Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag vet.. Känner hur ögonen dras dit varje gång nu och en lättnad när fönstret ät stängt.

Jaa, tänkte rätt mycket på hunden efter förra händelsen, men maken såg dem ute på promenad när vovvan hängde i famnen på matte med gipsat ben. Har inte sett dem sen dess, men antog att den överlevt. Och nu detta då... Blir lite matt.
 
Jaa, tänkte rätt mycket på hunden efter förra händelsen, men maken såg dem ute på promenad när vovvan hängde i famnen på matte med gipsat ben. Har inte sett dem sen dess, men antog att den överlevt. Och nu detta då... Blir lite matt.
Jag fick reda på den förra händelsen i samband med denna. Kanske av dig? Har sett matte och hundarna ute och sett att den ena varit gipsad och senare haltat men inte vetat varför.
 
Jag fick reda på den förra händelsen i samband med denna. Kanske av dig? Har sett matte och hundarna ute och sett att den ena varit gipsad och senare haltat men inte vetat varför.

Ja, det var kanske av mig då, kan kanske varit vi som chattade lite på messenger?

Hoppas verkligen hon blir mer noga nu...
 
Skägget och jag har varit ute på en tvåtimmarsrunda på 1,2 mil i det härliga höstvädret. Nu sover han som en gris i soffan :)

20191107_153557.jpg
 
Lite tidsbrist med uppsatsen så jag fick köra kort men intensiv hundmotion idag. 6 km cykling var ganska lagom, på inget sätt slutkörd men nöjd med livet. :D Jag hann även träffa på två jaktkompisar så vi går nog ut ett större gäng på lördag och jag hoppas att det blir skjutit för honom då. :D
 
Idag har jag och Ebba varit och hängt på ett lokalt café och käkat lunch. De är väldigt hundvänliga, och det visade sig vara både litet och trevligt.
Vi lär nog gå tillbaka 😊

Kombinerade det med promenad med liten paus i promenaden för lydnadsträning och hemma blev det lite Nosework där hon fick söka lagerblad 👌
 
Ibland är det lätt att undra hur folk tänker...

Igår när jag var ute på jobbet och stod vid mopeden (jobbar som brevbärare, höll på att ta upp post ur en låda eller något) så såg jag en stor hund och husse i ögonvrån. Knappt hade jag noterat deras existens innan de går mot mig och hunden, en stor rottishane, vrålade mot mig och såg inte direkt trevlig ut. Jag är inte hundrädd, men det var ändå såpass att jag stelnade till och glömde andas för en sekund.

"Han är rädd för mopeder!" säger husse då och jag sträckte fram ena handen så att hunden skulle få nosa på mig, vilket han också gjorde. Sedan gick de ett varv runt mopeden så att hunden skulle få kolla på den och avslutningsvis nosade hunden på mig igen innan de gick vidare.

Så tja, allt gick ju bra, men hade det varit någon icke-hundvan så hade det kanske inte blivit lika bra och hade det varit någon av mina hundrädda kollegor hade de säkert skitit på sig när den där hunden störtade fram. Och alltså. Jag är inte ute för att träna andras hundar. Jag jobbar fan. Den där hussen kan inte haft alla hjärnceller igång :meh:
 
Jag skrev för ett tag sedan att Frej blödde lite bredvid sin mini-extratand i överkäken. Det visade sig att det inte var bredvid utan snarare under där minitanden suttit. Det finns en till lite högre upp, så han har fortfarande en extra. Om man nu ens kan kalla det för tand. Det är ju som bara lite tandyta som syns, och nästan platt mot tandköttet. Vi verkar inte behöva någon tandläkartid i brådrasket i alla fall för munnen och tänderna ser okej ut och luktar också okej.
 
Corinnes hetsdrickande fortsätter, prover är tagna men inget avvikande kunde hittas. Ultraljud gav inget heller.
Hon har smärta i buken men inget fel kan hittas varför hon har ont i buken.
För övrigt är hon glad, leker och springer ute och upplever henne gladare än vanligt just nu.
Blir galen att man inte hittar felet på henne.
 
Corinnes hetsdrickande fortsätter, prover är tagna men inget avvikande kunde hittas. Ultraljud gav inget heller.
Hon har smärta i buken men inget fel kan hittas varför hon har ont i buken.
För övrigt är hon glad, leker och springer ute och upplever henne gladare än vanligt just nu.
Blir galen att man inte hittar felet på henne.
Fysjutton. Sånt där är ju lagom kul... Jag startade t.o.m. en tråd här på buke för ett tag sedan om mitt lilla monster som börjat hetsdricka. Det blir bättre på metacam, så något är ju fel, men vi har tagit en miljard tester utan att hitta något konstigt alls. Ikväll provade jag att hoppa över metacamen, för hon har ätit det så länge nu och jag ville se om något ändrades. Några timmar efter kvällsmaten (när hon normalt sett får medicinen) så började hon dricka mer igen. Bara att ge metacam på nytt och vänta på att det blir dags för nästa veterinärbesök :meh: Med henne tror jag dock inte att det finns smärta i buken, hon verkar inte ha ont någonstans och tja, jag vet inte något alls längre...
 
Fysjutton. Sånt där är ju lagom kul... Jag startade t.o.m. en tråd här på buke för ett tag sedan om mitt lilla monster som börjat hetsdricka. Det blir bättre på metacam, så något är ju fel, men vi har tagit en miljard tester utan att hitta något konstigt alls. Ikväll provade jag att hoppa över metacamen, för hon har ätit det så länge nu och jag ville se om något ändrades. Några timmar efter kvällsmaten (när hon normalt sett får medicinen) så började hon dricka mer igen. Bara att ge metacam på nytt och vänta på att det blir dags för nästa veterinärbesök :meh: Med henne tror jag dock inte att det finns smärta i buken, hon verkar inte ha ont någonstans och tja, jag vet inte något alls längre...
Corinne blir också bättre på smärtlindring. Blir galen på att man aldrig hittar felet, ibland blir jag nästan orolig att man bara letar fel, som tur känner teamet på Ströms Corinne så pass bra att dom också ser att hon har problem så galen har man inte blivit än. 🤪
Men livet vore underbart om man hittade felet direkt! Hoppas dom hittar vad som är fel på din Ebrah(?).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
630
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 030
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp