hälsade på tänkta uppfödare och jag var helt kär i alla hundarna 😍, det är nåt väldigt charmigt hos en flock cardigans. Hon hade även en ledig tikvalp nu men jag tänkte försöka ha is i magen och vänta på en mer spännande kombination. Samtidigt : tänk om det inte blir nån lämplig tik till mig :nailbiting:. Nu är ju två av hennes tikar parade så är bägge dräktiga så lär det ju bli nån tik tycker man. Nästa vecka vet vi då ultraljud är bokat om bägge är dräktiga, så spännande :p.
Här hemma har Nano varit risig i magen så det blir Nike som får hoppa in för henne på agilityträningen med maken ikväll. Jag tänkte försöka cykla en sväng med Nessie och träna lite rally innan jag ska till jobbet. På torsdag har jag anmält till ringträning, hade egentligen tänkt gå med Nessie men det blir nog Nano istället då jag lovat husse att hjälpa till med miljöträningen med henne då han tycker att det jobbigt. Hon är ju inga problem egentligen men vi måste bli lite bättre på att åka iväg bara med henne så tror jag att det kommer bli lättare för dem på tävling också.
 
Älgjaktspremiär idag :D Münsterhanen Milo som vi tog över i somras, han som skulle avlivas, har idag visat framfötterna ordentligt! Hussen och han gick en såt nu på eftermiddagen och de hade sex olika drev igång. Tidigare har han bara skallat när han haft synkontakt men idag kom det igång även utan synkontakt. Jag gick med föräldrarnas gråhund, C, i samma såt och båda hundarna möttes hos mig och drog sen åt varsitt håll, fint att se att de fortsatte jobba själva och inte ihop. Det är så himla kul att se utvecklingskurvan för Milo, fortsätter han såhär så kommer vi ha en riktigt rolig jakthund framöver :)

C har sökt jättefint hela dagen efter älg och precis innan vi avslutade så hittade hon såklart älg, så nu står hon i skogen och skäller :D Saran har bara spårat en påskjuten älg, vilket hon gjorde bra, men hon är ordentligt sugen på att springa imorgon. Då ska även Atan :love: få springa lite.
26A8BF2A-D2CB-481E-94DE-2F7B4BDE4A21.jpeg
 
Var och spårade med Pysslingen. Han är riktigt duktig och anstränger sig, men den enda andra hund jag spårat med var magisk. Så jag blir nog inte tillräckligt glad :o vilken usel människa jag är åt min hund
 
I går på nattaprommenaden - han rörde sig rätt och var glad. Men helvete vilken motor det egentligen är i honom.

(fast det är så stor skillnad på bra dagar är ju ett tecken på att det är illa :cry: Å andra sidan var det länge sedan vi hade en så bra dag - kan det vara ett ljus i tunneln? Stämde av med dagmatte och hon hade också reagerat. Jag har pengar på väg och åker nog till @Red_Chili s fysio. Hon är bra med rätt grad av sentimentalitet och förståelsen för att hundar måste röra sig)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 984
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 424
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp